|
Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Passiv
|
![]() Sykepleiertang - hva er det på engelsk?Jeg ønsker meg en tang til diverse formål i jobben min, men det er ikke å få tak i i disse typiske nettbutikkene som Gymo, Sabo etc. Tenkte derfor å se på ebay. Hva er det de ikke har der liksom, men jeg finner ikke et godt ord på engelsk. |
![]() |
![]() |
#2 |
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sykepleiertang - hva er det på engelsk?Nurse thong?
![]() |
#3 |
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Sykepleiertang - hva er det på engelsk?Ikke i følge (bilde)google, nei.
![]() |
#4 |
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
![]() Sv: Sykepleiertang - hva er det på engelsk?Googlet Nurse instruments og kom over denne siten, de har litt av hvert til sykepleiere, kanskje kommer du over noe liknende det du er ute etter her. Da vil du allefall ha et uttrykk å søke videre med?
![]() |
#5 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sykepleiertang - hva er det på engelsk?Tang? Hva mener du egentlig? Peang? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Sykepleiertang - hva er det på engelsk?Mener du sånn stor peang som man bruker til å holde kompresser med når man vasker?
![]() |
#7 |
Passiv
|
![]() Sv: Sykepleiertang - hva er det på engelsk?Det er en sånn som 90% av alle sykepleiere har hengende på uniformen, og som er fin å skru opp iv.koblinger osv. med. Jeg husker altså ikke hva det heter |
![]() |
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sykepleiertang - hva er det på engelsk?Mener de kalte den for arterieklype..... |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Sykepleiertang - hva er det på engelsk?
Da er det sikkert arterieklemme/peang du tenker på? De små blir kalt "mus" eller "mygg". På engelsk heter de artery forceps. Om du tenker på de som har en "klo" helt i tuppen så heter de Kocher (Kocher forceps)
![]() |
#11 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Sykepleiertang - hva er det på engelsk?Men om du bestemmer deg for å kjøpe selv, så har Andreas Ruud (de ligger ved Tullinløkka) masse instrumenter. Nettbutikk har de også:
![]() |
#12 |
Passiv
|
![]() Sv: Sykepleiertang - hva er det på engelsk?Jeg har sjekket litt med div. bandagistforretninger i dag også, og har funnet en ikke så langt unna her, så da blir det nok orden på sakene. Tusen takk dere |
![]() |
![]() |
#13 |
Palliasjonsnurse
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sykepleiertang - hva er det på engelsk?Med økonomien på ahus og bytte av alt forskjellig materiale, er en peang/arterieklemme et nødvendig redskap ja. De nye i.v-settene er jo håpløse innimellom - sitter bom fast.
![]() |
#14 |
Passiv
|
![]() Sv: Sykepleiertang - hva er det på engelsk?Ja, du sier noe. Jeg har faktisk opplevd å stå på natt og ikke få av skiten når infusjonen var gått inn. Vi var 3 nattevakter, men ingen av oss hadde tang. Ikke fantes det på avdelingen heller. Derfor må jeg ha en slik. Og jeg skal kjøpe lenke til saksa mi. |
![]() |
![]() |
|
|