Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Kjøkkenmaskinen min "bråker"

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-04-10, 10:46   #1
olav66
Nybegynner

Medlem siden: Apr 2010
olav66 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Kjøkkenmaskinen min "bråker"

... og det voldsomt!

Så var jeg så heldig å få tak i akkurat samme type på loppemarked, og etter at jeg testet den der prutet jeg den ned til utrolige 20 kr(!!!) Fordi den bråkte, den også! "Bråket" ble lokalisert til denne delen, den delen der man plugger inn eltekrok, visp osv. På loppemarkedet fjernet jeg den øvre delen og kjørte maskinen og da gikk den nesten helt lydløst... så problemet lå altså i den øvre delen!

Da jeg kom hjem åpnet jeg min egen maskins øvre del og der fant jeg rester av et slags hvitt smøremiddel, noe som manglet helt på loppis-maskinen. Aha, tenkte jeg, øvre del må smøres! Men med hva slags smøring? Jeg hadde noe sykkelolje jeg tenkte jeg kunne bruke - først! Men, hva om sykkeloljen etter hvert renner ned i brøddeigen? Så tenkte jeg på tjukk grease, men den blir jo tyntflytende når maskinen går varm og ville vel også dryppe ned i bollen? Etter at disse 2 ideene ble strøket fra listen, sto jeg igjen med...

1000 kroners spørsmålet
. Inne i loppis-maskinens øvre del er det 5 hvite plasttannhjul og disse må vel smøres med syrefritt middel, tenker jeg. Tannhjulene var altså helt uten smøring - kan noen tipse meg om hva slags smøremiddel som skal brukes? Og hvor jeg eventuelt kan få tak i det?

Kjøkkenmaskiner e' kule greier og får jeg smurt den gir jeg den ene til min gode nabo

På forhånd takk!
Olav i Bergen

olav66 er ikke aktiv   Svar med sitat

Emneord
kjøkkenmaskin, smøring, vedlikehold

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:33.