|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Ser flere sider enn..
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() Er dere gode på å lyge og å være falske?Bruker dere å lyge og være falske? I hverdagen, til vanlig? Jeg er rimelig elendig på det. Et eller annet med oppveksten min, eller noe i meg, har gjort at jeg har sperrer for å lyge og å være falsk. Jeg har vanskelig for å si noe annet enn det jeg faktisk mener, så fremt det ikke er for å være snill med noen. Da kalles det jo en hvit løgn, og det er greit i mitt hode. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Endelig ferdigflyttet
Medlem siden: Sep 2009
![]() ![]() |
![]() Sv: Er dere gode på å lyge og å være falske?Det er vel ikke akkurat ønskelig at noen er falske eller gode å lyve? :merkelig spørsmål i grunnen:
![]() |
#3 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Er dere gode på å lyge og å være falske?Jeg er veldig dårlig på å dra en konkret løgn.
![]() |
#4 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er dere gode på å lyge og å være falske?Er det virkelig noen her inne som kommer til å svare JA på dette? "Ja, jeg er sjikkelig falsk og lyver hver dag".
![]() |
#5 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Er dere gode på å lyge og å være falske?Jeg kan godt si det.
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Er dere gode på å lyge og å være falske?Mener du slik "høflighestlyving" eller hva snakker du om? Generelt så skal man selvsagt ikke lyve og jeg kan ikke si at jeg lyver mye. Men det skjer. Som i følgende situasjon. En venninne eller noen jeg ikke kjenner så godt sier: "Åhhhh jeg er sååååå fornøyd med de nye buksene jeg har kjøpt, syns du ikke de sitter utrolig godt?" Om jeg da syns at de ikke als sitter godt så svarer jeg kanskje ikke det for å gjøre vedkommende lei seg. Om situajsonen tilsier at jeg kan svare noe annet som så kan det bli noe som: "Så gøy med nye bukser!" Men om jeg føler at jeg må svare direkte på spørsmålet så kan jeg si "Ja, de satt jo greit." Noen ganger så kan jeg lyve på den måten når noen allerede har kjøpt tingen, hadde vedkommende stått i butikken og spurt meg før kjøp, hadde jeg derimot sagt hva jeg syntes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Er dere gode på å lyge og å være falske?nam: Det er gjerne ikke sånn at folk bevisst går inn for å lyve eller være en annen enn den man er. Det er bare små detaljer, små nyanser av ting som automatisk kommer.
![]() |
#8 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Er dere gode på å lyge og å være falske?Men forsøker du å si noe mer enn det du egentlig skriver her?
![]() |
#9 |
Ser flere sider enn..
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er dere gode på å lyge og å være falske?
Vel. Reflekterer du litt, så ser du vel at å være ærlig, sann og ha vanskelig for å lyge, vil gi litt problemer i livet. Det er mer fornuftig å kunne velge å lyge noen ganger og å oppføre seg falskt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Endelig ferdigflyttet
Medlem siden: Sep 2009
![]() ![]() |
Vel, jeg går aldri inn for å være falsk, og synes ikke falskhet er en god egenskap. Hvordan noen kan etterstrebe den, forundrer meg.
![]() |
#11 |
Textrovert
|
![]() Sv: Er dere gode på å lyge og å være falske?Jeg fikk lese en rapport om meg selv fra skolen en gang. Da var jeg elleve. Divine er for ærlig, sto det. Jeg tok det veldig til meg, og var veldig løgnaktig av meg resten av barne- og ungdomsårene. Helt til jeg snudde på hælen, og ville gjøre bot med å være superærlig, noe som kanskje heller ikke var særlig bra. Jeg er fortsatt veldig ærlig, men prøver å ikke være en sannhetens bulldozer heller.
![]() |
#12 |
Ser flere sider enn..
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Spent ?
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er dere gode på å lyge og å være falske?De som er det, vil vel si nei her? Og dermed være "god på å lyve og være falske" ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Er dere gode på å lyge og å være falske?Jeg suger på å lyve, men har evnen til å pakke inn sannheten de gangene jeg anser det som nødvendig.
![]() |
#15 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er dere gode på å lyge og å være falske?Vet du, så lenge du ser på det som "å lyge og å være falsk", så vil du nok aldri greie det. Jeg tror det handler mest om å snu litt på måten man ser ting på, kanskje til sin egen fordel, og så fokusere på det. Jeg tror veldig få direkte tenker at "her er det bare å lyve i vei og være skikkelig falsk"... Jeg tror mange som er god til slik, faktisk greier å overbevise seg selv om at de har rett / snakker sant. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() Sv: Er dere gode på å lyge og å være falske?Jeg tror jeg kunne vært ganske bra å jatting/småløgner/falskhet i korte perioder av gangen, men jeg ser ikke helt poenget med det. Jeg velger heller å holde kjeft. Får jeg et direkte spørsmål om f.eks. jeg liker ditt eller datt svarer jeg ærlig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
can-jur
|
![]() Sv: Er dere gode på å lyge og å være falske?Jeg er svært god på å "blende" inn og bruke de siden av meg som trengs i gitte situasjoner, og dempe andre. Men jeg greier ikke å se at det er å være falsk eller å lyve? I min verden heter det å tilpasse seg og være sosialt inteligent ( inntrelegn? inntellegent?? )
![]() |
![]() |
#18 |
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Er dere gode på å lyge og å være falske?Dersom jeg får direktespørsmål av personlig karakter som jeg synes er ubehagelige (eks vedr graviditet/barnløshet, hva jeg tenker videre mht jobb osv), så har jeg ingen problemer med å feie de bort med enten en hvit løgn eller et bablesvar, dersom det er noe som inngår i det du beskriver som falskhet. Jeg føler på ingen måte at jeg MÅ svare ærlig og oppriktig på alt. Jeg klarer også utmerket å spille på ulike sider av meg selv i ulike situasjoner, og viser på ingen måte hele registeret hele tiden. Jeg klarer med andre ord å tilpasse meg. Men nei, jeg er ingen lystløgner som går rundt og forteller skrøner støtt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
VeloppDragen
|
![]() Sv: Er dere gode på å lyge og å være falske?Nei, jeg er helt elendig på å lyve og på å prøve å passe inn. Jeg er skikkelig dårlig på smalltalk også.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Er dere gode på å lyge og å være falske?Jeg er best i verden på smalltalk, finne "min rolle", tilpasse meg mennesker og situasjoner, men aldri i verden om jeg er falsk.
![]() |
|
|