|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Pauset
|
![]() Er nyttårsaften en festdag hos dere?Jeg er litt nysgjerrig fordi jeg har inntrykk av at folk har veldig forskjellig forhold til nyttårsaften. Mamma feks, må ALLTID ha svær fest, mens jeg har en venninne som foretrekker å se tv hjemme og ikke gjøre noe ut av det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er nyttårsaften en festdag hos dere?Vi lager god mat og sender opp fyrverkeri, men bortsett fra det så er det lite som minner om fest her. Det kan hende at vi pynter oss litt. Vi har vært alene hjemme så og si hvert år etter at vi fikk barn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: Er nyttårsaften en festdag hos dere?Ikke en festdag nei. Vi kan pynte oss litt, og vi spiser kalkun. Men vi har ikke folk hos oss (i alle fal ikke i år), og vi vil nok se tv ja. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Textrovert
|
![]() Sv: Er nyttårsaften en festdag hos dere?Etter x antall krampeaktige fester på nyttårsaften, så ga jeg opp og fant ut at de koseligste nyttårsaftenene hadde jo vært de gangene alt foregikk i rolige former. Så nå legger vi aldri opp til noe storslagent.
![]() |
#5 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Er nyttårsaften en festdag hos dere?Nei, for min del er det bare en vanlig dag. Men ungene har jo forventninger. Derfor var det veldig deilig å kunne sende de vekk i år, så slipper jeg å bry meg.
![]() |
#6 |
audio, video, disco
![]() Sv: Er nyttårsaften en festdag hos dere?Feirer stort sett relativt rolig med venner. Kalkun og godt drikke. Selvsagt moderat det siste |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
*_*
|
![]() Sv: Er nyttårsaften en festdag hos dere?Jeg har alltid arrangert eller deltatt i en god og fin, men uhøytidelig middag på nyttårsaften. Før vi fikk barn kunne det bli litt fest-tendenser når klokka nærmet seg midnatt, etter barn er det rolig hele kvelden. Men jeg liker å markere kvelden og synes det er en god anledning til å lage i stand litt ekstra.
![]() |
![]() |
#8 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Er nyttårsaften en festdag hos dere?Jeg liker ikke fyllefester, spesielt ikke på nyttår, da vil jeg være sammen med familien min, ungene mine.
![]() |
#9 |
X First Lady
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Er nyttårsaften en festdag hos dere?Ja det er en festdag men i meget rolige/edruelige former. Av og til har vi feiret med et vennepar og deres barn men i år blir det kun oss og ei venninne av meg og hennes sønn. Jeg bruker tid på å dekke bordet og å tilberede maten og selvsat pynter vi oss. Etter kongens tale setter vi oss til bords. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Er nyttårsaften en festdag hos dere?Fest og fest - jeg vil ikke påstå vi fester, men vi liker å samles med gode venner eller familie, kle oss litt pent og spise god middag.
![]() |
#11 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() Sv: Er nyttårsaften en festdag hos dere?Ja. Vi spiser kalkun, spiller spill og leker med stjerneskudd sammen med venner, etterhvert også med ett og annet barn. Rolige former og ikke påfallende stivpyntet, men markeres. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Er nyttårsaften en festdag hos dere?Ja, nyttårsaften har alltid vært en festdag for meg. Heldigvis er jeg ferdig med den tida da vi jaktet på den kuleste og riktige festen med de rette folkene og spennende menyen fra september.
![]() |
#13 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Er nyttårsaften en festdag hos dere?Nyttårsaften er sosialt i den forstand at vi pleier å være sammen med noen - ingen fest etter at vi fikk barn. Det kunne ikke falle meg inn å dra på fest og overlate ungene til barnevakt - og naturlig nok enda mer unaturlig å feste med barna i hus.
![]() |
#14 |
Peppy!
|
![]() Sv: Er nyttårsaften en festdag hos dere?Vi feirer nyttårsaften i stillhet i år. Oss tre, god mat og en familiefilm står på programmet. Det blir storveis! |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
madmanized
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er nyttårsaften en festdag hos dere?Nyttårsaften er en familiefestdag for oss - i edruelige former. Vi er seks familier som feirer sammen, så det er på ingen måte stille og rolig.
![]() |
![]() |
#16 |
Pauset
|
![]() Sv: Er nyttårsaften en festdag hos dere?Festdag og festdag, vi pleier å markere det litt i alle fall. I fjor feiret vi med et vennepar og deres barn, veldig hyggelig. I år skulle vi egentlig feire med svigers og svoger, men svigermor er syk og alle tre ungene her er syke, så i år blir det bare oss fem her. Vi sender ikke opp fyrverkeri (tenne fyr på pengene, hallo liksom!), men vi skal spise pinnekjøtt til middag og kose oss med god dessert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: Er nyttårsaften en festdag hos dere?Vi feirer som regel med min beste venninne og hennes familie. Pynter oss, lager god mat og drikker godt. Det er en hyggelig kveld der både store og små har det bra.
![]() |
#18 |
Sugaraddict!
|
![]() Sv: Er nyttårsaften en festdag hos dere?Hjemme hos mine foreldre har det alltid vært rolig. ikke no svære greier til middag.
![]() |
#19 |
Enda en som trener
![]() Sv: Er nyttårsaften en festdag hos dere?Vi har, de siste årene, feiret nyttår sammen med min beste venninne og mannen hennes. Av og til flere også. I år skal vi være hos oss og det blir en lett blanding av voksne og barn. Vi lager god mat og har god drikke i glasset, men det tar ikke akkurat av da barna også er med. Satser på at det blir en koselig kveld |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Er nyttårsaften en festdag hos dere?Betyr fest bare fest og fyll?
![]() |
|
|