Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Hvilken organisasjon bør jeg velge?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-01-10, 14:43   #1
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Hvilken organisasjon bør jeg velge?

Jeg skal gi en fast sum hver mnd til en organisasjon som jobber med barn. Jeg ønsker ikke å være fadder til ett barn, men vil gi til en organisasjon som gjør en forskjell for barn som av forskjellige grunner lider.

Hvilken organisasjon velger jeg?

Gammel 17-01-10, 14:46   #2
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Hvilken organisasjon bør jeg velge?

Redd Barna gir deg ett barn, men det er en gimmick. Pengene dine går til prosjekter i området dette barnet er fra, ikke til dette barnet alene.

Svar med sitat
Gammel 17-01-10, 14:46   #3
Slettet bruker
Passiv

Standard

(Du trenger ikke å ha eget barn)

Svar med sitat
Gammel 17-01-10, 14:46   #4
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Mm. Har kikket litt på Redd Barna, men er redd at for mye administrasjon går bort i den gimmicken? Sånn sett er vel SOS Barnebyer bedre?

Gammel 17-01-10, 14:48   #5
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg har SOS selv. Jeg tror ikke man er nødt til å ha en egen unge der heller.

For mange herrens år siden var Plan best på adm.kostnader. Jeg vet ikke hvordan det er nå.

Og Unicef er markedsført stort i det siste også.

Svar med sitat
Gammel 17-01-10, 14:57   #6
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har SOS barnebyer. Vi har et fadderbarn, men man kan også gi penger til en barneby. De kommer da både barna i byen og barn i nærområdet til gode (f.eks. gjennom at de får gå på barnebyens skole er bruke barnebyens helsetilbud hvis det ikke finnes andre tilbud til dem).

Gammel 17-01-10, 14:59   #7
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har SOS Barnebyer.
Da er det vel sånn at det beløpet jeg betaler i mnd går til "barnebyene", og så får jeg innimellom giro/mulighet til å føre over ekstra penger (til jul feks) som går direkte til mitt fadderbarn. Om jeg har forstått det rett.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-10, 14:59   #8
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Standard

Jeg ser at SOS barnebyer har et alternativ "vær fadder i en barneby der nøden er størst" slik at de kan skifte fokus etter behov. Det må jeg kikke litt mere på.

Takk for svar, Stompa og smilefjes!

Gammel 17-01-10, 15:01   #9
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg gir en fast sum til Unicef hver måned. Jeg har ikke noe fadderbarn, men føler emg trygg på at pengene kommer frem til viktige prosjekter rundt om i verden.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-10, 15:02   #10
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Nessie, hvis dere har et bestemt fadderbarn går alle pengene til han/henne. Det er hvis man ikke har fadderbarn men "fadder-by" at pengene går til alle. Men klart, det er neppe vanntette skott. Får fadderbarnet en ny leke får sikkert søsknene også leke med den, f.eks.

Gammel 17-01-10, 15:04   #11
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

SOS er fryktelig irriterende på den måten at de stadig sender ut tiggebrev. Det må da gå bort masse med penger til å sende disse idiotiske brevene. De har visst ikke skjønt dette med email.

Gammel 17-01-10, 15:05   #12
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Jeg er Redd Barna-fadder. Pengene går ikke til ett barn, men jeg kan velge å få oppdatering om et barn i enten Latin-Amerika, Asia eller Afrika, så jeg får nyhetsbrev om situasjonen til et barn i Nicaragua, men også om landet generelt og det arbeidet RB gjør det. Jeg synes det er veldig fint, og det er ikke så mye de sender ut, så jeg tviler på at adminkostnaden er så mye større enn tilsvarende organisasjoner. Samboeren min er SOS-fadder for et konkret barn, men såvidt jeg har skjønt går i hvert fall en del av pengene til barnebyen. Adminandelen er i hvert fall 15 % i følge deres hjemmeside.

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-10, 15:31   #13
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg støtter en barneby og UNICEF. Develger hva og hvem pengene skal gå til. Jeg får ett brev fra barnebyen min i året, i tillegg til et magasin en eller to ganger i året.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:13.