|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Julestrøme julaften eller 1. juledag | |||
Julaften |
![]() ![]() ![]() ![]() |
120 | 81,08% |
1. Juledag |
16 | 10,81% |
Gir ikke julestrømpe/dustepoll |
12 | 8,11% |
Deltakere: 148. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#3 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinnoff: Julestrømpe - julaften eller 1. juledag?Om morgenen julaften. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Spinnoff: Julestrømpe - julaften eller 1. juledag?Julestrømper deles ut i julekalenderen på morgenen på julaften.
![]() |
![]() |
#7 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Spinnoff: Julestrømpe - julaften eller 1. juledag?Jeg fikk alltid julestrømpe på julaften morgen og har videreført det til mine barn.
![]() |
#8 |
Javel
|
![]() Sv: Spinnoff: Julestrømpe - julaften eller 1. juledag?Vi er vant med å få den 1 juledag av en aller annen grunn. Var ikke helt fornøyd med det da vi var små, men har selv videreført den tradisjonen til mine barn. De har jo pakkekalenderes på julaften så de har aldri protestert på at strømpen kommer 1dag.
![]() |
#9 |
Står på egne ben
![]() Sv: Spinnoff: Julestrømpe - julaften eller 1. juledag?Jeg fikk aldri julestrømpe som liten, så jeg har innført det til mine barn. Den får de julaften morgenen. Og oppi der er det et par småting og alt gotteriet de kan kose seg med til tvformiddagen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Live and let live
|
![]() Sv: Spinnoff: Julestrømpe - julaften eller 1. juledag?Julaften om morgenen, sånn at de har noe til å aktivisere seg med den lange-lange dagen frem til julaften begynner med mat og besøk og pakker.
![]() |
#12 |
intro
|
![]() Sv: Spinnoff: Julestrømpe - julaften eller 1. juledag?Vi har aldri fått julestrømper hjemme, og har foreløpig ikke tenkt på å starte noen slik tradisjon for egne barn. Kanskje når de blir større? De får nøye seg med den siste pakka i kalenderen foreløpig - der får de hver sin bok.
![]() |
![]() |
#14 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() Sv: Spinnoff: Julestrømpe - julaften eller 1. juledag?Jeg mener jo første juledag er riktig, men likevel blir det julaften her i huset. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Textrovert
|
![]() Sv: Spinnoff: Julestrømpe - julaften eller 1. juledag?Jeg er ikke vant til julestrømpe. Mannen er det, men han har ikke videreført tradisjonen. Det blir nok gaver likevel.
![]() |
#16 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Spinnoff: Julestrømpe - julaften eller 1. juledag?Jeg er vokst opp med at julestrømpa hang på senga mi, bugnende full av spennende ting, da jeg våkna julaften, så den tradisjonen har jeg ført videre til Storebror. Som regel ligger det noe i strømpa som kan beskjeftige ham de lange, grusomme timene mot pakkeåpning.
![]() |
#17 |
lykkelig
|
![]() Sv: Spinnoff: Julestrømpe - julaften eller 1. juledag?Jeg er vant til at den kommer 1. juledag. Moren min er oppvokst i USA og har tatt med deg det derfra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Spinnoff: Julestrømpe - julaften eller 1. juledag?Jeg vokste opp med julestrømpe 1. juledag, men det er en tradisjon jeg ikke i det hele tatt ser poenget med. Hva skal ungene med mer godteri, flere leker eller blader dagen etter julaften, liksom? |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
X First Lady
![]() Sv: Spinnoff: Julestrømpe - julaften eller 1. juledag?
Samme her. Både mannen og jeg får også |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Spinnoff: Julestrømpe - julaften eller 1. juledag?
![]() |
|
|