|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Passiv
|
![]() Et godt hverdagsserviseVi er på flyttefot og skal sette inn nytt, skinnende kjøkken i nyhuset. Da frister det lite å ta med det slitte, men slett ikke gamle hverdagsserviset vårt fra IKEA. Det er helt og i god stand, men det får stygge, svarte striper i glasuren av bestikket og jeg vil ha et nytt, hvitt servise. Hvor får man tak i sånt? Vil ha dem helt glatte og uten dekor, og helst tradisjonell form på dyptallerknene. |
![]() |
![]() |
#3 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Et godt hverdagsserviseEr du opptatt av pris? om pris ikke er et tema, så er jo Teema fra iittala kjempefint.
![]() |
#4 |
Passiv
|
![]() Sv: Et godt hverdagsserviseÆhm, Figgjo er litt vel over the top for min del. |
![]() |
![]() |
#6 |
Passiv
|
![]() Sv: Et godt hverdagsserviseIittala 24h er veldig fint. http://www.finnishgifts.com/iittala-24h-dinnerware.html |
![]() |
![]() |
#7 |
maler
|
![]() Sv: Et godt hverdagsserviseHar du sett på servisene til Denby? Vi har hatt vårt i 13 år og det er fremdeles like fint. Nesten dumt, for jeg begynner å ha lyst på noe nytt, men det gjør man jo ikke når det er like bra som nytt.
![]() |
#8 |
Curlingkone
|
![]() Sv: Et godt hverdagsserviseVi har Wik og Walsøe, dvs vi begynner å ha en del.
![]() |
#11 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Et godt hverdagsserviseDa ville jeg gått for Pillevouilly (og ja, det er helt sikkert ikke slik det skrives). Fransk, super kvalitet i forhold til pris og med ufattelig mange deler til alle mulige formål. Brukes mye i restauranter og slikt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Passiv
|
![]() Sv: Et godt hverdagsserviseSelger de Denby noe sted på nett? |
![]() |
![]() |
#14 |
Passiv
|
![]() Sv: Et godt hverdagsserviseHmm... Con Gusto passer min smak, ser jeg. Men jeg finner bare bedriftssalg av det, kan man handle som privatperson? Oppsøke forhandleren direkte? Hvordan er egentlig prisene? |
![]() |
![]() |
#15 |
I endring
|
![]() Sv: Et godt hverdagsserviseJeg fikk 8 middagstallerker, 8 frokosttallerker og 8 kaffikrus av mor og far til bursdagen min og det kostet vel 1100kr eller noe slik. Tilbordsbutikker pleier å ha Con Gusto.
![]() |
#16 |
Kald på føttene
|
![]() Sv: Et godt hverdagsservise
Jeg tror jeg har sett det på Tilbords i Olav Tryggvason. (Og da har de det sikkert på City Syd også.)
![]() |
#18 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2010
![]() ![]() |
Til bords har det.en middagstallerken koster 98,-,frokost 89,-
![]() |
#19 |
Bedreviter
|
NB! NB! Det er normalt bestikket og ikke serviser som lager stygge, svarte striper. Det betyr som oftest at du bør bytte bestikket før du bytter serviset (eller i alle fall samtidig). Bestikk skal helst være merket med 18/10. (Det angir mengden krom/nikel i stålet, hvis jeg ikke minnes aldeles feil.) Det er alle kvalitetsbestikk av typen Hardanger, Maya osv. Jeg lærte dette the hard way, da IKEA-bestikket mitt laget svarte striper i de nye Royal Copenhagen-tallerknene mine. Heldigvis kan man skure helhvitt kvalitetsporselen med skure-Jif, så jeg fikk bort stripene etter hvert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Passiv
|
![]() Sv: Et godt hverdagsserviseÅh, der lærte jeg noe nytt. Bestikket er fra IKEA det også (IKEA-hore som jeg er), men det lager ikke striper i noe annet servise. Må sjekke forholdet. |
![]() |
![]() |
|
|