|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Fraværende...til tider.
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Øke prisene på SFOIdag har vi fått mail fra rektor på guttungens skole om at SFO øker prisene med 3,2% fra 01.01.2010. Dette syntes jeg er rart i en tid hvor man lenge har snakket om makspris på både barnehage (gjennomført) og SFO. Forløpig har vi bare en i SFO, men om noen år er det 3. Det blir mye penger av slikt. I den situasjonen som vi er i, har vi heller ikke anledning til å ikke la barnet være i SFO.
![]() |
#2 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Øke prisene på SFOJeg har jo ikke skolebarn enda, men kjenner at jeg er ganske kritisk til SFO. Det er dyrt og har ikke søskenmoderasjon (i hvert fall ikke overalt), og tilbudet varierer noe helt ekstremt. Jeg kunne vært villig til å betale mye for et godt opplegg, men det kan man jo ikke helt velge.
![]() |
![]() |
#3 |
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Øke prisene på SFOI Oslo økes de med enda mer, hørte 8% ... noen som vet om det stemmer? Betaler 2220 kr for full plass i dag. Og ja, å øke SFO priser er pussig i tider SFO har blitt Aktivitetsskole, "alle skal med", det skal mer "skole" i AKS osv osv.
![]() |
#4 |
Like blid!
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Øke prisene på SFOPå vår SFO økte det nå i høst. Var vel like under en 100-lapp.
![]() |
![]() |
#5 |
Står på egne ben
![]() Sv: Øke prisene på SFOJeg har ikke hørt om noen økning hos oss ennå, men vanligvis får vi ikke beskjed før jeg ser det på regningen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Øke prisene på SFOPope; dere kan vel ikke ha tre samtidig når det er fire år mellom eldste og yngste? SFO tilbys jo bare t.o.m. 4. klasse bortsett fra til barn med spesielle behov.
![]() |
#8 |
Fraværende...til tider.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Øke prisene på SFO
![]() |
#9 |
stille
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: Øke prisene på SFO
Det ligger inne en økning av prisen i vår kommune også, Elisabet. Jeg husker ikke akkurat hvor mye, men jeg stusset da jeg leste det fordi timetallet på skolen skal økes(det gjøres forskjellig fra skole til skole), dvs at SFO-tiden blir kortere for flere barn og samtidig skal vi betale mer!
![]() |
#10 |
Nybegynner
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Telemark
![]() |
![]() Sv: Øke prisene på SFOI vår kommune koster det nærmere 2500 kr for en hel plass |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Har fått nytt nick
|
![]() Sv: Øke prisene på SFOI vår kommune koster SFO 2400 i måneden. I tillegg kommer 200 kroner per dag i skolens ferier (August ble m.a.o. DYRT). Ingen søskenmoderasjon. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Slow reader
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Øke prisene på SFOKoster leksehjelp penger? |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Superaktiv
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Det glade Sunnmøre
![]() ![]() |
![]() Sv: Øke prisene på SFOme betale 1500 inkl mat på vår SFO, full plass, men då er det ikkje morgon-SFO
![]() |
#14 |
i tåkeheimen
|
![]() Sv: Øke prisene på SFOProblemet er jo at SFO-prisene er helt opp til kommunene - ingen statlig regulering. Når også innholdet i SFO er helt opp til den enkelte kommune, eller til og med den enkelte SFO, er det klart det blir vannvittige variasjoner. Vi betaler også over 2000 for hel plass nå, men har en superfantastisk SFO, så da kan det på en måte forsvares. Men jeg vet at SFO-leder her skjemmes når hun må sende ut brev om prisøkning, for som hun sier øker brukerbetalinga samtidig som hennes budsjett skjæres inn. Her i kommunene mistenker jeg at SFO-foreldrene til en viss grad betaler for generelt dårlig kommuneøkonomi samt full barnehagedekning og max-pris i barnehage. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|