|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hvorfor sier man pedagogisk leder istedenfor "tante", førskolelærer etc.Jeg er nok av den gamle garde, men jeg humrer når jeg hører andre presenterer seg som pedagogisk leder i barnehage. Jeg har også snakket med folk som jobber i barnehage og de sier at det er omtrent en dødssynd å kalle dem førskolelærer, og ihvertfall barnehagetante/ onkel! Og de samme personene sier at det ligger prestisje i tittelen.
![]() |
#2 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvorfor sier man Pedagogisk leder istedenfor "tante", førskolelærer etc.Seff er det viktig. Jeg kunne da adri funnet på å bare si hva jeg heter? |
![]() |
![]() |
#3 |
![]() Sv: Hvorfor sier man Pedagogisk leder istedenfor "tante", førskolelærer etc.Man burde kanskje gjeninnføre slik det var i telefonkatalogen i gamle dager? Tittel og navn?
![]() |
#4 |
WF: Isbjorn
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Hvorfor sier man pedagogisk leder istedenfor "tante", førskolelærer etc.Jeg liker ikke å bli kalt tante, fordi jeg ikke er det på jobb. Men, om jeg blir kalt førskolelærer eller pedagogisk leder,- det er ikke så nøye.
![]() |
#5 |
kamerat
|
![]() Sv: Hvorfor sier man pedagogisk leder istedenfor "tante", førskolelærer etc.Er det spesielt komisk å bruke riktig tittel på barnehageansatte, mener du? Mer enn på andre yrkesgrupper? Det høres ut som en riktig god grunn til å gjøre det likevel.
![]() |
#7 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Hvorfor sier man pedagogisk leder istedenfor "tante", førskolelærer etc.Hvorfor humrer du når noen kaller seg pedagogisk leder? Det er en helt adekvat yrkesbeskrivelse, synes jeg. Jeg hadde fnis hemningsløst hvis et voksent menneske hadde presentert seg som tante eller søster til meg.
![]() |
![]() |
#8 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvorfor sier man pedagogisk leder istedenfor "tante", førskolelærer etc.
Jeg er ikke så opphengt i tittel i det hele tatt jeg. Om jeg omtaler en person så bruker jeg navnet på personen. Omtaler jeg en funksjon så bruker jeg navnet til funksjonen. |
![]() |
![]() |
#9 |
![]() Sv: Hvorfor sier man pedagogisk leder istedenfor "tante", førskolelærer etc.
Ikke komisk, men det sies på en måte som det er så mye bedre enn assistent. Kommer kanskje an på personene da, men det er det jeg har oppfattet. Og samme personene har blitt fornærmet og rettet på vedkommende om de har sagt førskolelærer.
![]() |
#10 |
kamerat
|
![]() Sv: Hvorfor sier man pedagogisk leder istedenfor "tante", førskolelærer etc.Barnehageansatte har et tulleyrke som ikke kvalifiserer til titler?
![]() |
#11 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() Sv: Hvorfor sier man pedagogisk leder istedenfor "tante", førskolelærer etc.Nei, førskolelærer er ikke det samme. Man skal helst være førskolelærerutdannet for å få jobb som pedagogisk leder, men det er ikke helt uvanlig å ha flere førskolelærere men bare en pedagogisk leder ansatt på en avdeling. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hvorfor sier man pedagogisk leder istedenfor "tante", førskolelærer etc.På en avdeling kan man ha både pedagogisk leder, førskolelærer og assistent som tittel. Jeg synes at det er greit å vite hvem som er pedagogisk leder fordi det er den som er pedagogisk ansvarlig og dermed den jeg må rette spørsmål til og henvende meg til om jeg skal snakke om det pedagogiske i barnehagen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
kamerat
|
![]() Sv: Hvorfor sier man pedagogisk leder istedenfor "tante", førskolelærer etc.Men var det ikke sånn ca. det som sto i HI, SF? Det er vel få som ville synes det var like greit å kalle en lege for hjelpepleier, lissom?
![]() |
#15 |
Nei, jeg skal prøve å fortelle bakgrunnen i dette.
![]() |
#16 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvorfor sier man pedagogisk leder istedenfor "tante", førskolelærer etc.Har jeg misforstått ting helt her nå? |
![]() |
![]() |
#17 |
Pessimistisk Optimist.
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvorfor sier man pedagogisk leder istedenfor "tante", førskolelærer etc.Pedagogisk leder er i min barnehage en stillingsbetegnelse som er avgjørende for hva jeg får i lønn. Som førskolelærer får jeg 11000 kroner mindre i lønn enn hva jeg får som ped.leder. Som pedleder har jeg også et helt annet ansvarsområde, enn hva jeg ville hatt om jeg var ansatt som førskolelærer. I og med at jeg er den eneste førskolelæreren på min avdeling utgjør det lite i forhold til ansvarsområde da jeg alene har ansvar for det pedagogiske arbeidet på avdelingen, pluss personale, turnus, vikarer osv. De avdelingene hvor de har to førskolelærere deles dette arbeidet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvorfor sier man pedagogisk leder istedenfor "tante", førskolelærer etc.Jeg ser liksom for meg scenariet at man sier "du er jo førskolelærer..." og blir møtt med |
![]() |
![]() |
#19 |
![]() Sv: Hvorfor sier man pedagogisk leder istedenfor "tante", førskolelærer etc.Intensjonen er altså: Hvorfor er det så viktig for innehaver av tittel at denne blir riktig når det ikke har betydning der og da?
![]() |
#20 |
Pauset
|
![]() Sv: Hvorfor sier man pedagogisk leder istedenfor "tante", førskolelærer etc.Jeg er utdannet førskolelærer, og jobber som pedagogisk leder. Så lenge ingen kaller meg "tante", må de gjerne kalle meg hva de vil for min del. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|