Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Er det bare meg som virkelig ikke liker Rorri racerbil?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-02-10, 08:37   #1
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Er det bare meg som virkelig ikke liker Rorri racerbil?

Overskriften sier sitt.

Dette er dårlige barnetv enn teletubbyene. Selv om mannen er uenig.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-10, 08:39   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det bare meg som virkelig ikke liker Rorri racerbil?

Er det så mange foreldre som liker det da? Jeg trodde det var ungene som likte det.

Synes forøvrig Rorri er helt greit, jeg ser ikke på det uansett. Barna liker det, men det er mye annet de heller ser på.

Gammel 18-02-10, 08:46   #3
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Rorri er helt greit for meg. Jeg liker det ikke, men siden knerten synes det er helt fantastisk, så får han se på.

Gammel 18-02-10, 08:47   #4
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvorfor får vi egentlig denne diskusjonen over nesten alle barnetv-programmer?

Spørsmålet er jo ikke hvorvidt vi liker det eller ikke, men om ungene gjør det. Så lenge programmet ikke er helt på bærtur moralsk sett, så synes jeg vi må kunne leve med at vi ikke er i målgruppen.

Gammel 18-02-10, 08:48   #5
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tja, det er ikke verre enn mye annet? Jeg synes igrunnen mesteparten av barne-tv er søppel, men det ser ikke ut til at S tar noen skade av det .

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-10, 08:49   #6
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Rorr1 er vel greit vel?

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-10, 08:50   #7
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Hvorfor får vi egentlig denne diskusjonen over nesten alle barnetv-programmer?

Spørsmålet er jo ikke hvorvidt vi liker det eller ikke, men om ungene gjør det. Så lenge programmet ikke er helt på bærtur moralsk sett, så synes jeg vi må kunne leve med at vi ikke er i målgruppen.

Enig.

Gammel 18-02-10, 08:55   #8
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Rorri er greit nok synes jeg. Har jo mer en story enn f.eks. Teletubbies eller Drømmehagen. Knerten liker det og lærer mye for han driver stadig med rollespill med Rorri- og Maxi-bilene sine og det synes jeg er sunt.

At jeg synes Rorri er gørrkjedelig blir litt uvesentlig.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-10, 09:06   #9
AprilRyan
Bør lage seg en tittel selv

Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Rorri har så dårlig norsk oversettelse at det ofte ikke henger på greip. At voksne ikke skal diskutere kvaliteten på det vi tilbyr ungene våre synes jeg er helt fjernt. Det betyr ikke at vi skal nekte dem alt mulig de liker, men det går an å gjøre et visst utvalg (jeg lar S se Rorri). Hvis vi ikke skal være kritiske og fundere over alt det ungene våre konsumerer er det ingen som kan være det. Selvfølgelig trenger vi diskusjon rundt kulturen vi tilbyr barn.

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-10, 09:07   #10
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

AprilRyan: Jeg synes ikke oversettelsen til norsk er så dårlig? Har ikke lagt merke til det, enda så mye Rorri vi har sett.

Dora derimot. Jeg vet det er meningen med disse "hello grandma", men jeg grøsser hver gang det kommer.

minibolle mai 2012
Gammel 18-02-10, 09:10   #11
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Dora derimot. Jeg vet det er meningen med disse "hello grandma", men jeg grøsser hver gang det kommer.

Ja, Dora får jeg totalt neller av. "Delisjøøøøøss!"
Men eldste liker det da, så hun får jo selvsagt se på det. Jeg er bare glad det ikke går så ofte. Fantasiens flyttefolk er forøvrig et program jeg nesten blir sinnssyk av.

Gammel 18-02-10, 09:25   #12
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av AprilRyan, her.

Rorri har så dårlig norsk oversettelse at det ofte ikke henger på greip. At voksne ikke skal diskutere kvaliteten på det vi tilbyr ungene våre synes jeg er helt fjernt. Det betyr ikke at vi skal nekte dem alt mulig de liker, men det går an å gjøre et visst utvalg (jeg lar S se Rorri). Hvis vi ikke skal være kritiske og fundere over alt det ungene våre konsumerer er det ingen som kan være det. Selvfølgelig trenger vi diskusjon rundt kulturen vi tilbyr barn.

Jeg er tildels enig med deg, og dårlig oversettelse er et godt argument (som jeg må innrømme at jeg ikke har lagt merke til).

Men jeg synes ikke argumentenem at "det er kjedelig" og "uinteressant" holder. Hvis ungene synes det er spennende, så er det viktigst.

Gammel 18-02-10, 09:46   #13
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker Rorri. Og Dora.

Gammel 18-02-10, 09:47   #14
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Jeg klarer ikke helt sette ord på hva jeg ikke liker.

Den dårlige oversettelsen irriterer meg. + det er ett eller annet med holdninger og forhold mellom personene i serien.

Guttungen synes det er helt topp og får se det. Han er så liten at han ser mest på bilene som kjører og ikke det som skjer i storryen. Men jeg synes det er serdeles dårlig barnetv.

Jeg synes man skal være kritisk til hva man lar barna se. Både når de er så små at de ikke forstår så mye og spesielt når de er større og forstår mer.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-10, 09:52   #15
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Jeg synes man skal være kritisk til hva man lar barna se. Både når de er så små at de ikke forstår så mye og spesielt når de er større og forstår mer.

Selvsagt, men er det riktig å "nekte" barna å se noe fordi man selv synes det er kjedelig og teit? Jeg lar ikke ungene se Saw-filmene akkurat, men helt normalt barne-tv har jeg ikke satt noen restriksjoner på, og spesielt ikke fordi jeg selv synes det er teit.

Rorri er uskyldig barne-tv, og det å nekte ungene å se det fordi man synes det er teit og kjedelig, er for meg helt absurd. Men nå har jeg ikke fulgt med da, så jeg vet ikke hvordan storyen er. Jeg tenker kanskje ikke så fryktelig PK i alt ungene ser av barneprogrammer.

Gammel 18-02-10, 09:53   #16
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er mest lei av hun som har stemmen til Rorri jeg. Hun er jo med i nesten alle serier for tiden.

Gammel 18-02-10, 09:56   #17
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

Jeg synes storyene og de "mellommenneskelige" forholdene i Rorri er helt greie og ganske realistiske. Det er normalt å bli sjalu og sur og også å hjelpe hverandre og kunne lære av feil, og det er jo stort sett det Rorri og de andre gjør i serien. :ja, jeg følger med på storyen så jeg vet hva barnet mitt ser på:

minibolle mai 2012
Gammel 18-02-10, 09:59   #18
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Selvfølgelig skal vi vurdere hva barna ser på, men i mitt hode blir det kunstig PK å nekte ungene å se helt vanlig barnetv. Da får man heller begrense mengden TV totalt.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:46.