Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Ullpyjamas til baby?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-12-09, 21:38   #1
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Ullpyjamas til baby?

Hva kan jeg teste ut neste gang. Snuppa på snart fem måneder har ullpyjamaser fra Joha, Janus og Cubus med bomullsinnside, men snart trengs flere. Jeg kjenner selvsagt Nøstebarn og Bånsull, men foreløpig er ikke behovet stort nok til at jeg blar opp nesten 500 for en pyjamas, for hun sover på vårt rom, så vi har stort sett kontroll på dynen osv.

Men hva mer finnes når man vil teste ut? Janus vil jeg ikke kjøpe igjen, for klærne derfra er vide og lefsete, og armen hennes forsvinner stadig vekk inn i dressen og dukker opp i halsåpningen. Morsomt når hun nesten sover og jeg "må" fikse. Vi er fornøyde med de tynne fra Joha, men det må da finnes andre ullpyjamaser der ute?

Tips mottas med takk. Shoppefingeren er litt klar, kjenner jeg.

Gammel 25-12-09, 21:43   #2
iBam
Erfaren

iBam sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
iBam er populæriBam er populæriBam er populær
Standard

Sv: Ullpyjamas til baby?

NameIt har ullpysjer, Spark Kjøp også mener jeg. Troll sine skal være gode, men de er også nokså dyre

Gammel 25-12-09, 21:52   #3
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

NameIt vet jeg om, ja. Troll kjenner jeg ikke til; hvor får man kjøpt dem?

Gammel 25-12-09, 22:04   #4
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Petit Bateau har ull/bomull.n Eller var det ren ull? Husker ikke helt, men de er ihvertfall gode. Eller blander jeg med body nå, kanskje... Ja, dette var jo mye til hjelp.

Gammel 25-12-09, 22:10   #5
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Troll sine er veldig gode, vi hadde de når poden var liten. De kan kjøpes på babyshop.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-09, 01:55   #6
Inka
New kid on the block

Inka sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Arktis
Inka er populærInka er populærInka er populærInka er populærInka er populær
Standard

Hvis du skal ha bomullsinnside synes jeg Joha er uovertruffen på både kvalitet og passform.

Frøken Bollefjes november 2011
Inka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-09, 07:49   #7
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Poden har ein god ullpysj med bomullsinnside, kjøpt på Cubus no i november.

Gammel 26-12-09, 08:26   #8
Trixie
Bør lage seg en tittel selv

Trixie sin avatar

Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Krokofanten har, veldig gode.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-09, 09:39   #9
Mrs Butler
Aktiv

Medlem siden: Oct 2007
Mrs Butler er litt kul
Standard

Vi har vært mest fornøyd med de fra Cubus. Nøstebarna sine er for varme for mine barn.

Mrs Butler er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-09, 11:34   #10
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Standard

Jeg tenker at Nøstebarn og Bånsull kanskje blir mer aktuelle når hun etterhvert skal over på eget rom. Cubus sine med bomullsinnside er ikke så dumme, men egentlig synes jeg at bomull tar bort litt av vitsen med ulla. Krokofanten har hun en ullbody fra som vi er veldig fornøyde med, så kanskje bestille en pyjamas derfra, hvis de da ikke er kjempetykke ala Nøstebarn. Hun er ganske varm av seg, og av og til synes jeg til og med de tynne ulldressene blir i varmeste laget, men samtidig har ull bedre pusteegenskaper enn bomull, så det blir ikke like klamt.

Tusen takk for svar, folkens.

Gammel 26-12-09, 11:44   #11
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Reflex har. Og by torrin. Reflex sine er ganske stor i størrelsen, men deilig myk ull.

Isolde er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-12-09, 12:02   #12
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Ull-rik

Gammel 26-12-09, 13:34   #13
iBam
Erfaren

iBam sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
iBam er populæriBam er populæriBam er populær
Standard

Hvor får man kjøpt Reflex sine?

Gammel 26-12-09, 13:43   #14
Chablis
Drømmer

Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av iBam, her.

Hvor får man kjøpt Reflex sine?

Babyshop og reflexbutikker.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-09, 14:05   #15
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Standard

Har Reflex hele pyjamaser? Jeg har bare sett de todelte, men det er mulig jeg ikke har sett godt nok etter.

Gammel 26-12-09, 16:23   #16
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ser du skriver at hun allerede har flere pysjamaser i ull. Hvis du summerer prisen av disse er det ikke sikkert det blir noe billigere enn en nøstebarnpysj. For man trenger jo ikke mer enn en. Mine barn har alltid brukt nøstebarnpysjer. Jeg kjøpte den første da min eldste ble født, i str 68. Denne brukte hun til hun ble halvåret. Senere har de tre småsøstrene hennes brukt den i et halvår hver. En pysjamas brukt i tilsammen to år kan jeg ikke si blir dyrt. Jeg kjøper gjerne pysjamasene litt store, så har de dem lenge. Jeg ser på det som en investering.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-09, 17:55   #17
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Standard

Problemet er ikke først og fremst prisen, men at jeg er redd Nøstebarn eller Bånsull blir for varmt for henne foreløpig; de er jo mye tykkere enn resten? Ellers ville jeg nok uansett hatt to, for å ha en å bruke når den andre vaskes. Og hva med de varmere årstidene?

Det er en varmblodig liten frøken, hvis det betyr noe. Hvis jeg bestiller derfra, bør jeg kanskje satse på 80? (Hun er 5 mnd. og bruker straks 68).

Og ja: jeg kjøper helt klart økonomiargumentet. De andre ullpysjene koster jo også 250 kroner pr. stk, men det var altså dette med tykkelsen. Når jeg tenker meg om, kommer jeg på at hun har en arvet og velbrukt Nøstebarnpysj som vi kan teste ut.

Sist redigert av Nera : 26-12-09 kl 18:02.
Nera er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-12-09, 18:14   #18
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Man kommer langt med en pysj altså. Man trenger vanligvis ikke å vaske dem ofte, og de tørker uansett fort. Om den blir for varm for henne kan jeg derimot ikke si så mye om, men jeg har ikke hatt det problemet med mine unger. Dersom du har arvet en, høres det ut som en god ide å bruke den. Når mine har vært baby har de brukt nøstebarnpysjene hele året unntatt midt på sommeren når det er skikkelig sommervarme. Da har de brukt en ullbody i stedet.

Du bør absolutt ikke kjøpe noe som er mindre enn str 80.

Gammel 26-12-09, 18:19   #19
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Standard

Hmm, kanskje 86? Med eller uten føtter? Det er jo bare de med føtter som finnes i rødt, og ellers er det jo den fine lyngfargen (som vi har for mange ting i allerede).

Så mange valg. Jeg vet i hvertfall at etter at den første ullpysjen kom i hus, støver bomullspysjene ned. Den pysjen eneste jeg kan tenke meg å bruke på henne i annet enn ull, er en hun har fått fra Lille Ba (stavemåte?) i bambus og soya.

Takk for svar!

Gammel 26-12-09, 18:36   #20
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

Standard

Jeg er litt usikker på hvilken størrelse jeg skal råde deg til, men nøstebarn selv anbefaler å velge 10-15 cm mer enn barnets lengde på pysjene. Jeg syns med fot er greit på et barn på halvåret, men når de begynner å gå selv er det best uten fot. Foten slites fort på et barn som går, samt at det da er upraktisk med en pysj som er altfor stor. Til min nest yngste kjøpte jeg todelt pysj veldig tidlig, jeg husker ikke alderen på henne, var hun vare litt over halvåret, eller var hun nærmere ett år? Pysjen var i alle fall veldig stor til å begynne med (str 2 år, som var minste str i todelte pysjer), men det fungerte veldig fint. Brettet bare opp ermer og ben, og jeg tror hun brukte pysjen til hun var over tre år. (Men må nevne at hun er lita av vekst.)

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:35.