Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Påkjørsel - hva gjør jeg videre?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-02-10, 21:33   #1
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Påkjørsel - hva gjør jeg videre?

Jeg sto helt stille med bilen i dag, skulle ta en venstresving da det kom en bil bak og suste inn i min. Vet ikke hvor fort det var, sikkert ikke så veldig fort, regner med den ikke klarte å bremse pga glatt føre. Men jeg føyk litt framover.

På hans bil ble frontlykta knust, tror også fronten ble klemt inn. Vi så ingen skader på min, det kunne se ut som om tilhengerfestet hadde tatt av for støyten. Han var veldig på at min bil ikke hadde noen skader.

Men er det greit? Bør den sjekkes på verksted? Hvordan gjøres dette eventuelt videre?

Måtte en tur på legevakten også. Har skikkelig vondt i nakke, skuldre og armer. Men mest sannsynlig musklært.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-10, 21:37   #2
Maki
Erfaren

Maki sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Maki er populærMaki er populærMaki er populærMaki er populær
Standard

Sv: Påkjørsel-hva gjør jeg videre?

Dere burde skrevet skademelding, og du bør få et verksted til å ta en titt på bilen din.

Fint at du tok en tur på legevakten, da er det dokumentert, om du skulle få videre plager etter sammenstøtet.

Maki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-10, 21:37   #3
Muad'Dib
Trapper opp igjen !

Muad'Dib sin avatar

Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Dere skrev forhåpentlig skademelding (se et par tråder i Autofil). Ta en tur på legevakten, og få din bil på verkstedet for vurdering. Det kan godt være dyre skader som ikke kan ses med det blotte øye.

Gammel 22-02-10, 21:38   #4
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Ville sjekket bilen på ett verksted ja.
Få sjekket bilstolene til barna også, de bør vel også byttes ut.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-10, 21:39   #5
LiKa
Spent ?

LiKa sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
LiKa er populærLiKa er populærLiKa er populær
Standard

Skademelding - ring merkeverkstedet ditt og få opplyst hvilken takstmann/senter de bruker - kjør bilen dit og få en takst - sett bilen inn og få fikset det - og følg opp helsa di ! Viktigst, skriv skademelding, slik at du får dekket dine utgifter, egenandeler på legevakt, lege ++++ og ikke minst bilen din !

LiKa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-10, 21:40   #6
LiKa
Spent ?

LiKa sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
LiKa er populærLiKa er populærLiKa er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Minni, her.

Ville sjekket bilen på ett verksted ja.
Få sjekket bilstolene til barna også, de bør vel også byttes ut.

Trygg Trafikk har i samarbeid med produsenter +++ bestemt at alle seter i kollisjon over 25km/t skal byttes ut. Uansett om det satt barn i, eller ikke.

LiKa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-10, 21:40   #7
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skriv skademelding er første bud. Veldig viktig og gjøre med en gang, helst når en står der det skjedde. Du skal beholde en del av skademeldingen, pass på at alle sidene er fyllt ut. Så kan du taksere bilen din på et verksted og få sjekket deg selv og registert at du har vært til legesjekk hos forsikringen.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-10, 21:41   #8
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av LiKa, her.

Trygg Trafikk har i samarbeid med produsenter +++ bestemt at alle seter i kollisjon over 25km/t skal byttes ut. Uansett om det satt barn i, eller ikke.

Ja det vet jeg, men mange skifter de også ut ved mindre fart, for å være på den sikre siden.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-10, 21:44   #9
amelia
Superaktiv

Medlem siden: Aug 2007
amelia er litt kulamelia er litt kul
Standard

Og følg opp med flere legebesøk evt rekvisisjon til fysioterapi o.l i etterkant i tilfelle senskader! Viktig i forhold til evt forsikring etc. *klok av skade*

amelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-10, 21:47   #10
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Vi skrev skademelding, ja.

Leveres den da bare inn på verksted og så sendes en evnetuell regning til ham? Tror han tok det for gitt at det ikke ble noe på min bil, selv om jeg prøvde å si at jeg måtte sjekke det ut. Vi har en gammel bil da, men kjedelig om det setter ned verdien betraktelig.

Gammel 22-02-10, 21:53   #11
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Vi skrev skademelding, ja.

Leveres den da bare inn på verksted og så sendes en evnetuell regning til ham? Tror han tok det for gitt at det ikke ble noe på min bil, selv om jeg prøvde å si at jeg måtte sjekke det ut. Vi har en gammel bil da, men kjedelig om det setter ned verdien betraktelig.

Ring forsikringsselskapet ditt og sjekk hvor de vil at du skal taksere bilen og sjekk også ang. legeutgifter. Uansett om han regner med at det ikke er noe på bilen så burde du registerer det tilfelle det skulle være noe legegreier og sånn også. Det kan også være mange skjulte skader på biler som ikke synes etter kollisjoner. Det er forsikringsselskapet som vurderer om det lønner seg og reparere en gammel bil.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-10, 21:57   #12
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av amelia, her.

Og følg opp med flere legebesøk evt rekvisisjon til fysioterapi o.l i etterkant i tilfelle senskader! Viktig i forhold til evt forsikring etc. *klok av skade*

Men er det noe særlig mer å gjøre da? De spurte bare hvor jeg hadde vondt, om jeg hadde vært bevisstløs osv. Ellers sa hun at det ville gjøre vondt nå, men gå over om noen dager.

Gammel 22-02-10, 22:26   #13
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Her er det en del informasjon om nakkeskader. Jeg håper det går bra med deg og du ikke får senskader.
http://www.lfn.no/info_nakkeskader.html

Gammel 22-02-10, 22:28   #14
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Skademeldingen leveres forsikringsselskapet.

Gammel 22-02-10, 22:37   #15
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Standard

Takk alle sammen! Vi skal ta en telefon til både verksted og forsikringsselskap i morgen.

Ja, jeg håper virkelig nakkestivheten gir seg fort.

Gammel 22-02-10, 23:08   #16
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Påkjørsel - hva gjør jeg videre?

Vi trodde også at bilen var helt uskadd etter en påkjørsel i sakte fart helt til vi skulle åpne bakluka. Da fant vi ut at alt ikke var som det skulle. Støtfangeren var skeiv og måtte byttes. Heldigvis skreiv vi skademelding selv om alt så fint ut.

Håper du blir bedre i nakken.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:25.