Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Tetting av trekkfull dørkarm

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-01-10, 13:09   #1
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Tetting av trekkfull dørkarm

Utgangsdøra vår er visst ikke helt tett. Det trekker kaldt fra den, og jeg kjenner godt hvor trekken kommer fra. Det ser ut til at det er en glipe under dørterskelen, hvor det siver inn kald luft.

Hvordan kan jeg tette dette slik at det holder kulda ute? På en enkel og grei måte? Eller skal det ikke være helt tett med tanke på luftgjennomstrømning og sånt?

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-10, 13:14   #2
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tetting av trekkfull dørkarm

Kan dere ikke kjøpe en tetningslist da? Og bare lime på? Det gjorde vi med noen gamle vinduer vi leide en gang.

Gammel 06-01-10, 13:52   #3
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Frem med symaskinen, Kanina!

Oppskriften finner du her: http://sew4home.com/projects/pillows...r-draft-buster

Gammel 06-01-10, 13:55   #4
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har kjørt på med tetningslister på mange dører og vinduer, og det har hjulpet mye. Men om det er under dørterskelen er det kanskje vanskelig å få den på plass... Den vi hadde var med tape på, så det var bare å ta av et sånt beskyttelsespapir og feste, men da med dør/vindu åpent. Vanskelig å åpne under en dørterskel kanskje, det vet jeg ikke.

Gammel 06-01-10, 13:55   #5
Slettet bruker
Passiv

Standard

Milde himmel - den puta var i overkant for meg kjenner jeg.

Kjøp tetningslist du. Det skal ikke trekke gjennom døra nei. Så bare limer du på også er det mye bedre.

Svar med sitat
Gammel 06-01-10, 13:59   #6
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Er det i døra eller dørkarmen?

Om dør karm så må du ta bort lista rundt hele døra, spraye inn byggfix og glava eller bare en av delene. Så sette karmen på plass

Gammel 06-01-10, 14:06   #7
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tetningslist er lurt, men jeg leter veldig etter en som er tykk nok til ytterdøra vår. Jeg er nesten i ferd med å gi opp, mulig det blir ny dør til våren hvis jeg ikke finer noe lurt : De man limer på er for tynne til vårt bruk gitt.

Gammel 06-01-10, 14:09   #8
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Utgangsdøra vår er visst ikke helt tett. Det trekker kaldt fra den, og jeg kjenner godt hvor trekken kommer fra. Det ser ut til at det er en glipe under dørterskelen, hvor det siver inn kald luft.

Hvordan kan jeg tette dette slik at det holder kulda ute? På en enkel og grei måte? Eller skal det ikke være helt tett med tanke på luftgjennomstrømning og sånt?

Men om det er under dørterskelen, så kan du vel løsne den og fylle med byggeskum/vindusskum (lurt å ta den typen som ikke ekspanderer for mye) og så sette på dørterskelen igjen.

Vi skal ta en runde i huset nå, etter at temperaturen droppet til -20 så var det lett å kjenne flere steder hvor det kommer kald luft inn.

Gammel 06-01-10, 14:09   #9
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Milde himmel - den puta var i overkant for meg kjenner jeg.

Jeg kan godt hjelpe deg med å finne et mer sprettent tekstil slik at det matcher interiøret ditt.

Gammel 06-01-10, 14:10   #10
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Frem med symaskinen, Kanina!

Heh, det var da en praktisk tingest! Kan også brukes mot mindre flommer også faktisk.

Gammel 06-01-10, 14:11   #11
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Standard

:noterer meg innflyttingsgave:

Gammel 06-01-10, 14:12   #12
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Medlem siden: May 2009
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Draft Buster

United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-10, 14:20   #13
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg kan godt hjelpe deg med å finne et mer sprettent tekstil slik at det matcher interiøret ditt.

Det passer ikke heeelt inn med spretne tekstiler her.
På den annen side - den der ser man ikke fargen på etter diverse ungetråkk likevel antar jeg.

Svar med sitat
Gammel 06-01-10, 14:23   #14
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Standard

Sånn da:

OK, nå skal jeg slutte å spamme denne tråden. Sorry, Kanina.

Gammel 06-01-10, 14:23   #15
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Honda, her.

Er det i døra eller dørkarmen?

Om dør karm så må du ta bort lista rundt hele døra, spraye inn byggfix og glava eller bare en av delene. Så sette karmen på plass

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Men om det er under dørterskelen, så kan du vel løsne den og fylle med byggeskum/vindusskum (lurt å ta den typen som ikke ekspanderer for mye) og så sette på dørterskelen igjen.

Vi skal ta en runde i huset nå, etter at temperaturen droppet til -20 så var det lett å kjenne flere steder hvor det kommer kald luft inn.

Vi kjenner det om det er +5 ute også, faktisk.

Takk for råd alle sammen. Om jeg skal gjøre som Honda og Esme foreslår, så ber jeg likesågodt entreprenøren om å komme og fikse det, altså, jeg gidder ikke å være handy når jeg har reklamasjonsfrist på ett år til og gå på. Hvis det derimot bare er å lime på en tetningslist, er det mindre styr å gjøre det selv. Hva bør jeg velge?

Veronal: den puta har jeg sett før. Men kanskje litt upraktisk ved utgangsdøra. Vi skal ha vogn inn og ut, og helst slippe å snuble eller måtte rydde vei for å komme ut!

Gammel 06-01-10, 14:24   #16
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Standard

Sånn da:

OK, nå skal jeg slutte å spamme denne tråden. Sorry, Kanina.

Åh!! Den var jo fantastisk! Midt i blinken for dachse-elskeren jeg er gift med!

Gammel 06-01-10, 14:25   #17
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Standard

Mer seriøst: Hvis det er nybygg så kan det være at karmen har blitt skjev. Eller er det jevn glippe?

Gammel 06-01-10, 14:26   #18
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Standard

Mer seriøst: Hvis det er nybygg så kan det være at karmen har blitt skjev. Eller er det jevn glippe?

Det er jevn glippe, og den har nok vært der et par år. Derimot har det hendt at døra har kilt seg fast. Så når jeg tenker meg om, bør vi nok få entreprenøren på besøk okke som.

Gammel 06-01-10, 16:02   #19
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Det er jevn glippe, og den har nok vært der et par år. Derimot har det hendt at døra har kilt seg fast. Så når jeg tenker meg om, bør vi nok få entreprenøren på besøk okke som.

Jeg ville ha valgt det ja. Kan være at du må henge på en dingeboms på dør hengerne og sånt pga at døra er blitt skeiv og skumme uner dørstokken.

Sjekk om dte trekker rundt døra og. kan være dårlig isolert der

Gammel 06-01-10, 16:08   #20
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Det passer ikke heeelt inn med spretne tekstiler her.

Om du ikke finner passende tekstiler til hjemmet har jeg alltids noen rester av de stoffene i kjolene dine. Det ville jo vært nydelig å kunne matche kjole og ytterdørputer!

Jeg syr mer en gjerne en slik til deg Smilefjes. Skal vi si i lilla og sort? Med eller uten hjerte?

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:00.