|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Pris på bursdagspresanger til vennerI går hadde snuppa 5-årsdag, og jeg er mildt talt sjokkert over gavene hun fikk av vennene sine. Jeg håper at foreldrene har handlet på salg, men allikevel har de brukt langt mer penger enn det jeg vanligvis kjøper presang for.
![]() |
![]() |
#2 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Pris på bursdagspresanger til vennerJeg har den samme grensen, og barna mine er 9 og 13. Eldstemann vil gjerne gi penger, og da er det en 100-lapp. Det er det de fleste gir.
![]() |
#3 |
By the Sea
|
![]() Sv: Pris på bursdagspresanger til vennerLitt av et sammentreff at du tar opp dette i dag, for i går var min sønn i 5-årsdagen til en kamerat. Da vi alle kom for å hente, gir mor til bursdagsbarnet uttrykk for det du gjør nå, og sier "huff, han har jo fått alt for dyre og flott egaver, blir helt satt ut, jeg. Dette må vi få kontroll på". Vi var flere foreldre der, og det virket som alle ble litt ille til mote.
![]() |
#6 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Pris på bursdagspresanger til vennerEr på samme linje som deg. 100 kroner funker i lange baner. Storebror skal i 5-årsdag på onsdag, og jeg har kjøpt gave som koster 124. Gaven er forøvrig på tilbud, så nypris er nesten 300, faktisk.
![]() |
#8 |
Står på egne ben
![]() Sv: Pris på bursdagspresanger til vennerVi også kjøper for rundt 100 kroner. Kan strekke meg opp til 150 når det gjelder nære venninner de har mere kontakt med på fritiden, men praksisen er kr 100 enten det er 3-åringen eller 7-åringen som skal i bursdag. Jeg kan ofte kjøpe ting som har vært langt dyrere, men som er på salg. Ekstra Leker og BR leker har ofte veldig gode tilbud på ting som har kostet 3-400 kroner som de selger for 80-100 kroner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Pris på bursdagspresanger til vennerCa 100 her også. Legger i litt mer til de aller nærmeste vennene.
![]() |
#10 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Pris på bursdagspresanger til vennerÅ få presanger som egentlig koster veldig mye er kanskje en av fordelene ved å ha bursdag i januar?
![]() |
![]() |
#11 |
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
![]() Sv: Pris på bursdagspresanger til vennerDet kommer litt an på hvem venn det er. Jeg bruker mellom 100 og 300 kroner. Bestekompiser får for mer enn andre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Pris på bursdagspresanger til vennerVi gir for ca 100 kroner til venner på skolen og barnehagen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Pris på bursdagspresanger til vennerJeg ligger på vanligvis mellom 75-150 kr til venner og det tror jeg er ganske vanlig.
![]() |
#15 |
Twinsouls
Hvor: Sørlandet
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Pris på bursdagspresanger til vennerHer jeg bor gir vi 50 kr hvis vi gir penger. Kjøper jeg gave blir det til rundt 60/70 kr.
![]() |
#16 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Pris på bursdagspresanger til vennerPleier å legge meg på rundt en hundrelapp ja, og kjøper gjerne ting på salg.
![]() |
#17 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Pris på bursdagspresanger til vennerVi har gitt for mellom 100 og 200 kr, men vi er ikke så bevandret i "barnehagebursdager" enda... Vi gir for ca 200-250 kr til vennebarna vi går i bursdag til.
![]() |
![]() |
#18 |
Wooohhoooooo
![]() Sv: Pris på bursdagspresanger til vennerVi ligger på rundt hundrelappen som flere her gjør.
![]() |
#19 |
Teller ned
![]() Sv: Pris på bursdagspresanger til venner100-150. Jeg synes det er greit å legge seg på et moderat nivå, selv om vi har råd til å kjøpe dyrere gaver, er det slettes ikke alle som har det, særlig med tanke på hvor mange bursdager det fort blir i løpet av ett år. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Pris på bursdagspresanger til venner
Tror nok du er inne på noe her ja. Skal handle bursdagsgave til flere av vennene som snart har bursdag nå, kjenner jeg.
![]() |
|
|