|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Absolut ateist
|
![]() Bedriver dere utstrakt bytting av julegaver?Jeg skulle kjøpe spill til Wii til Emma til jul og fyren i kassa spurte om han skulle sette på forsegling. Jeg sa som sant var at det ikke var nødvendig, at vi ikke driver med bytting så ungene får ta det de får. Bak sto det en fyr som gliste og sa det var det beste han hadde hørt hele dagen.
![]() |
#2 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bedriver dere utstrakt bytting av julegaver?Vi bytter ikke så sant vi ikke får samme ting av noe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Einsam
|
![]() Sv: Bedriver dere utstrakt bytting av julegaver?Bytter lite, de er fornøyde med det de får, og jeg bytter ikke bare for at de skal få noe de ønsker seg mer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
frakoblet
|
![]() Sv: Bedriver dere utstrakt bytting av julegaver?Vi bedriver ingen utstrakt bytting, men vi bytter ting vi får flere av eller aldri kommer til å bruke. Jeg ser ingen hensikt med at fullt brukbare ting skal stå og samle støv.
![]() |
#5 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() Sv: Bedriver dere utstrakt bytting av julegaver?Tror aldri jeg har byttet en julegave. Mulig vi må til pers i år. Jeg har ikke helt oversikt over størrelsene ennå, men mistenker at ungen må forbli en size 62-68 i minst to år skal vi rekke å bruke alt ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Bedriver dere utstrakt bytting av julegaver?Veldig lite som skal byttes her i huset. Et par ting de fikk dobbelt opp av, men bortsett fra det så får de lære seg at ikke alle gaver kan være 100 % perfekte. Men nå skal det sies at familiene våre er veldig flinke til å finne gaver som faller i smak.
![]() |
#7 |
frakoblet
|
![]() Sv: Bedriver dere utstrakt bytting av julegaver?Vi bytter stort sett alltid det vi får fra svigers, for de insisterer som regel på å kjøpe noe vi ikke vil ha. Det har de gjort i år også.
![]() |
#8 |
Originala
|
![]() Sv: Bedriver dere utstrakt bytting av julegaver?Vi bytter veldig sjelden. Jeg byttet litt klær barna fikk da de var bittesmå, fordi de allerede hadde tilstrekkelig med klær i den aktuelle størrelsen. Ellers kan jeg ikke komme på at jeg har byttet stort. Så det kvalifiserer vel ikke akkurat til "utstrakt bytting", nei. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Bedriver dere utstrakt bytting av julegaver?Vi bytter bare klær som er for små/altfor store og ting de har fra før. Jeg valgte likevel å få forsegling på DS-spillene fra ønskelista som jeg kjøpte, i tilfelle de fikk samme fra noen andre også og de manglet forsegling.
![]() |
#10 |
Passiv
|
![]() Sv: Bedriver dere utstrakt bytting av julegaver?Jeg bytter som regel aldri noe. Jeg er for lat rett og slett. |
![]() |
![]() |
#11 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Bedriver dere utstrakt bytting av julegaver?Når det gjelder ungene bytter jeg sjelden. kun hvis det er noe de har fra før, eller at det er for små klær. For store klær vokser de i så de byttes ikke.
![]() |
#12 |
frakoblet
|
![]() Sv: Bedriver dere utstrakt bytting av julegaver?Men hvis dere får pyntegreier dere ikke liker. Setter dere det likevel frem? Eller digre greier av kjøkkenutstyr som dere ikke har plass til??
![]() |
#13 |
Curlingkone
|
![]() Sv: Bedriver dere utstrakt bytting av julegaver?Vi har aldri byttet noe særlig av det vi har fått. Kun om det er noe som er for lite eller for stort av klær og sånn, eller om vi får dobbelt opp av noe.
![]() |
#14 |
Viser tenner
|
![]() Sv: Bedriver dere utstrakt bytting av julegaver?Lillesøster skal bytte en lydbok som hun hadde fra før, og jeg må bytte slalomskoene som var en str. for liten. Vi bytter dersom vi har noe fra før/får dobbelt og dersom det er for stort/lite.
![]() |
#15 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Bedriver dere utstrakt bytting av julegaver?Jeg bytter gaver om gutta får noe de har fra før, eller om Lillemann får noe fra en velmenende tante, som i alle år kjøper klær som er altfor store for ham og stive og vonde, ikke noe å ha på en kropp som er avhengig av mykhet rundt seg
![]() |
#16 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Bedriver dere utstrakt bytting av julegaver?
Det er en hypotetisk problemstilling for oss, siden vi generelt ikke får sånne ting, men pynt hadde jeg nok ikke byttet (men tatt med til hytta
![]() |
#18 |
maler
|
![]() Sv: Bedriver dere utstrakt bytting av julegaver?Jeg bytter ting vi har fra før, for små klær og ting som aldri kommer til å bli brukt. Det siste er ikke ofte da det skal litt til at jeg tar en slik avgjørelse. Men jeg har kommet frem til at når noen virkelig har bommet, er det bedre å bytte i noe som blir brukt enn å ha ting stående en stund til skrekk og advarsel før man kaster det. Men de som gir oss ting i den kategorien har sjelden handlet i en butikk man får byttet i, da er det stort sett snakk om ræl fra sydenturer etc.
![]() |
#19 |
Passiv
|
![]() Sv: Bedriver dere utstrakt bytting av julegaver?Jeg har aldri byttet en gave i hele mitt liv.
Vil nok ikke sette det frem, har ikke nips og annen pynt fordi det samler støv. Alle som kunne tenkes å gi meg noe vet det og vet at de da gir noe som havner i en eske i et skap. |
![]() |
![]() |
#20 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Bedriver dere utstrakt bytting av julegaver?Vi bytter bare ting vi har fra för. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|