Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Julelys, oppblåsbare nisser, reinsdyr og fargesprakende kaos

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-12-09, 14:49   #1
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Julelys, oppblåsbare nisser, reinsdyr og fargesprakende kaos

----

Sist redigert av Guava : 28-11-12 kl 23:38.
Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-09, 14:52   #2
Tove
XXX

Tove sin avatar

Hvor: Orkdal
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Julelys, oppblåsbare nisser, reinsdyr og fargesprakende kaos

Det spørs om jeg blir nødt å ta en tur snart ja, dette MÅ jeg se.

Gammel 04-12-09, 14:53   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg elsker det (likte det ikke før). Vi overlesser ikke huset med slikt da, mannen liker det ikke og vi har egentlig ikke råd til det (dyr strøm?og dyre ting). Men jeg elsker å kjøre eller gå forbi slike hus, og ungene digger det jo. Med tid og stunder skal jeg nok få smisket til meg noen småting uten at mannen reagerer. Feks. reinsdyr med lys, julenisse med lys inni og lyskjeder til å ha rundt vinduer og sånt.

Masse fargede, blinkende greier får jeg hodepine av, men det er kult å se på hos andre. Så lenge det ikke lyser rett inn i stua mi.

Sist redigert av Dixie Diner : 04-12-09 kl 15:04.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-09, 14:58   #4
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva jeg mener? Kort oppsummert:

Jeg liker enkle, hvite og små lys på en busk i hagen. Noe mer synes jeg blir overdådig. Jeg så en lysende isbjørn på Jula og lo så mye at mannen ble flau.

Gammel 04-12-09, 15:02   #5
Ullvott
Plutselig tilbake

Ullvott sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
Ullvott er litt kulUllvott er litt kul
Standard

Litt er morsomt, en hel haug blir for voldsomt. Som om man ikke klarte å bestemme seg og kjøpte ALT liksom.

Dette er for mye:

Ullvott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-09, 15:08   #6
Senna
Javel

Senna sin avatar

Hvor: The Sun
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg elsker det (likte det ikke før). Vi overlesser ikke huset med slikt da, mannen liker det ikke og vi har egentlig ikke råd til det (dyr strøm?og dyre ting). Men jeg elsker å kjøre eller gå forbi slike hus, og ungene digger det jo. Med tid og stunder skal jeg nok få smisket til meg noen småting uten at mannen reagerer. Feks. reinsdyr med lys, julenisse med lys inni og lyskjeder til å ha rundt vinduer og sånt.

Masse fargede, blinkende greier får jeg hodepine av, men det er kult å se på hos andre. Så lenge det ikke lyser rett inn i stua mi.

Tror du må ha deg en kjøretur til Tananger jeg, der var det flere hus med myyyyye lys.

Gammel 04-12-09, 16:29   #7
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Jeg blir i skikkelig god stemning når jeg ser julepyntede hus!
Jeg kunne nok ikke hatt det selv, men det er fordi jeg er for lat til å orke alle de timene med oppkobling og nedkobling.
Vi har ett slikt hus i nærheten av her jeg bor, gleder meg hvert år til å se det, da er det jul liksom.

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-09, 16:47   #8
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kunne ikke ramle meg inn å pynte slik sjøl, men jeg er barnslig nok til å syns det er knallmoro når andre gjør det - om ikke noe annet, så får jeg noe å le av.

Hey - pynter du hagen slik, Fnatten - ja da kommer jeg på besøk!

Gammel 04-12-09, 16:58   #9
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Hva er deres forhold til utendørs julepynt. Synes dere det er blodharry i negativ forstand (evt. blodharry i positiv forstand), nydelig, grusomt, barnslig, stemningsfullt eller hva?

Jeg jubler over hus som er pyntet med lys og nisser og whatnot. Selv har vi lysende Rudolf på taket, fargete lys som blinker og hvite lys. Det er langt fra overlesset, vi har plass til MYE mer. Og det skal vi såklart ha også.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-09, 17:09   #10
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Hva jeg mener? Kort oppsummert:

Jeg liker enkle, hvite og små lys på en busk i hagen. Noe mer synes jeg blir overdådig. Jeg så en lysende isbjørn på Jula og lo så mye at mannen ble flau.

Gammel 04-12-09, 17:10   #11
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Senna, her.

Tror du må ha deg en kjøretur til Tananger jeg, der var det flere hus med myyyyye lys.

Ja, det har tatt seg kraftig opp de siste årene!

Gammel 04-12-09, 17:13   #12
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg synes fremdeles det er, hm, lite estetisk. Men for all del, jeg blir ikke verken snurt eller irritabel av overlessede julehus og -hager.

Oppblåsbare nisser og snømenn? Kinky.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-09, 17:34   #13
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Kanskje noe for fnattehagen?

Fantastisk!
Men på Madeira bruker de tre måneder på å pynte til jul og like lang tid på å rydde opp, så det holder folket i arbeid i tillegg.

Vi har "istapper" rundt overbygget ved inngangspartiet fordi ungene ba så pent om det i fjor. Og om vi bare finner fler lys blir det lys i den lille grana som begynner å bli stor igså.

Gammel 05-12-09, 17:40   #14
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er litt delt i synet mitt. Selv så pynter vi med hvite lys og har det ganske "kjedelig" (bortsett fra en thuja med blå lys som mannen kjøpte inn for å glede storebror), men samtidig så har jeg en barnslig glede av å se at andre pynter med julenisser, masse fargede lys, reinsdyr på taket osv. Det er jo litt festlig, litt barnslig, litt overdrevent og egentlig ganske underholdende.

Gammel 05-12-09, 17:45   #15
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Jeg må signere Blondie her. Og Ullvott:

Gammel 05-12-09, 17:51   #16
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Altså, det er ikke akkurat sånn at jula er en stilren og minimalistisk høytid i utgangspunktet, lissom.

Jeg liker kitch.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-09, 18:46   #17
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Altså, det er ikke akkurat sånn at jula er en stilren og minimalistisk høytid i utgangspunktet, lissom. .

Særlig:

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-09, 18:49   #18
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Jeg er redd vi blir eiere av noe skikkelig jævlig i år. Har et vennepar med litt for mye humor som har en del for mye å ta igjenn. "Gruer meg"

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-09, 18:52   #19
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Præhæ, nice try, Claire!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-09, 18:52   #20
Intrigue
Superduperaktiv

Intrigue sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Intrigue er litt kulIntrigue er litt kulIntrigue er litt kul
Standard

Jeg kunne tenke meg reinsdyr i hagen, sånne lysende, med hvitt eller gult lys. Synes det er gøy å se hva andre kan få seg til å ha, men vil ikke ha så mye dill sjøl

Intrigue er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:44.