Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

God middag til 8 stykker

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-04-10, 22:51   #1
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

God middag til 8 stykker

Jeg hadde planer om 3-retters, men vurderer nå bare å gå for middag og dessert. har noen gode oppskrifter på mat som kan funke for 8? evt 10?

Jeg ender alltid opp med tapas og bør kanskje ha noe annet iblant.

Gammel 21-04-10, 22:55   #2
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: God middag til 8 stykker

Jeg er veldig glad i å servere gryter av forskjellige slag og ender veldig ofte med å servere baccalao. Enkelt og utrolig godt. Som dessert bruker jeg da å servere marengskake.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 11:14   #3
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Vi var 8 stykker til middag på lørdag og jeg serverte helstekt indrefilet med rødvinsaus, båtpoteter og stekt paprika, løk og (fersk) champignon.
Kjøpte frossen indrefilet til litt under 200 kr/kg så det ble ikke så alt for galt prismessig.

Utrolig enkelt og veldig, veldig godt. Ble ikke mye rester.

Jeg steker filetene litt i stekepanna først for å få stekeskorpe og så ettersteker jeg de i stekeovn på rundt 200 grader med steketermometer. Når kjøttet er ca 65 grader tar jeg det ut og setter inn potetene. Da får kjøttet den hvilen det trenger mens potetene stekes. Grønnsakene stekes i panne og sausen lages på forhånd og trenger bare varmes opp litt.

Fløtegratinerte poteter er sikkert også kjempegodt til men det liker ikke mannen.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 11:20   #4
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

- helstekt indrefilet av svin (surret i spekeskinke)
- taco
- pizza
- Mim`s cæsarssalat
- bakt potet med god salat til
- kylling (lett å steke i ovnen)
- lasagne

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 16:49   #5
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis det kan være litt uformell mat er Boef Bourguignon en deilig og enkel rett å servere. Med en fyldig mos av mandelpoteter og litt sellerot, tilsatt litt parmesan, samt dampede grønne grønnsaker er denne en vinner.
(Hos oss er alle glade i også myntegelè til).

Gordon Ramseys oppskrift
http://www.bbcgoodfood.com/recipes/5...ef-bourguignon

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 17:10   #6
Kaktus
St(r)ikkeplante

Kaktus sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg ville laget denne som kokosbolle nevner som hovedrett her, og her er det desserttips og!

http://www.foreldreportalen.no/forum...ad.php?t=89233

Gammel 22-04-10, 20:17   #7
Minty
Bør lage seg en tittel selv

Minty sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Minty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Stek (okse, elg, lam) er enkelt å lage og veldig godt.

Minty er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:17.