|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Superaktiv
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Bor i Lier
![]() |
![]() Blomster og grønne planter? Hva trenger lite stell?Har tatt livet av alle blomstene jeg har fått/kjøpt. Trenger tips til noen grønnplanter og noen blomster som kan stå en god stund, som tåler det meste, som er fine og ikke trenger noe særlig stell. Trenger også en stor grønnplante som skal stå på gulvet i trappegangen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Blomster og grønne planter? Hva trenger lite stell?Påskekaktus/julekaktus/novemberkaktus er lette å ha med å gjøre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Blomster og grønne planter? Hva trenger lite stell?Fredslilje. De sier fra når de vil ha vann. Da henger de med bladene. Litt vann og de strutter igjen.
![]() |
#6 |
Crazy Cat Lady
|
![]() Sv: Blomster og grønne planter? Hva trenger lite stell?Jeg har orkideer, de tåler en trøkk, og hvis man skvetter litt vann på dem annenhver uke eller så, så blomstrer de 3-4 ganger i året også
![]() |
![]() |
#7 |
Superaktiv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() |
![]() Sv: Blomster og grønne planter? Hva trenger lite stell?Et lite tips er grønnplanter med tykke blader |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Pessimistisk Optimist.
Medlem siden: Jul 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Blomster og grønne planter? Hva trenger lite stell?Dracaena fragrans. Jeg har et eksemplar som jeg fikk i 1983 og den lever ennå. Den har overlevd ørten flyttinger og vinterkulde og gud vet hva. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
En Som Trener
|
![]() Sv: Blomster og grønne planter? Hva trenger lite stell?Gullranke (Epipremnum aureum) overlever alt hos meg. Får vann max hver 4 uke og har overlevd siden 1996!
![]() |
#10 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Blomster og grønne planter? Hva trenger lite stell?Orkidéene våre kommer igjen gang på gang. Og de utsettes for vanskjøtsel av verste grad...
![]() |
![]() |
#11 |
Pessimistisk Optimist.
Medlem siden: Jul 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Blomster og grønne planter? Hva trenger lite stell?Jeg og har visst en orkidee her en plass.. jeg hadde to. Og har hatt fler. De dør. Kan det være for at det er for mørkt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Evig optimist
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() |
![]() Sv: Blomster og grønne planter? Hva trenger lite stell?Fredsliljer overlever det meste.
![]() |
#13 |
heimføing
|
![]() Sv: Blomster og grønne planter? Hva trenger lite stell?Disse to har overlevd et par år hos meg:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Blomster og grønne planter? Hva trenger lite stell?Skal fredsliljen ha vann under eller oppå....? |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() Sv: Blomster og grønne planter? Hva trenger lite stell?Ildtopp er også hardfør, og blomstrer leeenge! |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Medlem siden: Jun 2009
![]() Sv: Blomster og grønne planter? Hva trenger lite stell?
Min får vann oppå. Den står i et nordvendt vindu og får overhodet ikke sollys på seg, men den stortrives bare den får vann når den begynner å henge med nebbet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Blomster og grønne planter? Hva trenger lite stell?Jeg får til alt jeg, så lenge jeg har fredsliljer. De sier så tydelig i fra, så det er bare å vanne rubbel og bit når de henger med hodet. Hvis fredsliljene ser helt miserable ut (les: jeg har oversett hengende blader i ei uke) stapper jeg dem under springen, lar dem renne av, og dagen etter er de like fine igjen. Jeg har ikke klart å avlive en sånn ennå, mens sukkulenter som liksom skal være så hardføre, de tørker inn og dør ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Medlem siden: Jun 2009
![]() Sv: Blomster og grønne planter? Hva trenger lite stell?Jeg klarte faktisk å få en kaktus til å råtne engang. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
På lukket avdeling
|
![]() Sv: Blomster og grønne planter? Hva trenger lite stell?Svigermors tunge. De tåler Alt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Blomster og grønne planter? Hva trenger lite stell?
Melder meg i klubben. Egentlig er det utrolig at krukkeplanter er sommerhobbyen min. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|