Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hvor lenge varer "julefølelsen"?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-12-09, 21:26   #1
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Hvor lenge varer "julefølelsen"?

Kom til å tenke på at for meg begynner liksom juelfølelsen/høytidssfølelsen å gå over nå. Er det sånn for dere andre også?

Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-09, 21:31   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lenge varer "julefølelsen"?

Ja. Min julefølelse varer ca. fra oktober til 25. desember, kanskje 26. Da går det pang over, rart med det. Det er ventetiden jeg synes er best, og selve julaften. Etterpå er det bare "helt greit", med unntak av nyttårsaften som alltid er veldig koselig.

Gammel 28-12-09, 21:34   #3
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ryddet bort nissene i går. Juletreet får stå litt til.

Gammel 28-12-09, 21:37   #4
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sånn skikkelig julefølelse har jeg egentlig bare når jeg er ute og handler julegaver og julepynt. Og så på kvelden lille julaften når vi pynter, julaften og første juledag. Så dabber det sakte men sikkert av. Er jo i selskaper og slikt, men får egentlig samme sånn koselig-følelse som om selskapet skulle vært på en annen tid av året også. Bortsett fra at det står julepynt rundt omkring.

Gammel 28-12-09, 21:39   #5
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Julefølelsen begynner å avta her ja.
Jeg synes dagen rett før julaften og t.o.m 2.dag er skikkelig juledager, og da har jeg ordentlig julefølelse.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-09, 21:46   #6
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Julefølelsen forsvinner omtrent proposjonalt med at røyken fra nyttårsrakettene begynner å lette, og søpla etter galskapen kommer til syne. Da er det liksom slutt for min del.

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-09, 21:51   #7
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Har julefølelese ennå jeg og den holder seg nok ennå ei stund. Fredelige kvelder og rolige dager, ikke så mange selskap igjen.

Gammel 28-12-09, 21:58   #8
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Julefølelsen har jeg vanligvis fra to-tre dager før julaften til 1. eller 2. juledag. Nå er den egentlig helt borte.

Gammel 28-12-09, 22:09   #9
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Julefølelsen min begynte vel siste helga i advent og den holder seg bra en god stund til.

Før jul er det adventsfølelsen som råder. Adventstida er for meg en ganske spesiell tid med et fokus som er annerledes enn julefokuset som kommer når det nærmer seg. Juletiden begynner 1 juledag og det er først da jeg virkelig tenker "jul" slik jula er for meg.

Jeg begynner ikke tidlig med julepynt og jeg er ikke overvettes begeistret for fråtsing og shopping. De to elementene der blir jeg nemlig alt for fort lei av. Det er andre sider med advent og jul jeg er glad i. Juletreet settes vel opp på loftet og pynten ryddes bort en gang midt i neste uke vil jeg tro. Hellig tre kongersfesten markerer slutten på jula for meg.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-09, 22:14   #10
myr
Aktiv

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oppland
myr er litt kul
Standard

Har som regel julestemning hele desember, men nå er den sånn passe borte kommer til å rydde bort jula (den lille jula vi har her ihvertfall) etter helgen.

myr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-09, 22:24   #11
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Julefølelsen varer så lenge jeg har juleferie og vi kan kose oss sammen som familie. Nyttårshelga ryddes jula ut og da er det brått blitt hverdag igjen.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-09, 08:23   #12
Trixie
Bør lage seg en tittel selv

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Julefølelsen er borte. Den varte fra lillejulaftens kvelden til 2. juledag.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-09, 08:44   #13
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Den varer fra ganske lenge før jul i beste fall, til like etter julaften. Og treet hiver vi ut 1. januar.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx

Sist redigert av tiddelibom : 30-12-09 kl 09:06. Årsak: Skrivefeil.......
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-09, 08:56   #14
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Julefølelsen er her for fullt enda heldigvis.
Satse på den blir her til godt over nyttår, hvertfall til etter helga.

Gammel 30-12-09, 08:57   #15
Albertine
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av tiddelibom, her.

Den varer fra ganske lenge før jul i beste fall, til like etter julaften. Og treet hiver vi ut 1. desember.

Jøss. Når setter dere det opp da?`

Svar med sitat
Gammel 30-12-09, 08:59   #16
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av tiddelibom, her.

Og treet hiver vi ut 1. desember.

Dere feirer jul på forskudd, eller rett og slett har jul hele året?

Her er julefølelsen litt borte nå. Den forsvinner etter julaften som regel. Pynten pakkes ned 2 nyttårsdag. Da er det rett og slett upassende med nisser og julestjerner for min del.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-09, 09:01   #17
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den kommer snikende i adventstida og går brått over første nyttårsdag.

Gammel 30-12-09, 09:06   #18
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Jøss. Når setter dere det opp da?`

haha fin skrivefeil, gitt. Kaster det ut 1. januar, ja. Og setter det opp 23. desember.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-09, 09:07   #19
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har i alle fall masse julefølelse ennå!

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-09, 09:28   #20
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 221
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jule- hvafforno?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:00.