|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Passiv
|
![]() Avsporing - hvordan tror du miljøet rundt deg i oppveksten påvirker deg som menneske?Etter å ha sett denne tråden, samt kjørt til Bergen så lurer jeg litt. |
![]() |
![]() |
#2 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Avsporing - hvordan tror du miljøet rundt deg i oppveksten påvirker deg som menneJeg tror det har uendelig mye å si. Det erjo folka du omgås som former deg som menneske (biologien spiller jo INGEN rolle
![]() |
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Avsporing - hvordan tror du miljøet rundt deg i oppveksten påvirker deg som menneLandskapet trur eg ikkje har noko å seie i det heile tatt. Menneska rundt deg har derimot mykje å seie.
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Avsporing - hvordan tror du miljøet rundt deg i oppveksten påvirker deg som menneJeg tror at menneskene og dermed mijøet rundt deg har mest å si på hvordan du blir som menneske. (og litt gener
![]() |
#5 |
Muligens verdt å vente på
|
![]() Sv: Avsporing - hvordan tror du miljøet rundt deg i oppveksten påvirker deg som menneJeg tror landskapet har mye å si. Det betyr i hvert fall mye for meg som voksen.
![]() |
#6 |
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: Avsporing - hvordan tror du miljøet rundt deg i oppveksten påvirker deg som menneFolka rundt deg har alt å seie - ikkje landskapet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() Sv: Avsporing - hvordan tror du miljøet rundt deg i oppveksten påvirker deg som menne
Den over var altså et tilsvar til den under.
![]() |
#8 |
|
![]() Sv: Avsporing - hvordan tror du miljøet rundt deg i oppveksten påvirker deg som menne
Du tenker at golde og tomme steder gir grobunn til golde og tomme tanker?
![]() |
#9 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Avsporing - hvordan tror du miljøet rundt deg i oppveksten påvirker deg som menneJeg var i et bryllup for en stund siden. Her møtte jeg på en kar som hadde klare teorier om dette. At man f.eks i Trøndelag var åpne og "forblåste" (lite høye fjell og dype daler her i trøndelag) Han kom fra Jæren og mente at man der satt mer på sin egen sten og tenkte.
![]() |
#10 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Avsporing - hvordan tror du miljøet rundt deg i oppveksten påvirker deg som menneAkkurat det med landskapet blir litt sånn som Lorentzen som mente at menn var harde fordi de hadde hardt kjønnsorgan (jada, jeg vet at han ikke mente det slik biologene harselerte over det, men det er morsomst sånn
![]() |
#11 |
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: Avsporing - hvordan tror du miljøet rundt deg i oppveksten påvirker deg som menneEit fint ord for dette er "naturdeterminisme", og har til tider blitt brukt til å tolke og forstå ulike kulturar, eller å prøve å forstå forhistoria. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Passiv
|
![]() Sv: Avsporing - hvordan tror du miljøet rundt deg i oppveksten påvirker deg som menneDet kan kanskje hende at en som er fra en smal dal føler trygghet i dette eller noe i den stilen ja? |
![]() |
![]() |
#13 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() Sv: Avsporing - hvordan tror du miljøet rundt deg i oppveksten påvirker deg som menneNja. Jeg vet ikke om landskapet har så mye å si i lengden. Jeg fikk alltid en følelse av å få himmelen i hodet når jeg var i østlandske bygder som barn, og er vokst opp i en trang dal med høye fjell rundt. Men det tok ikke så lange tida å venne seg til andre landskap.
![]() |
|
|