|
Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Hannkatt eller hunnkatt?Med tiden (les: noe sånt som et år eller lenger til, hehe) tror jeg vi skal få oss en katt. Jeg har hatt katt før og ingen av oss er allergiske.
![]() |
#2 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hannkatt eller hunnkatt?Har alltid hatt hunnkatt og var superskeptisk når vi fikk tilbudet om å ta imot to hannkatter. De ble sterilisert tidlig, og er to utrolig fine og gode katter. Jeg tror dermed det ikke er stor forskjell på hunn og hann i tilfellet du nevner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
New kid on the block
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Arktis
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hannkatt eller hunnkatt?Eneste praktiske forskjellen jeg kan komme på er at hunnkattene ofte er litt mer reserverte og egne, mens kastrerte monser gjerne blir over seg kosete og innpåslitne.
![]() |
#4 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Hannkatt eller hunnkatt?
Det er det jeg tror også. Når er tidlig med tanke på kastrering da? Har dere problemer med markering rundt husveggene?
![]() |
#5 |
XXX
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Orkdal
Jeg har motsatt erfaring.
![]() |
#6 |
Har bakt søte kaker
|
Jeg har jo bare erfaring med hunnkatten vår, og hun var utrolig kosete og sosial. Tror ikke jeg kommer til å legge så stor vekt på det.
![]() |
#7 |
Curlingkone
|
![]() Sv: Hannkatt eller hunnkatt?Jeg tror også det er liten forskjell når det kommer til kjønn om du uansett ønsker å sterilisere. Tror det går mer på personlighet.
![]() |
#8 |
Har bakt søte kaker
|
Det var det jeg også tenkte kunne være tilfelle. Må si det frister lite med kattetisslukt foran inngangsdøra.
![]() |
#9 |
Curlingkone
|
Ja, det er ikke akkurat delikat det nei.
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hannkatt eller hunnkatt?Har begge deler og jeg ville valgt hannkatt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Har bakt søte kaker
|
Takk for tipset, jeg har også tenkt på det.
![]() |
#12 |
Erfaren
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hannkatt eller hunnkatt?Ja takk, begge deler!
![]() |
#13 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hannkatt eller hunnkatt?Jeg har en liten forkjærlighet for hunnkatter, men har/har hatt begge deler og det er egentlig liten forskjell på dem bare de blir kastrerte tidlig nok. Har hatt noen som har blitt kastrert sent - for de fleste har det gått bra, men noen hunnkatter kan beholde løpetidsatferden (
![]() |
#14 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Hannkatt eller hunnkatt?Takk for at dere deler av erfaringene deres.
![]() |
#15 |
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() Sv: Hannkatt eller hunnkatt?Kastrert hannkatt! Min erfaring (fra to stk av denne sorten) er at de blir veldig sosiale og kosete etter kastrering- og det er jo hyggelig med en katt som "gir" litt. 'Katter kan jo ofte oppleves som reserverte, men det har jeg aldri opplevd med de to kattene jeg har hatt i mitt liv. Den vi har nå er kanskje over the top,mer som en hund, men det er mere rasen en katten.
![]() |
#16 |
maler
|
![]() Sv: Hannkatt eller hunnkatt?Spiller ingen rolle tenker jeg. Velg den katten dere liker best, gemyttet er mye viktigere enn kjønn. Hunnkatter spiser mindre og er dermed billigere i drift, hankatter er billigere å kastrere. Og begge kjønn blir fine kjæledyr om man bare kastrerer før uvanenen melder seg.
![]() |
#17 |
Originala
|
![]() Sv: Hannkatt eller hunnkatt?Da vi skulle få hjelp til å velge ut katt (fra Foreningen for omplassering av dyr), ble vi fortalt at hannkatter - også steriliserte - kunne streife mer enn hunnkatter. For oss som da bodde sentrumsnært og med mye trafikk rundt oss, falt valget derfor på en hunnkatt. Men dere behøver kanskje ikke ta slike hensyn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Passiv
|
![]() Sv: Hannkatt eller hunnkatt?Det aller mest fantastiske i verden er å gå rundt på Dyrebeskyttelsen og se på alle de flotte kattene som er der, høre historien deres og til slutt velge en man bare faller pladask for (mens hjertet blør for alle de andre kattene som ikke får være med hjem). Meget gunstig å velge omplasseringskatt som er ferdig chipet, vaksinert og sterilisiert for en (altfor) billig penge. Jeg er fullstendig enig med de som anbefaler å velge personlighet fremfor kjønn, det spiller så liten rolle i det store og hele. Man blir bare så inderlig glad i pusen sin. |
![]() |
![]() |
#19 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Hannkatt eller hunnkatt?I min by har ikke Dyrebeskyttelsen eget hus, så alle kattene bor i omplasseringshjem virker det som. Men de er godt beskrevet på nettsidene da.
![]() |
#20 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enkelte ukastrerte også.
![]() |
![]() |
|
|