Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Finnes det noe mer/mindre pinlig? (Superkule måter å kamuflere flatskjermen på?)

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-02-10, 22:00   #1
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Finnes det noe mer/mindre pinlig? (Superkule måter å kamuflere flatskjermen på?)

Jada. Det sniker seg innpå. Først kom det tv i hus i fjor, og nå innser jeg etterhvert at jeg trenger en slags benk. Jeg tør ikke eksperimentere med å henge opp på veggen, siden jeg har mistet diverse kryptisk utstyr som kom med tv-en til det formål. Jeg ville garantert ødelagt både vegg og tv.

Ideelt sett ser jeg for meg noe på hjul som kan snus/kamufleres når tv-en ikke brukes. Benno fra Ikea er lansert, men finnes det noe bedre?

Sist redigert av Balanse : 24-02-10 kl 22:32.
Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-10, 22:35   #2
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Finnes det noe mer/mindre pinlig?

Virkelig?! Alle har funnet superkule måter å kamuflere flatskjermen på, men vil ikke dele?

Jeg plages virkelig av den tv-en. Tenk om noen kunne komme opp med noe som fungerer omtrent slik, bare i en litt annen stil:

Gammel 24-02-10, 22:41   #3
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vår står på tv-benk langs en vegg, og jeg kjenner at det ikke bryr meg noe at den synes. Alle ledninger og forsterker osv er inni benken under.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-10, 22:48   #4
Maz
Pauset

Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Finnes det noe mer/mindre pinlig? (Superkule måter å kamuflere flatskjermen på?)

I gamle dager hadde de TV kabinett. TVen var inni et skap.

Ikea har jo kommet med en hylleløsning, med skyvedører. Du kan vise bøkene dine når du vil skjule TV.
http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/S69862138

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-10, 22:54   #5
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Standard

Sv: Finnes det noe mer/mindre pinlig? (Superkule måter å kamuflere flatskjermen på?)

Takk til den snille og ukjente modde som fikset min PMS-pregede overskrift litt.

Jeg synes ikke det er pinlig med tv-benker, egentlig. Ledninger har vi fremme både her og der ellers, og jeg plages ikke av at det er minst 2 laptop-er liggende fremme til enhver tid.

Jeg liker bare ikke at TV-en får en veldig sentral plass i mitt hjem. Den brukes stort sett bare til barne-tv, og da er det irriterende å ha den stående fremme hele tiden som en slags husgud. (Jeg har også oppdaget at jo mer fremtredende den står jo fortere kommer det noen og tigger om å få se film.)

Ikea-forslaget var ikke helt ukurant, men jeg skal snart flytte og ser ikke for meg noe i den størrelsen.

Gammel 24-02-10, 23:26   #6
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hos oss står den bare inne i en Billy-bokhylle.

(Den er ikke så stor, da)

Gammel 24-02-10, 23:30   #7
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Standard

Kanskje jeg skal forsøke meg på å henge den på veggen likevel? Og Kamuflere den bak et maleri satt opp på en bildelist?

Gammel 24-02-10, 23:40   #8
cilen
re:designer

cilen sin avatar

cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-10, 08:05   #9
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Standard

Den øverste der var virkelig tøff, Cilen! Det er litt slik jeg lander på å prøve, bare mye mer i Hr. Klomsesens hjemmelagde stil.

Gammel 25-02-10, 08:13   #10
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ei venninne av meg har denne. Den er faktisk kjempestilig med bøker i i tillegg

Gammel 25-02-10, 08:58   #11
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Personlig ville jeg heller ha gått for dekor på TV-en. Sånne meditasjonsprogrammer, slideshow med egne bilder etc.

Kommer selvfølgelig an på hvorfor du vil sjule den, men for min del er det at den svarte firkanten blir veldig dominerende i rommet.

Gammel 25-02-10, 09:03   #12
Knerten
lykkelig

Knerten sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi har noe ala den peisen over her. Gemalen har bygget en tynn hylle der flatskjermen glir opp og ned. Er den nede ser man den ikke i det hele tatt og er den oppe så får den liksom med seg hele øverste delen av hyllen.
Skal se om jeg kan få tatt bilde, det er litt vrient å forklare.

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-10, 09:05   #13
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Vår står på tv-benk langs en vegg, og jeg kjenner at det ikke bryr meg noe at den synes. Alle ledninger og forsterker osv er inni benken under.

Sånn er det her også.

Mange vil sikkert si at det litt vel vel mye tv og hjemmekino hos meg.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-10, 10:08   #14
cilen
re:designer

cilen sin avatar

cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

Den øverste der var virkelig tøff, Cilen! Det er litt slik jeg lander på å prøve, bare mye mer i Hr. Klomsesens hjemmelagde stil.

Det likte jeg også!

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-10, 10:12   #15
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har aldri engang kommet på tanken på å kamuflere TVen. Det bringer tankene mine til ganske harry amerikanske hjem, hvor de har digre, nybygde skapmøbler i rokokkostil til å stappe TVen inn i.

Jeg vet ikke om du var seriøs når du skrev "henge et bilde foran", men hvis noe henger inntil skjermen kan du risikere at den går i stykker og får riper. Hvis du absolutt må ha noe foran ville jeg skaffet et lekkert skjermbrett.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-10, 10:17   #16
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Standard

Du hadde skjønt det hvis du så stua mi, glitter. Stua er møblert med tanke på å ikke ha tv, slik at tv-en nå er helt malplassert og veldig fremtredende. Jeg vil ikke kjøpe nye møbler ellers nå, så lett kamuflasje virker enklere.

Det med bilde foran var seriøst, men ikke rett på. Mer slik som i cilens øverste forslag, ikke slik at bildet kommer inntil.

Gammel 25-02-10, 10:20   #17
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg har aldri engang kommet på tanken på å kamuflere TVen. Det bringer tankene mine til ganske harry amerikanske hjem, hvor de har digre, nybygde skapmøbler i rokokkostil til å stappe TVen inn i.

Det samme tenkte faktisk jeg. Her står tven fremme, har aldri tenkt på noe annet. Men jeg har Pvr-boks der jeg kan få "levende" peis eller akvarium på skjermen. Sikkert kjempeharry det også, men faktisk var det ganske koselig å ha på "peisen" i jula. Lyd er det også, sprakende lyd av flammer.

Gammel 25-02-10, 10:21   #18
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

Du hadde skjønt det hvis du så stua mi, glitter. Stua er møblert med tanke på å ikke ha tv, slik at tv-en nå er helt malplassert og veldig fremtredende. Jeg vil ikke kjøpe nye møbler ellers nå, så lett kamuflasje virker enklere.

Det med bilde foran var seriøst, men ikke rett på. Mer slik som i cilens øverste forslag, ikke slik at bildet kommer inntil.

Åja, jeg tittet ikke på bildene.

Er det selve TVen du hovedsaklig ønsker å kamuflere, eller alt den bringer med seg av ledninger og bokser?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-10, 10:42   #19
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Vi har flatskjermen på veggen, og jeg synes det fungerer kjempefint selv om den er ganske stor. Bokhyller på sidene og under, og mye luft rundt. Da den fortsatt sto på stativ på hylle var den mer dominerende. Kamuflere skjermen har jeg aldri sett på som en mulighet eller behov en gang, men en lærer mye rart på FP. Tror vår får henge som den er.

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-10, 10:45   #20
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi kan henge tven på veggen, men vi har den på en fin, hvit tv-benk siden jeg da får kamuflert alle ledninger og sånt bak der. Har jo også 3 bokser som står under tven, ser ikke for meg hvor jeg skulle hatt dem uten tv-benken. Nå ser alt veldig ryddig og pent ut. Er det noe jeg får flass av så er det ledninger. DER går grensen for meg. Jeg haater ledninger. Skulle ønske absolutt alt kunne være trådløst.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:35.