|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Lærere: Alternative foreldresamtalerSambo er lærer. Han har fulgt en klasse fra 1. og nå går de i 5. klasse. Han er i gang med konferansetimer nå og kjenner at han er litt lei av den tradisjonelle måten å gjennomføre dette på. Han føler at det blir sagt det samme hvert år til de samme foreldrene.
__________________
~Maybe it's time to heal~ |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 38.860
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Lærere: Alternative foreldresamtalerRap? Musikal? :tuller: |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Lærere: Alternative foreldresamtaler
Ja, det er slik det foregår. Men sambo føler det blir de samme samtalene med de samme barna/foreldrene hvert år.
__________________
~Maybe it's time to heal~ |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Walking in the air
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.477
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Lærere: Alternative foreldresamtalerJeg tror det er viktig at foreldrene får kommet på banen, men hvis barnet er med er det såklart barnet som må være i sentrum.
__________________
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Lærere: Alternative foreldresamtalerJeg er ingen lærer, men jeg er god på coaching, så når Bequita dro frem det, så kan jeg alltids komme med noen tips: Still hva, hvem, hvordan spørsmål - altså åpne spørsmål, unngå hvorfor - det er negativ ladet, så får man mer svar ut av folk.
__________________
“Though she be but little, she is fierce!” - Shakespeare |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Lærere: Alternative foreldresamtalerEg er einig med Lille Ru. Ofte kan det vere lurt å legge ein del spørsmål i hendene på foreldra/eleven. Då vil ein kanskje komme fram til nokre kjerneproblem. Ofte er det vanskeleg for foreldre å vite kva dei kan tillate seg å snakke om, og det er i utgangspunktet læraren som set "rammene" for kva det skal snakkast om. Han kan t.d. spørje om foreldra merkar endringar (positive-negative), og kva for verdiar o.l. dei set høgt heime. På den måten vil han kunne bli kjend med bakgrunnen til elevane på ein heilt anna måte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.564
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Lærere: Alternative foreldresamtalerKjenner lærarar som dreg heim til eleven for å ha foreldresamatalar. Dette tek sjølvsagt lenger tid, og må i større grad foregå på kveldstid, men dei seier at foreldra kjem på bana på ein heilt annan måte når dei er på heimebane, og atdei får fram andre ting, og får annleis inntrykk av ein del ting når dei gjer det på denne måten. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|