|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
can-jur
|
![]() Andres ungerI dette tilfellet ungene til noen du ikke kjenner.
![]() |
![]() |
#2 |
Originala
|
![]() Sv: Andres ungerNei, det synes jeg det er helt ok å gjøre. Og det går sikkert an å si det på en litt diplomatisk måte, som i at det er hyggelig om de vil være der, men at de må be om at voksen blir med dem og følger med når de er der. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Lett rørt
|
![]() Sv: Andres ungerJeg hadde ikke reagert på spørsmål om noen kunne se etter ungene viss de var over hos naboen, men jeg hadde vel neppe latt ungene min gå over til naboen uten og ha snakket med dem først. Ikke hadde jeg latt dem være der alene heller, siden den voksne var opptatt med arbeid med dyrene og da har nok med og ta seg av det og egne unger.
![]() |
#4 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Andres ungerDet er både greit og hyggelig å lene seg over gjerdet og med et smil si "hei, jeg skal melke nå, så det trengs en voksen til å se etter disse barna hvis de skal være her.
![]() |
#5 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Andres ungerNei, det er ikke urimelig. Det er aldri urimelig å si at det ikke passer å ha ubedt besøk, og særlig når man hypotetisk ikke kan holde oppsyn med dem og i tillegg har egne dyr.
![]() |
#6 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Andres ungerHm, tricky. Det kommer jo an på hva slags forhold man har og vil ha til naboen etterpå.
![]() |
#7 |
can-jur
|
![]() Sv: Andres unger
Å lene seg over gjerdet blir vanskelig, la oss si naboen var ca 100 meter unna og ikke hadde mulighet til å se ungene.
![]() |
![]() |
#8 |
By the Sea
|
![]() Sv: Andres ungerEr dette overhodet en problemstilling?
![]() |
#11 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Andres ungerHvem er det som lar ungene gå inn i andres hager på den måten?
![]() |
#12 |
can-jur
|
![]() Sv: Andres ungerNaboen her er et forsamlingshus, så problemstillingen er, for å si det sånn...velkjent.
![]() |
![]() |
#13 |
Originala
|
Det kan jo hende at man har en sagt eller usagt regel om at det er greit å gå i hverandres hager? Jeg har flere ganger sagt til naboen vår at de gjerne må bruke hagen vår (de har liten hage, vi har ganske stor), så jeg hadde ikke reagert på dette. Men jeg hadde satt pris på at det ikke var forventet at vi skulle passe på barna som var i hagen vår. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Originala
|
Oj. I et slikt tilfelle ville jeg reagert, ja. Og da hadde jeg vennlig sagt at jeg ikke hadde anledning til å passe på, og at de måtte dra tilbake. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, men her er det jo snakk om å sende FULLT av unger inn i en annen sin hage uten å spørre, det hadde ikke falt meg inn i måneskinn. Jeg hadde først spurt naboen om det var greit. Vi har også nabounger i hagen vår til stadighet, men jeg har sagt det er helt greit, men om naboen hadde fest og sendte 10 unger inn i vår hage for å bruke trampoline osv, hadde jeg syntes det var ganske frekt.
![]() |
#16 |
Fjott
|
![]() Sv: Andres ungerSå dette er totalt fremmede barn, ikke naboens venner?! Uansett er det rart. Man lar da ikke ungene leke fritt i andres hager! Og hvertfall ikke med dyr tilstede, og hvertfall ikke om man ikke kjenner de som bor der, og hvertfall ikke om man ikke har fått noen som helst invitasjon.
Cave ab homine unius libri Ride si sapis ... Sist redigert av Tammen : 22-05-10 kl 20:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Andres ungerJeg kjenner jeg mugner bare av å lese om det og hadde nok ikke vært veldig diplomatisk. En mindre hormonell hverdag hadde jeg kanskje bedt dem komme over og ha tilsyn med ungene sine. Eller, nei. At man har gård og dyr betyr ikke automatisk at man liker å få fremmede unger på besøk i tide og utide.
![]() |
#18 |
... med mjuke pigger...
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Andres ungerKlart du kan sette grenser for hva som er greit på din egen eiendom!
![]() |
#19 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Andres ungerIkke ok! |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
can-jur
|
![]() Sv: Andres ungerDe kom ikke helt på egenhånd altså. denne gangen hadde 5 åringen gledsstrålende inviter dem hjem, så jeg var slettes ikke sur altså. Og sa at de gjerne måtte hoppe, men at jeg skulle melke så de måtte ha med seg en av sine egene voksene.
![]() |
![]() |
|
|