|
Autofil Bilsnakk. |
Se resultatene: Kven kjører bilen - han eller ho? | |||
Han |
![]() ![]() ![]() ![]() |
83 | 47,70% |
Ho |
21 | 12,07% |
Varierer - nokså likt |
66 | 37,93% |
Dustepoll |
4 | 2,30% |
Deltakere: 174. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Kven kjører - han eller ho?Når familien er i bilen, dvs både mor og far (dersom det er både mor og far i familien da); kven er det som kjører? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Med tommestokk i veska
![]() Sv: Kven kjører - han eller ho?Kan jo legge til at hos oss er det eg som kjører, så og seie alltid. Det hender eg ber han kjøre dersom eg er trøtt. Det er berre blitt sånn; han er ein minst like god sjåfør som meg, men han kjører hissigare, og får derfor ikkje lov når vi er alle i bilen |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: Kven kjører - han eller ho?Når vi kjører langturer deler vi som regel temmelig likt. På korte turer kjører som regel mannen min. Hvorfor? Høm. Det har vel bare "blitt sånn", som det heter. Han er bedre på bykjøring og parkering enn det jeg er.
![]() |
#7 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Kven kjører - han eller ho?Mannen kjører som regel, rett og slett fordi jeg liker å sove når vi kjører på langtur, mens han egner seg ganske dårlig som passasjer.
![]() |
#8 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: Kven kjører - han eller ho?Han kjører når vi begge er med (så fremt jeg ikke ganske raskt skal slippe han av et sted). Han liker å kjøre. Jeg liker det ikke spesielt godt. Jeg kjører mye, men ikke hvis jeg slipper. MEN jeg kjører heller selv enn at andre enn han skal kjøre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Textrovert
|
![]() Sv: Kven kjører - han eller ho?Før kjørte jeg nesten hele tiden, for mannen min likte ikke å kjøre. Men etter at vi fikk ny bil, så har mannen fått større kjøreglede, så han kjører som regel på kortere turer. På langturer deler vi likt. Hvis vi må lese kart, så kjører jeg. Jeg er nemlig elendig på å navigere, mens mannen min er superflink til det.
![]() |
#10 |
Gjer så godt eg kan
|
![]() Sv: Kven kjører - han eller ho?Han. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
tankefull
|
![]() Sv: Kven kjører - han eller ho?
Sånn er det her også, bortsett fra at jeg hadde hatt lappen i flere år før jeg møtte han. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
intro
|
![]() Sv: Kven kjører - han eller ho?Det er stort sett mannen hvis begge er i bilen. Jeg er ikke så glad i å kjøre bil, og nøyer meg stort sett med kortere hverdagsturer. Skal jeg kjøre langt, vil jeg helst være alene.
![]() |
![]() |
#13 |
Strikker
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kven kjører - han eller ho?Som regel han som kjører.
![]() |
#14 |
Epikur
|
![]() Sv: Kven kjører - han eller ho?Foreløpig er det bare han som har lappen, så det blir han, for jeg vil ikke øvelseskjøre med ungene i bilen. Men når det bare er meg og han, så kjører jeg. Jeg skal prøve å få kjørt mest mulig når jeg får lappen, det er så dumt å bli sånn konebildame som bare kjører drittbilen til barnehagen.
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.” ― Dorothy L. Sayers Sist redigert av Harriet Vane : 11-03-10 kl 11:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Passiv
|
![]() Sv: Kven kjører - han eller ho?Vi kjører omtrent like mye. Jeg hater mørkekjøring, så er det mørkt og vi skal kjøre steder der det ikke er gatelys, kjører han. |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() Sv: Kven kjører - han eller ho?Samme hvilken vidundersjåfør som er med i bilen min, om det så hadde vært Michael Schumacher - jeg kjører. Min bil. ( |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Kven kjører - han eller ho?Vi deler nokså likt, og er litt obs på det faktisk at det skal være nokså likt også, fordi det er så lett at den som er mest erfaren kjører hele tiden og så blir den som er minst erfaren en dårligere og dårliger sjåfør.
![]() |
#19 |
Med tommestokk i veska
![]() Sv: Kven kjører - han eller ho?Jenter: neste gong de kjøper bil - insister på ein bil som er stor nok til mannen! (dvs. i passasjersetet). |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Kven kjører - han eller ho?Mannen kjører alltid, han kjeder seg som passasjer, jeg digger å være det. Da sover jeg feks. Til jobb kjører vi hver vår bil og like langt så jeg minster ikke akkurat bilerfaring ved å la han kjøre på langturer. Faktisk så kjører jeg vel mest i forhold til jobb, han samkjører med brødrene sine og de bytte på å kjøre. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|