Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

iPhone - fordeler og ulemper

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-03-10, 13:49   #1
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

iPhone - fordeler og ulemper

Min best-for-bestemor-telefon ser ut til å ha vandret heden, og jeg må innrømme at jeg har lyst på iPhone, bare fordi "alle andre har det".

Tenåringen min sier iPhone er teit, men hva sier dere? Opplys meg!

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-10, 13:54   #2
mosol
Nytt år, nye muligheter

mosol sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 54
mosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: iPhone - fordeler og ulemper

Fantastisk som surfeverktøy Imponerer ikke som telefon Uansett, jeg digger min.

Gammel 01-03-10, 13:55   #3
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvorfor er den dårlig som telefon?

Gammel 01-03-10, 14:03   #4
mosol
Nytt år, nye muligheter

mosol sin avatar

Blogginnlegg: 54
mosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg opplever relativt ofte at den nekter å ringe opp. Og min erfaring er at hands free-løsningen som følger med når du kjøper den er for dårlig. Det er mulig du kan kjøpe tilleggsutstyr som fungerer bedre.

Gammel 01-03-10, 14:04   #5
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Minus:

• Den er rar å holde mot øret.
  • Den går ikke an å håndtere med votter og hansker, man må bruke nesa.
  • Det går ikke anå avvise samtaler, med mindre du holder på med telefonen når det ringer.
  • Det er kronglete å bruke den som både ipod og iphone, fordi øredottene til apple er så ekstremt dårlige, og hvis du bruker andre må du nappe dem ut før du svarer telefonen til øret.
  • Det er litt hermetikklyd i telefonen.
  • Den kan ikke multitaske.
  • Dårlig kamera.
Pluss:
  • Man har alltid tilgang på nett og den er relativt lett å surfe med.
  • Alt på ett sted, kamera, ipod, kalender, notatblokk, kontaktliste.
  • Man kan lese bøker på den.
  • Man kan spille på den.
  • Man kan se film på den.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-10, 14:05   #6
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Etter hva jeg har forstått er ikke kameraet all verdens, men jeg kjenner ikke til mobilkamera som kan sies å være BRA uansett, så.
En annen ulempe er at sms-er ikke kan videresendes. I alle fall har ikke jeg forstått hvordan det gjøres.
Ellers er jeg kjempefornøyd med min, jaffal. Den er utrolig enkel å betjene, får surfet med en ok skjerm og kan enkelt laste ned radioprogrammer. Skal jeg bytte telefon, er jeg 99,9 % sikker på at det blir ny iPhone.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-10, 14:07   #7
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

En annen ulempe er at sms-er ikke kan videresendes.

Joda, det kan man. Du velger rediger, så får du opp videresendingsknappen.

Gammel 01-03-10, 14:15   #8
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg syns kamerafunksjonen er bra (i forhold til min gamle telefon er den super) og så elsker jeg videofunksjonen (filmer en del utendørs.)
Det er alltid plusser og minuser uansett. Jeg savner mest Track-ID funksjonen jeg hadde på min forrige mobil.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-10, 14:18   #9
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde heller kjøpt en Android.
HTC Hero, f.eks.
http://www.htc.com/no/product.aspx
Eller en annen HTC, men pass på at det blir en med android OS og ikke windows.

Den kan vel stort sett alt som iPhone kan, og i tillegg er det jaggu en god telefon.

Gammel 01-03-10, 14:21   #10
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Hvor mye koster en iPhone? Og er det ikke slik at abonnementet er ekstra dyrt?

Gammel 01-03-10, 14:22   #11
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Hvor mye koster en iPhone? Og er det ikke slik at abonnementet er ekstra dyrt?

Næh, kommer litt an på. Telenorabonnementene er rådyre, jeg har et fra Netcom som er helt OK.

Gammel 01-03-10, 14:26   #12
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Men er en iPhone en iPhone? Jeg googlet litt nå, og fant flere modeller, og ble jeg litt sånn: :technofear:

Gammel 01-03-10, 14:26   #13
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Er det en ting Appel kan, så er det brukergrensesnitt. Jeg syns Iphonen er fantastisk og har forelsket meg helt.
Men jeg har fint lite til overs for iTunes og som flere sier, så er ikke øreproppene som følger med av noe særlig kvalitet.

Om du vurderer en HTC, så styr i hvertfall unna Diamond!!!! Makan til møkkatelefon skal du lete lenge etter!!

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-10, 14:28   #14
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

• Det går ikke an å avvise samtaler, med mindre du holder på med telefonen når det ringer.

Dette stemmer ikke, du kan avvise med knappen på toppen av telefonen. Trykk en gang for å slå av ringesignalet, eller trykk to ganger for å avvise samtalen.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-10, 14:29   #15
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Dette stemmer ikke, du kan avvise med knappen på toppen av telefonen. Trykk en gang for å slå av ringesignalet og andre gangen du trykker blir samtalen avvist .

Ah! Takk! Jeg har greid å slå av ringingen, men visste ikke at jeg kunne avvise ved å trykke en gang til. Jeg syns uansett det er litt tungvint, skulle ønske det valget kom opp på skjermen slik det gjør når telefonen er i bruk.

Gammel 01-03-10, 14:31   #16
Juste
Populærkulturjunkie

Juste sin avatar

Hvor: I Cyberspace.
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Minus:

• Den er rar å holde mot øret. Nja det synes jeg egentlig ikke.
  • Den går ikke an å håndtere med votter og hansker, man må bruke nesa. Haha det har du rett i
  • Det går ikke anå avvise samtaler, med mindre du holder på med telefonen når det ringer. Joda, trykk på volumknapp ned (eller var det toppknappen?)
  • Det er kronglete å bruke den som både ipod og iphone, fordi øredottene til apple er så ekstremt dårlige, og hvis du bruker andre må du nappe dem ut før du svarer telefonen til øret. Neida, finnes masse iPhone-ørepropper med god lyd etter hvert. Jeg har slike. Apple-øreproppene er ubrukelige ja.
  • Det er litt hermetikklyd i telefonen. Ikke med gode ørepropper
  • Den kan ikke multitaske. Kun med apple-programmer
  • Dårlig kamera. Jepp
Pluss:
  • Man har alltid tilgang på nett og den er relativt lett å surfe med. Jepp
  • Alt på ett sted, kamera, ipod, kalender, notatblokk, kontaktliste. Dette er vel det viktigste for meg
  • Man kan lese bøker på den. Nja....
  • Man kan spille på den. Jepp!!
  • Man kan se film på den. Jepp

For meg er iPhone en genial liten alt-i-ett dings. Som telefon er det mange bedre, men som underholdningsdings er det ingen som er i nærheten en gang.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-10, 14:34   #17
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og så det etiske aspektet:
http://e24.no/utenriks/article3542223.ece
Barn har laget iPod og iPhone.
Ja, også kan jo ikke Apple skrive. Liten forbokstav, lizzom.

Gammel 01-03-10, 14:35   #18
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mex, her.

Om du vurderer en HTC, så styr i hvertfall unna Diamond!!!! Makan til møkkatelefon skal du lete lenge etter!!

Og det kan jeg i hvert fall skrive under på. Makan til drittelefon!

Mannen min og alle kollegene mine har fått seg iPhone siden nyttår, og jeg er skikkelig misunnelig.

Gammel 01-03-10, 14:35   #19
Mira
Bør lage seg en tittel selv

Mira sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Mira er populærMira er populærMira er populærMira er populærMira er populær
Standard

Jeg elsker min iphone. Ville ikke byttet den mot noen annen!

Minus:

• Det går ikke anå avvise samtaler, med mindre du holder på med telefonen når det ringer.Det går ann på min. Viss du trykker på knappen på toppen en gang skrur du av ringelyden på den innkommende samtalen, trykker du på en gang til avviser du.
  • Det er kronglete å bruke den som både ipod og iphone, fordi øredottene til apple er så ekstremt dårlige, og hvis du bruker andre må du nappe dem ut før du svarer telefonen til øret. Du får kjøpt in ear øredotter. http://www.amazon.co.uk/Logic3-Earph...pd_cp_ce_2_img
  • Den kan ikke multitaske. Hva mener du med multitaske? Jeg skriver meldinger mens jeg prater i telefonen. Om internett funker har jeg ikke prøvd, men trenger ikke surfe på mobilen mens jeg sitter i tlf. :P

Mira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-10, 14:40   #20
Juste
Populærkulturjunkie

Juste sin avatar

Hvor: I Cyberspace.
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Og så det etiske aspektet:
http://e24.no/utenriks/article3542223.ece
Barn har laget iPod og iPhone.
Ja, også kan jo ikke Apple skrive. Liten forbokstav, lizzom.

Bare en kjapp kommentar om den artikkelen. Det er Apple selv som har funnet snusk hos underleverandørene, det kan ikke Apple lastes for. De har et etisk regelverk som det faktisk ser ut til at de forsøker og håndheve.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:40.