Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

iTunes selger cover-låter

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-11-09, 17:21   #1
Muad'Dib
Trapper opp igjen !

Muad'Dib sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

iTunes selger cover-låter

Eldstesønnen og jeg hørte AC/DC på radioen, og han syntes den var så kul at jeg ville downloade Thunderstruck fra iTunes. Før jeg trykket på "kjøp" knappen så jeg heldigvis at artisten var "ACDC tribute", og en annen versjon var fra "ACDB". Ikke noen versjon fra AC/DC selv...

Hvorfår finner de på å selge "fake" versjonen, og ikke den originale ? Jeg går ut ifra, at jeg ikke kan avspille mp3-format filer på min iPhone og iPod, så endte opp med å bestille CD fra Amazon. Synes iTunes er teit akkurat nå.

Gammel 17-11-09, 18:24   #2
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: iTunes selger cover-låter

Øh, du mener at iTunes skulle ha regler mot å selge musikk som er cover-versjoner? Og album som er fra tribute-band?

Skjønner godt at det er irriterende å nesten kjøpe feil, men det er da bandet/folkene som har bestemt navnet på tributeprosjektene sine du burde være irritert på? Det blir litt som å være irritert på bokhandelen fordi en del av bøkene de selger har veldig like titler.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-09, 18:26   #3
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enig med torsken. Jo større utvalg jo bedre. Så får det bare være at man uforvarende kan ende opp med å kjøpe en karaokeversjon av hit'en du var på jakt etter. For det kan skje, har jeg hørt.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-09, 18:29   #4
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Litt research tyder forresten på at AC/DC ikke tillater musikken sin solgt på iTunes, visstnok fordi de ikke vil selge enkeltspor.

Og iPhones og iPods spiller mp3 uten problemer, men du må typisk legge filene inn i ditt lokale iTunes-bibliotek først.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-09, 18:30   #5
Benmurphy
-

Medlem siden: Oct 2006
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Welcome to the wonderful world of music licensing!

Jeg skjønner irritasjonen. Problemet til Muad'Dib er neppe at det fins coverversjoner hos iTunes, men at det faktisk er lett å ta feil når det, overraskende nok, ikke fins noen original musikk av AC/DC i butikken. Nå er vel omsider Led Zeppelin å få i iTunes, men The Beatles og AC/DC tillater så langt ikke nettdistribusjon av musikken sin – jeg tror det er to av de siste artistene av noen størrelse som ikke gjør det.

En iPod spiller forøvrig mp3-filer uten å mukke. Det er bare å dra dem inn i iTunes-applikasjonen så blir de lagt til i biblioteket der.

Ben "Enjoy your stay" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-09, 23:57   #6
Muad'Dib
Trapper opp igjen !

Muad'Dib sin avatar

Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Aha, takker ! Jeg fant jo enkeltrack'ene hos www.gucca.dk. Har nå rukket å bestille hele CDen fra Amazon, men til neste gang...

Jeg lukter penger her... Kommer snart med "Alexander Rybak tribute" og "Aleksander Rybak" låter - det skal bli bra ! Jeg ser bare for meg alle disse tenåringsjenter som nedlaster uten å høre først...

(Men om AC/DC ikke vil selge sine låter enkeltvis, hvorfor er de da så slepphendet at de gir folk lov å selge karaoke-versjoner av deres musikk ? iTunes har da album som kun kan kjøpes samlet ?)

Muad "tidligere ansatt i Nordisk Copyright Bureau" Dib (dette var en Ben Murphy tribute !)

Gammel 18-11-09, 00:00   #7
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har oppdaget coverlåtene ja.

Jeg skulle laste ned "Black or White" til eldstegutten. Det jeg i farten lastet ned var en slags "Mega ultra synthefitnesspuls" versjon av Black or White.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:55.