|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
can-jur
|
![]() Er alle julegavene du gir bort ervervet med spesiell omtanke?Ser jo at det å kjøpe julegaver på salg i januar er litt "white trash".....
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: ER alle julegavene du gir bort ervervet med spesiell omtanke?For det meste ja. Jeg kan godt handle på salg, men da tenker jeg over hva jeg kjøper til hvem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Jeg bor i en stubbe!
|
![]() Sv: ER alle julegavene du gir bort ervervet med spesiell omtanke?Jeg kjøper gaver, (jul, bursdag og random) året rundt.
![]() |
#4 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: ER alle julegavene du gir bort ervervet med spesiell omtanke?Jeg sa ikke at det var white trash, altså. : presiserer: Dersom jeg skulle handlet inn til så mange barn, kan det jo hende at jeg også hadde kjøpt noe lego på tilbud. Vi kjøper bare til nieser og nevøer, og da er det snakk om ca 8 stk. Noen av dem er også ganske store= veldig "gavebevisste." Hvis de ønsker seg noe dyrt, går vi vanligvis sammen med søsken for å kjøpe det. For meg blir det altså litt feil å starte den prosessen i januar, men jeg hadde muligens gjort det hvis jeg hadde fryktelig mange presanger å kjøpe, eller veldig dårlig råd. Jeg tenker ikke noe spesielt om folk som velger å kjøpe julegaver på salg iallfall. For en som omtrent legger pinnekjøttet i vann tre timer før middagen, er det uansett usannsynlig å skulle være så langt på forskudd med noe som helst. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: ER alle julegavene du gir bort ervervet med spesiell omtanke?Jeg handler ofte underveis i året til jul.
![]() |
#6 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() Sv: ER alle julegavene du gir bort ervervet med spesiell omtanke?Ja, det er de. Men nå er jeg ikke i nærheten av å kjøpe julegaver til tredve unger, da.
![]() |
#7 |
Fru Jacobsen
![]() Sv: ER alle julegavene du gir bort ervervet med spesiell omtanke?Vi har massevis av tanteunger og venner som skal ha jule og bursdagsgaver, så ja, jeg kjøper ofte noe på salg. Jeg kjøper jo for en fast sum sånn ca til hvert av tantebarna, og handler jeg på salg, så kan jeg jo få mer for pengene. Men jeg tenker jo over hva som passer den enkelte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
![]() Sv: ER alle julegavene du gir bort ervervet med spesiell omtanke?
Næsj. Det er jo lurt å kjøpe julegaver i januar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: ER alle julegavene du gir bort ervervet med spesiell omtanke?For det meste, ja. Og jeg ser ikke at det nødvendigvis er i konflikt med å handle på salg?
![]() |
![]() |
#10 |
Bedreviter
|
![]() Sv: ER alle julegavene du gir bort ervervet med spesiell omtanke?Alle gavene er valgt ut med omtanke her, men jeg kjøper bare gaver til 7 barn, jeg da, og da er mine egne barn inkludert. Hvis jeg skulle kjøpe gave til så mange at jeg måtte ty til samlebåndshandel, ville jeg heller kutte ut å kjøpe gaver til dem. Jeg har generelt ikke noe til overs for "pliktkjøp" av gaver og ønsker heller ikke å motta slike gaver fra andre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: ER alle julegavene du gir bort ervervet med spesiell omtanke?Omtanke og omtanke, jeg kjøper jo gaver jeg regner med mottakeren vil like, selv om jeg ikke alltid planlegger i to uker hva den og den skal få og hva det skal koste og hvordan det skal pakkes inn og hvordan gaven skal overrekkes, liksom.
![]() |
#12 |
bits and pieces
|
![]() Sv: ER alle julegavene du gir bort ervervet med spesiell omtanke?Vil si jeg gir bort gaver med omtanke ja, men så har jeg ikke en haug å kjøpe til heller. Vi kjøper bare til 10 stk (par får sammen) utenom vår egen lille familie. Men ja, jeg kan gjerne kjøpe på salg hvis det er noe jeg tror kan falle i smak hos mottakeren. Men handle julegaver i januar klarer jeg ikke. Her begynner bursdagsrushet rett etter nyttår så da er det bursdagsgaver som gjelder.
![]() |
![]() |
#13 |
Drømmer
|
![]() Sv: ER alle julegavene du gir bort ervervet med spesiell omtanke?Ja det er de, men jeg kan da fint kjøpe på salg av den grunn. Jeg vet hva både barn og voksne liker, å finner jeg det på salg så kjøper jeg det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Leser
|
![]() Sv: ER alle julegavene du gir bort ervervet med spesiell omtanke?
Jeg er full av følelser i januar også, jeg.
![]() |
#15 |
Bedreviter
|
![]() Sv: ER alle julegavene du gir bort ervervet med spesiell omtanke?Jeg setter for øvrig ikke noe likhetstegn mellom det å kjøpe gaver på salg og det å ikke legge ned omtanke i gavene. Jeg er strående fornøyd når jeg finner noe på salg som jeg ellers ikke ville hatt råd til å gi bort. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: ER alle julegavene du gir bort ervervet med spesiell omtanke?Jeg kan godt finne på å kjøpe inn fine ting som jeg ikke helt vet hvem er til der og da, men som jeg etterpå finner ut at kan passe til den eller den.
![]() |
#17 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() Sv: ER alle julegavene du gir bort ervervet med spesiell omtanke?Ja, det er de. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Sånn passe sane
|
![]() Sv: ER alle julegavene du gir bort ervervet med spesiell omtanke?Jeg kjøper jo gaver med tanke på hvem som skal få dem. Kjøper ikke i hytt og pine, hvis det er det du tenker på. Men heller ikke jeg kjøper til så mange altså. Skjønner behovet for å "strømlinjeforme" prosessen hvis man har så mange gavemottakere.
![]() |
#19 |
Ustabil
|
![]() Sv: ER alle julegavene du gir bort ervervet med spesiell omtanke?Nei, jeg skal være ærlig å si at jeg ikke legger spesiell omtanke, følelser og zen i alle julegavene. Til mine barn, og til mannen, ja, men ellers? Nei. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Er alle julegavene du gir bort ervervet med spesiell omtanke?Njei, jeg gjør nok ikke det, men når jeg kjøper noe så tenker jeg jo over om det er noe jeg kan gi det til, men jeg legger ikke veldig mye sjel og omtanke i absolutt alle gaver jeg kjøper nei.
![]() |
|
|