Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinoff fra PC-er til barn

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-12-09, 22:56   #1
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Spinoff fra PC-er til barn

Jeg lurer på følgende: Har dere spillkonsoller med internettilgang, uten eller en mix? Og hvorfor har dere / har dere ikke det slik? Vi har en wii, den har internettilgang men den er ikke konfigurert. Og to DS-er uten internetttilgang. For oss har det vært et (nogenlunde?) bevisst valg. DS-ene bruker barna helt uten tilsyn så der ville vi ikke ha. I tillegg var de uten internettilgang litt billigere. Wii-en, vel, der er det vel en blanding av latskap og at vi ikke har sett nytteverdien eller morroa i det.

Gammel 18-12-09, 22:59   #2
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spin off fra PC-er til barn

Wii-en har internettilgang, og jeg har vært på nett med den en gang for å se om det var noe gratis å finne der (det var det ikke). T. aner ikke hvordan han skal bruke den til vanlig engang, så det går nok leeeenge før han evt. finner på at den kan brukes til å hente ned spill med (og innen den tid er sikkert maskinen utdatert allikevel).

Gammel 18-12-09, 23:09   #3
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har trådløst nett, og ps3 og xbox er koblet til dette nettet. Dette er mannens maskiner, og han bruker dem på nett. Barna har ds'er, de er i nettverk med hverandre, men kan vel ikke kobles på internet. Om det hadde gått, hadde vi likevel ikke gjort det da ds ofte spilles uten tilsyn. Barna har tv på rommet, men den er ikke koblet til kabelnettet, så det går bare an å se dvd på den. Barna har egen bruker på fellespc. Den får de bruke i et tilmålt tidsrom hvis de ikke bruker den til skolerelaterte aktiviteter. (De har spilletid/tvtid fra kl 18-19 hver dag. Da må de velge mellom spill og tv).

Hvorfor vi har det sånn? Tja. Praktisk? Vi prøver å komme til en mer fleksibel ordning med undersåttene om spille/tv-tid, men vi har ikke helt fått det til ennå. Det er mannen i huset som er datakyndig, jeg er bruker hos oss. Jeg er fornøyd så lenge min pc har nett og jeg har oversikt over hva barna driver med.

Gammel 18-12-09, 23:21   #4
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Storesøster fikk bevisst DS Lite for ikke å ha nettilgang. Wii er koblet til nett men den bruker hun ikke alene ennå. Ikke vet hun at den er på nett heller. Så langt har vi bare brukt nettilgangen til å spille Mario Kart mot andre spillere rundt i verden. Ganske morsomt.

Gammel 18-12-09, 23:23   #5
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har PS3 og X-box og begge er koblet til nettet. X-boxen aner verken jeg eller Glitterbarnet hvordan vi får på nett, men på PS3 så spiller han endel småspill i Little Big Planet på nett. Han vet veldig godt at han ikke får gå andre steder enn akkurat til disse spillene, og han er veldig lydig på slike ting. Han er også såpass liten at han ikke har noen interesse av å lure oss på disse tingene. Siden vi bor i en leilighet og han aldri er alene hjemme er det også begrenset hvor privat han får spilt, vi er jo som regel minst i samme rom.

Vi har valgt det slik fordi vi ikke ser noen farer i å være på nett via disse maskinene.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-09, 23:24   #6
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Nei, det har vi ikke. De har DS og PS2 uten noe nett.

Gammel 18-12-09, 23:29   #7
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har kun nett på PC. Vi har PS2 og nyinnkjøpt PS3 som foreløpig ikke er koblet opp mot nett. Jeg visste ikke at de kunne det engang. Gutta har DS som ikke er koblet opp, det har ikke falt meg inn en gang.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-09, 23:32   #8
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har Wii , og jeg tror den kan kobles til nettet.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-09, 23:34   #9
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Wii'en er på nett, og vi har kjøpt og lastet ned gamle Nintendospill til den.

Gammel 19-12-09, 00:05   #10
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Wii'en har nettilgang, og den brukes! Jeg sender meldinger med den til venner som også har Wii, det er koselig Men aller best er det jo at jeg til enhver tid har oppdatert programvare på Wii'en. Har lastet ned spill til den også, både gratis, og med Wii points. I spill som Animal Crossing kan dessuten min spillfigur reise til Nederland og besøke spillfiguren til bestekameraten min, snedig I tillegg kommuniserer Wii'en med DSi'en som også har nettilgang. Også her er internett primært for interaktive spillmuligheter, og ikke surfing. Det er forferdelig knotete og surfe via DSi

Gammel 19-12-09, 08:40   #11
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Barna har tv på rommet, men den er ikke koblet til kabelnettet, så det går bare an å se dvd på den.

Ja, tv, det glemte jeg. Vi har to tv-er, og begge er koblet til kabelnettet (men Digital Canal sier de skal stenge den ene, vi hadde "gratis" kabelnett fordi en eller annen tidligere beboer hadde Digital Canal og tilgangen aldri har blitt stengt.) Ikke helt heldig, jeg ser den. I teorien tenker vi på å få oss en mer avansert dekoder, men i praksis slår aldri DC av tilgangen og vi skyver på alt vi ikke må.

Opprinnelig lagt inn av Flubby, her.

Wii'en har nettilgang, og den brukes! Jeg sender meldinger med den til venner som også har Wii, det er koselig

Å, nei! Tenk at jeg lærer alt dette om wii-en etter den er ødelagt. (Det vil si, vi vurderer å modde den slik at den kan lese spillene fra en usb-disk fremfor dvd(?) leseren. Får håpe det ikke blir et slik dekoder prosjekt ut av det, da. )

Gammel 19-12-09, 09:29   #12
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har har Playstation 3 og Nintendo Wii. Sjelden jeg kobler meg på nett med dem. Oppdaterer Playstation en gang i blant, men jeg spiller ikke online.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-09, 10:05   #13
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Brenda, her.

Jeg har har Playstation 3 og Nintendo Wii. Sjelden jeg kobler meg på nett med dem. Oppdaterer Playstation en gang i blant, men jeg spiller ikke online.

Mario Kart online er fantastisk artig

Gammel 19-12-09, 10:14   #14
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har to DS uten nett, en Wii og en PS3 de er på nett, men vi bruker de ikke til det. Kjører oppdatering en gang i blandt da.
Ellers har vi TV i loftstua, i stua, samt på vårt soverom. Vi ser likevel lite TV, det hender jeg ser på noe jeg har tatt opp men jeg synes aldri jeg rekker det. Jentene får se barne-TV og litt mer på lørdag morgen.
Vi har lagt opp så alle kan få TV på soverommet, men jeg vet ikke om det blir slik.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-09, 10:27   #15
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Flubby, her.

Mario Kart online er fantastisk artig

Hm, du må ikke friste meg sånn, Flubby.

Og jeg som føler meg veldig barnslig som spiller Wii.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-09, 12:42   #16
Kate

Kate sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Ingen internetttilgang på wii`en (ikke konfigurert) pga at dersom han skal sitte på nett, skal han gjøre det på stua på vår pc.

Gammel 19-12-09, 15:35   #17
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De har ingen spillkonsoller, så nett/ikke nett er ikke noe vi har måttet forholde oss til

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-09, 17:42   #18
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Spinoff fra PC-er til barn

Vi har wii og DS, men begge er uten internettilgang.

Gammel 19-12-09, 21:20   #19
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff fra PC-er til barn

Både Wii og Xbox på nett, men jeg tror ikke at Knotten vet om det. Han bruker Wii-en kun til å spille spill på, jeg tror ikke han vet om alt det andre.
Han har DS, men uten nett.
Han har internett-tilgang fra pc-en, det holder. Og der har vi kontroll.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:47.