Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Bedriver dere utstrakt bytting av julegaver?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-12-09, 16:07   #1
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bedriver dere utstrakt bytting av julegaver?

Jeg skulle kjøpe spill til Wii til Emma til jul og fyren i kassa spurte om han skulle sette på forsegling. Jeg sa som sant var at det ikke var nødvendig, at vi ikke driver med bytting så ungene får ta det de får. Bak sto det en fyr som gliste og sa det var det beste han hadde hørt hele dagen.

Det er jo enormt mye bytting i jula. Og jeg bytter jo selv om det er noe som vi har fra før eller klær som er for små/store. Men bytte bare fordi man heller vil ha noe annet, bare fordi atte, det syns jeg ikke noe om. Jeg syns det vitner om en viss grad av utakknemlighet om man bytter fordi man ville ha en blå fremfor en grønn.

Jeg kjenner noen som konsekvent bytter og jeg forstår virkelig ikke hvorfor. Til slutt gidder man jo ikke kjøpe til slike personer, men gir heller gavekort. Eller slutter å gi. Nytter ikke med omtanke for gaven der i gården, fordi de alltid vil ha noe bedre, finere, sånn som de selv har tenkt seg ting.

Så hvordan er det hos dere? Utstrakt bytting, eller foregår det innenfor rimelighetens grenser?

Gammel 25-12-09, 16:09   #2
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bedriver dere utstrakt bytting av julegaver?

Vi bytter ikke så sant vi ikke får samme ting av noe.
I år skal eldste bytte en bok hun fikk to av.
Ellers tar vi det vi får og er fornøyde med det.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-09, 16:17   #3
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Bytter lite, de er fornøyde med det de får, og jeg bytter ikke bare for at de skal få noe de ønsker seg mer.

I år må jeg kunne bytte noen få klesplagg, heldigvis kjøpt på samme butikk, ettersom det blir for lite for eldste.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-09, 16:20   #4
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi bedriver ingen utstrakt bytting, men vi bytter ting vi får flere av eller aldri kommer til å bruke. Jeg ser ingen hensikt med at fullt brukbare ting skal stå og samle støv.

Gammel 25-12-09, 16:21   #5
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Tror aldri jeg har byttet en julegave. Mulig vi må til pers i år. Jeg har ikke helt oversikt over størrelsene ennå, men mistenker at ungen må forbli en size 62-68 i minst to år skal vi rekke å bruke alt ...

shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-09, 16:23   #6
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Veldig lite som skal byttes her i huset. Et par ting de fikk dobbelt opp av, men bortsett fra det så får de lære seg at ikke alle gaver kan være 100 % perfekte. Men nå skal det sies at familiene våre er veldig flinke til å finne gaver som faller i smak.

Selv skal jeg bytte Nanoen jeg fikk av mannen, for jeg vil heller ha en rød, men det er med mannens velsignelse.

Gammel 25-12-09, 16:25   #7
safran
frakoblet

safran sin avatar

safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi bytter stort sett alltid det vi får fra svigers, for de insisterer som regel på å kjøpe noe vi ikke vil ha. Det har de gjort i år også.

Gammel 25-12-09, 16:29   #8
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi bytter veldig sjelden. Jeg byttet litt klær barna fikk da de var bittesmå, fordi de allerede hadde tilstrekkelig med klær i den aktuelle størrelsen. Ellers kan jeg ikke komme på at jeg har byttet stort. Så det kvalifiserer vel ikke akkurat til "utstrakt bytting", nei.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-09, 16:30   #9
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Vi bytter bare klær som er for små/altfor store og ting de har fra før. Jeg valgte likevel å få forsegling på DS-spillene fra ønskelista som jeg kjøpte, i tilfelle de fikk samme fra noen andre også og de manglet forsegling.

Gammel 25-12-09, 16:31   #10
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg bytter som regel aldri noe. Jeg er for lat rett og slett.

Svar med sitat
Gammel 25-12-09, 16:31   #11
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Når det gjelder ungene bytter jeg sjelden. kun hvis det er noe de har fra før, eller at det er for små klær. For store klær vokser de i så de byttes ikke.

Jeg bytter ikke egne julegaver heller.

Gammel 25-12-09, 16:32   #12
safran
frakoblet

safran sin avatar

Standard

Men hvis dere får pyntegreier dere ikke liker. Setter dere det likevel frem? Eller digre greier av kjøkkenutstyr som dere ikke har plass til??

Gammel 25-12-09, 16:33   #13
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Vi har aldri byttet noe særlig av det vi har fått. Kun om det er noe som er for lite eller for stort av klær og sånn, eller om vi får dobbelt opp av noe.
Må også få si som sant er at de vi bytter gaver med har veldig god smak. SÅ det er sjelden vi får noe vi ikke liker for å si det slik.

Jeg respekterer at folk bytter ting de får av oss. For man har jo veldig forskjellig smak, og da kan det være vanskelig å treffe på. Håper folk heller bytter det de får av oss enn at de lar det støve ned så ting ikke blir brukt.

Gammel 25-12-09, 16:35   #14
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Lillesøster skal bytte en lydbok som hun hadde fra før, og jeg må bytte slalomskoene som var en str. for liten. Vi bytter dersom vi har noe fra før/får dobbelt og dersom det er for stort/lite.

Gammel 25-12-09, 16:36   #15
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bytter gaver om gutta får noe de har fra før, eller om Lillemann får noe fra en velmenende tante, som i alle år kjøper klær som er altfor store for ham og stive og vonde, ikke noe å ha på en kropp som er avhengig av mykhet rundt seg

Gammel 25-12-09, 16:36   #16
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Men hvis dere får pyntegreier dere ikke liker. Setter dere det likevel frem? Eller digre greier av kjøkkenutstyr som dere ikke har plass til??

Det er en hypotetisk problemstilling for oss, siden vi generelt ikke får sånne ting, men pynt hadde jeg nok ikke byttet (men tatt med til hytta ), men kjøkkenutstyr hadde jeg nok muligens byttet. Dyre ting som ikke blir brukt er for dumt å beholde.

Gammel 25-12-09, 16:37   #17
safran
frakoblet

safran sin avatar

Standard

ifjor byttet vi jo en kjøkkenmaskin til flere tusen, og i år kommer jeg til å bytte en svart, diger pyntegjenstand.

Gammel 25-12-09, 16:37   #18
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bytter ting vi har fra før, for små klær og ting som aldri kommer til å bli brukt. Det siste er ikke ofte da det skal litt til at jeg tar en slik avgjørelse. Men jeg har kommet frem til at når noen virkelig har bommet, er det bedre å bytte i noe som blir brukt enn å ha ting stående en stund til skrekk og advarsel før man kaster det. Men de som gir oss ting i den kategorien har sjelden handlet i en butikk man får byttet i, da er det stort sett snakk om ræl fra sydenturer etc.

Om det å bytte julegaver er utakknemlighet er jeg litt usikker på. Det er jo blitt veldig vanlig, og jeg tror ikke man kan si at noen er utakknemlige fordi de velger å bytte. Noen er sikkert det, men det er jo vanlig med byttekort og en beskjed om at "hvis det ikke stemmer helt, er det bare å bytte". Men det er blitt et sirkus hvor man kjøper ting før jul som er hemmelige, så pakkes de opp og byttes i det mottakeren egentlig skulle ønske var inni pakken. Jeg skjønner hvorfor gavekort stiger i popularitet.

Gammel 25-12-09, 16:39   #19
Skvetten
Passiv

Standard

Jeg har aldri byttet en gave i hele mitt liv.

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Vil nok ikke sette det frem, har ikke nips og annen pynt fordi det samler støv. Alle som kunne tenkes å gi meg noe vet det og vet at de da gir noe som havner i en eske i et skap.

Svar med sitat
Gammel 25-12-09, 16:41   #20
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Vi bytter bare ting vi har fra för.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:45.