Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Ny stavmikser

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-11-09, 11:32   #1
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Ny stavmikser

Jeg vil ha ny stavmikser, og trenger en som er solid og klarer å knuse is/frosne bær og som kan male nøtter etc. i lukket beholder. *surfe, surfe* Har FP noen anbefalinger?

Sist redigert av banana : 05-11-09 kl 11:40.
banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-09, 10:56   #2
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ny stavmikser

Jeg venter i spenning på at andre skal svare her. Min gamle gikk i stykker når jeg vispet krem på for høy hastighet. Ønsker meg en meg avtagbar stav i metall sånn at den kan vasker i oppvaskmaskinen. Mener å ha sett en i et eller annet blad, men husker ikke merket.

Gammel 06-11-09, 11:47   #3
Ciela
Erfaren

Medlem siden: Feb 2008
Ciela er populærCiela er populærCiela er populærCiela er populær
Standard

Jeg har en fra Braun som jeg har hatt i 4 år på 600 watt som gjør det meste , den hadde med en liten mixerbeholder , men den har jeg tatt livet av . Svigermor har en nyere modell med en litt mere solid beholder . Om du virkelig skal slå på tromma kan du kjøpe en baumix , de har 10 års garanti og gjør alt det du ønsker deg , baksiden er at de koster skjorta .
http://www.jernia.no/Produkter/Gavet...rodPageid=3557

Jeg har omtrent denne bare at kraftigere og hadde mye enklere beholder . Staven kan tas av og kjøres i maskin .
http://www.jernia.no/Produkter/Kj%C3...ner?key=311415

Ciela er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-09, 12:51   #4
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Bamix er creme de la creme av stavmiksere. Jeg kjøpte en i sommer som henger i veggstativ ved vasken. Den er helt, helt suveren. Har tre ulike "munnstykker" du kan veksle mellom. Den ene knuser is og harde ting, den andre visper du rører og fuktige kakedeiger og skummer supper med, den siste pisker krem og majones.

Når du har brukt den spyler du den bare under vasken og henger opp til neste gangs bruk. Bamix er fra Sveits, og patentet er fra 50-tallet (tror jeg det var), du ser ofte miksere derfra i bakgrunn i gode kokebøker, dette er kokkenes valg av stavmikser nummer én. Og fås derfor med ekstra langt skaft til bruk i store restaurantkjeler.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-09, 13:16   #5
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kjøpte en enkel fra Braun med mikse- og hakkebolle. Kan altså ikke knuse is. Jeg lurer på om jeg må ønske meg en blender til jul til slike ting.

Gammel 06-11-09, 13:20   #6
skyfri
.

skyfri sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Jeg ønsker meg Bamix når min gamle Braun en vakker dag takker for seg.

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-09, 13:23   #7
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har en sånn Braun-sak som er en del år gammel. Funker som en kule, men jeg ikke prøvd (eller hatt behov for) å knuse is med den.

Gammel 06-11-09, 13:29   #8
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Ciela, her.

Jeg har en fra Braun som jeg har hatt i 4 år på 600 watt som gjør det meste , den hadde med en liten mixerbeholder , men den har jeg tatt livet av . Svigermor har en nyere modell med en litt mere solid beholder . Om du virkelig skal slå på tromma kan du kjøpe en baumix , de har 10 års garanti og gjør alt det du ønsker deg , baksiden er at de koster skjorta .
http://www.jernia.no/Produkter/Gavet...rodPageid=3557

Jeg har omtrent denne bare at kraftigere og hadde mye enklere beholder . Staven kan tas av og kjøres i maskin .
http://www.jernia.no/Produkter/Kj%C3...ner?key=311415

Jeg har den siste her, og har vært kjempefornøyd med den, men jeg har ikke forsøkt å knuse is osv altså. Da har jeg brukt smoothiemaskina.
Stavmixeren pisker krem på halve tiden av hva en vanlig mixer gjør, og jeg har brukt min mye. Det er vel det elektriske kjøkkenapparatet jeg har brukt mest. Lager spahettisaus f.eks, med malt løk og gulrot. Det blir helt finmost om det kuttes rått.

Svar med sitat
Gammel 06-11-09, 18:14   #9
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Standard

Det er egentlig ikke is jeg vil knuse, men frosne bær. Og det står det faktisk at jeg kan gjøre med hakkeutstyret som følger med, så da er jeg fornøyd.

Gammel 24-02-10, 11:44   #10
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

...

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:55.