|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Superaktiv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() Lussekatter med 0,5 g safran?Jeg har aldri laget en eneste lussekatt i hele mitt liv, og har ikke fått med meg mer enn at det skal være safran og ikke kurkemeie i. Nå kjøpte jeg bare 0,5 gram, fordi jeg ikke hadde lest noen oppskrifter |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Lussekatter med 0,5 g safran?Bare bruk det halve grammet, ikke bruk gurkemeie i tillegg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Superaktiv
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Lussekatter med 0,5 g safran?Flott, takk for svar |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Lussekatter med 0,5 g safran?Bruk bare det halve grammet. Har du kjøpt tråder eller pulver? Hvis det er tråder, så knuser du dem i morter sammen med litt sukker.
![]() |
![]() |
#5 |
Måneheks
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Månen
![]() |
![]() Sv: Lussekatter med 0,5 g safran?Moren min glemte å knuse trådene, men det gikk fint det også. De ble kjempegule og kjempegode |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Superaktiv
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Lussekatter med 0,5 g safran?
Hehe....så egentlig bør jeg kjøpe mer safran, bare for å vise at jeg også har råd til safran |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Epikur
|
![]() Sv: Lussekatter med 0,5 g safran?
Ikke kurkemeie, nei.
![]() |
#8 |
Travelt opptatt
|
![]() Sv: Lussekatter med 0,5 g safran?Hvor mye er egentlig et gram med safran? For jeg har bare en brun konvolutt kjøpt på et marked i Marokko, det er ikke fint pakket inn i 0,5 gram-poser. Jeg tok oppi ei stor t-skje (oppskrifta sa 1 gram), blir det alt for mye?
![]() |
#9 |
L.F.C. supporter
|
![]() Sv: Lussekatter med 0,5 g safran?Jeg lagde 90 lussekatter i går med knappe 2 gram Safran. Det ble mye smak, og jeg tror jeg fint kunne ha hatt kun 1 gram i også selv om jeg 3 doblet deigen.
![]() |
#11 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Lussekatter med 0,5 g safran?Jeg bakte lussekatter for første gang i går og ble faktisk litt skuffet over at det smakte såpass mye safran av dem.
![]() |
#12 |
Ikke altetende
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Lussekatter med 0,5 g safran?Gurkemeie er ikke godt i lussekatter. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|