|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Har fått viljen sin
|
![]() Hvor har man stikkontaktene ved kjøkkenbenken når man ikke har overskap?Det må jeg finne ut det nærmeste døgnet. Vi har altså valgt å ikke ha overskap på den ene veggen på kjøkkenet, kun platetopp med vifte over. Hva vi skal gjøre med veggen har vi ikke helt bestemt, men følgende alternativer har vært oppe til diskusjon; |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Audacious
|
![]() Sv: Hvor har man stikkontaktene ved kjøkkenbenken når man ikke har overskap?Helt nede ved benkeplaten. Vi har det rett over benkeplaten på arbeidsrommet, riktignok inntil vinduskarmen og det gjør det sikkert penere, men jeg synes det er den beste løsningen.
![]() |
#5 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Hvor har man stikkontaktene ved kjøkkenbenken når man ikke har overskap?
Vi har jo ikke det.
![]() |
#6 |
Audacious
|
![]() Sv: Hvor har man stikkontaktene ved kjøkkenbenken når man ikke har overskap?
![]() |
#9 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Hvor har man stikkontaktene ved kjøkkenbenken når man ikke har overskap?Vi har kun glassplate bak platetoppen. Så vi unngår det problemet, kontakten er et stykke unna liksom. Men nå vurderer vi flis, så da vil vi jo måtte flislegge "rundt" kontakten vil jeg tro.
![]() |
#11 |
Har fått viljen sin
|
Ja det er den lengste benkeplaten og der jeg ser for meg at vi kommer til å arbeide mest. På den ene siden av platetoppen kan jeg sette stikkontakten på kortveggen i hjørnet, men på den andre siden (og vi bør vel ha kontakter på begge sidene?) har jeg valget mellom vegg eller dekksiden til langskapet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Har fått viljen sin
|
Det har jeg sett vært gjort faktisk - men jeg tror ikke elektrikeren blir så glad om jeg kommer drassende med den ideen nå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Erfaren
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor har man stikkontaktene ved kjøkkenbenken når man ikke har overskap?Jeg tenkte også på sånn som du feller ned i plata...
![]() |
#17 |
I endring
|
![]() Sv: Hvor har man stikkontaktene ved kjøkkenbenken når man ikke har overskap?Den som M@M har bilde av selger vi en hel del av og den er rett og slett genial
![]() |
#18 |
Har fått viljen sin
|
Men den må vel tegnes inn på forhånd? Nå har vi ferdigmontert benkeplate og kun fronter og det elektriske igjen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
I endring
|
![]() Sv: Hvor har man stikkontaktene ved kjøkkenbenken når man ikke har overskap?Den kommer med støpsel, så det er bare å lage passende hull i benkeplaten å få elektrikeren til å montere stikkontakt inne i skapet som den kommer ned i f.eks
![]() |
#20 |
Har fått viljen sin
|
Vi har bare skuffer under benkeplaten, det går vel ikke? Skjønt, vi har en utforing også. Hvor bred er denne dingsen? Og hvordan blir det med rengjøring? |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|