Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Festrøyker

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-01-10, 21:06   #1
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Spørsmål

Festrøyker

Hvordan definerer du en festrøyker?

Mange røyk på en sjelden fest, eller noen få hver helg? Eller noe midt i mellom?
Er en festrøyker avhengig? Kan en festrøyker bestemme seg brått at de vil slutte? (skjønner at det er veldig personavhengig)

Har aldri røyk selv, men er litt nysgjerrig på hva andre tenker rundt dette begrepet... Er knapt noen rundt meg som røyker...

Gammel 25-01-10, 21:08   #2
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Festrøyker

Både mannen og jeg har vært festrøykere i nesten 20 år. Jeg har helt sluttet, han tar seg en røyk eller tre på fest et par ganger i året. Han røyker aldri edru eller i andre sammenhenger enn på fest og har ingen problemer med å la det være.

Gammel 25-01-10, 21:14   #3
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis noen røyker bare på helgekvelder, selv om det er hver helg, så ville jeg kalle vedkommende en festrøyker og ikke en "vanlig" røyker. Og røyker de bare på en sjelden fest, selv om det da skulle være snakk om 40 sigaretter på en kveld, så er de også festrøykere.

Jeg tror ikke de fleste festrøykere er avhengige (rettere sagt: hvis de er avhengige, greier de antagelig ikke å holde seg til bare festrøyking, så hvis noen er festrøyker i årevis, gjetter jeg at de ikke er særlig avhengige), og sånn sett tror jeg de fleste av dem kan bestemme seg for at de vil slutte hvis de plutselig skulle få det for seg.

Gammel 25-01-10, 21:14   #4
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Festrøyker, en som ikke har problemer med å gå 2 mnd uten en røyk, dersom disse 2 mnd også er uten festing.

Jeg er en festrøyker. Jeg røyker ikke utenom fest, men på fest så klarer jeg overhodet ikke å la det være.

Gammel 25-01-10, 21:16   #5
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Festrøyker, en som ikke har problemer med å gå 2 mnd uten en røyk, dersom disse 2 mnd også er uten festing.

Jeg er en festrøyker. Jeg røyker ikke utenom fest, men på fest så klarer jeg overhodet ikke å la det være.

Sånn var jeg også. Så sluttet jeg å drikke alkohol og da ble det ikke noe problem å droppe røyken også.

Gammel 25-01-10, 21:47   #6
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En festrøyker er nok mer "avhengig" av vanen enn av selve røyken.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-10, 22:11   #7
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Helgerøykere er røykere. Festrøykere røyker ved festlige anledninger.

Gammel 25-01-10, 22:18   #8
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

takk for definisjonene
ganske samstemte ser det ut som.

Gammel 25-01-10, 22:42   #9
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg definerer meg selv som en festrøyker og jeg har en enorm store dose med selvforakt for at jeg ikke klarer å slutte med det dritet en gang for alle. Jeg definerer en festrøyker, med meg selv som eksempel, som en person som liker å røyke og som ønsker å definere enhver anledning til å være en "event" man kan kalle en "fest". mao en unnskylding til å finne en person man kan bomme røyk av. Det kan gå mange uker mellom hver sigg jeg røyker men så kan det være perioder der alle mottakelser i forbindelse med jobb (2 timer på kvelden) blir en "fest" og det kan bli 2-3 røyk opptil par ganger i uka periodevis.
Så, de få gangene gamlemor tar den fullt ut, (ca hver 7-8 uke) kan jeg helt fint røyke 40 på en lang kveld og natt. Og da som oftest med store mengder alkohol i tillegg. Sist jeg gjorde det var før jul når Eddie Izzard var i Oslo spektrum, da ble det sikkert 2 x 20 pack den kvelden og natten. Da hadde jeg hodepine fra helvete i 3 dager etterpå og jeg lover meg selv hver gang dette skjer, når jeg ligger og gråter i 2 dager og holder meg på hode at jeg ALDRI skal røyke igjen. (og ja, det er røyken som gir meg denne hodepinen, ikke alkoholen).

Så langt i år har jeg ikke røykt men det betyr ikke at jeg ikke mener jeg er avhengi på noen som helst måte. Jeg gleder meg til jobbreise om ikke lenge, og hovedgrunnen til at jeg gleder meg? At jeg skal "bort" og at jeg kan få røyke i fred og ro med kollegaer på kveldene, "fest" hyggelig omgivelser away from home. Tragisk.

Jeg blir 40 i år, og jeg håper inderlig jeg snart kan få såpass respekt for meg selv at jeg bestemmer meg for en dag å ta min aller siste røyk.
Så lenge jeg har det for meg i mitt hode at det er ok å røyke ved noen anlendinger så kaster jeg bort alt for mye tid på å tenke på hvor godt det hadde vært med en røyk ved enhver annen anledning som jeg ikke tillater meg å røyke.

Men tanken på å ta min siste sigarett forever er liksom så fjern, men jeg jobber med saken.

Jeg - en bitter "festrøyker"? neida, overhode ikke

Gammel 25-01-10, 22:51   #10
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

For meg er en festrøyker en som røyker til fest, ikke en vanlig helg selv om det blir litt alkohol hjemme.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-10, 09:21   #11
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er festrøyker.
Jeg kan røyke 20 på fest også ingenting på 1/2 år, også røyke 20 i uka i 3 uker også ikke røre røyk i 9 mnd osv. Røyka fast da jeg traff mannen, som ikke røyker.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-10, 09:25   #12
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

En festrøyker røyker kun på fest.

Jeg kan ta meg en røyk, eller tre, på fest jeg også. Men ikke på hver fest heller igrunn.

Gammel 26-01-10, 09:46   #13
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva er poenget med å festrøyke? Når man er så heldig at man ikke er avhengig av dritten hver dag, kan man vel like gjerne kutte ut helt i håp om å få rosa lunger igjen?

Gammel 26-01-10, 10:13   #14
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

For meg er festrøyking et begrep som innebærer at man røyker en sjelden gang på fest (julebord, vennefest, og kanskje på middag med jentene, og på byen). Ikke hver helg, det blir for ofte for å kunne defineres som festrøyking.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-10, 10:22   #15
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Poenget?
Jeg synes røyk er kjempegodt.
Men jeg vet også hvor farlig det er og hvor sjenerende det er for andre.
Derfor velger jeg å ikke røyke til vanlig.
Gubber drikker brunt brennvin, jeg røyker.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-10, 10:23   #16
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Hva er poenget med å festrøyke?

Jeg aner virkelig ikke. Jeg skulle ønske jeg lot det være, for jeg blir så utrolig fyllesyk og det er mange som sier det er røyken og ikke drikka som gjør det, så jeg har veldig lyst til å ta en fest uten å røyke, men jeg får det ikke til.

Gammel 26-01-10, 10:29   #17
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Hva er poenget med å festrøyke? Når man er så heldig at man ikke er avhengig av dritten hver dag, kan man vel like gjerne kutte ut helt i håp om å få rosa lunger igjen?

Jeg er festrøyker, røyker kanskje 3-4 ganger maks i året, og da kanskje 5 sigaretter eller noe slikt i løpet av festen? Antagelig mindre.

Jeg er overhodet ikke avhengig av å røyke og synes det er stor stas og maksimalt deilig de få gangene det passer å røyke. Har ingen lyst eller motivasjon til å slutte noe mer enn det.

Gammel 26-01-10, 10:36   #18
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dere blir altså ikke dårlige når dere tar en røyk etter så lang tid uten, dere som kan få et halvt år uten en sigarett? Kjenner dere ikke at der river i lungene eller noe?

Gammel 26-01-10, 10:39   #19
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Dere blir altså ikke dårlige når dere tar en røyk etter så lang tid uten, dere som kan få et halvt år uten en sigarett? Kjenner dere ikke at der river i lungene eller noe?

Nope. Men jeg tar ikke skikkelig magadrag heller da. Ikke røyker jeg så mye at jeg blir dårlig heller.

Gammel 26-01-10, 10:43   #20
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Standard

Nei, nå har jeg de siste gangene røyket prince menthol, og da er det bare friskt og deilig. Så lenge jeg har drukket litt, altså. Men den er litt kvalmende, så det hender jeg blir kvalm og svimmel.

Det høres jo bare usannsynlig teit ut å drive på sånn. Jeg har lyst til å ta meg en fest uten å være sammen med folk som røyker, så kanskje jeg hadde fått det til. Men jeg kjenner nesten ingen som ikke røyker på fest...

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:40.