|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Aktiv
Medlem siden: Mar 2010
![]() |
![]() Planlegging av tur til PeruJeg har sånn delvis tatt på meg reiseplanlegging (og å lære meg spansk |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
re:designer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Planlegging av tur til PeruI Cusco var det mange reisebyråer som man kunne bruke til slike turer ihvertfall. Vi var på en tur med norsk reiseleder hele turen så vi ordnet jo ikke noe selv, men det var mange ungdommer med store sekker på ryggen i Cusco, så det så ut som de tok det derfra.. Var lett å finne fram, en gate for hver butikk. En med bare skobutikker, en annen med f.eks reisebyråer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Aktiv
![]() |
![]() Sv: Planlegging av tur til PeruHvilket reiseselskap brukte dere, og hvor mye kom det på for én person, sånn cirka? (hvis du husker) |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
re:designer
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Planlegging av tur til PeruVi reiste med Wikstrøm på en rundreisetur i i flere land, så vi fikk med oss masse. Machu Pichu, Titicacasjøen, Amazonas, Brasil.. Akkurat den turen har de ikke lenger, men de har en ser jeg. HER Syns det er rart at de har sluttet med den, for den var så fint lagt opp og tidsforskjellene var heller ikke de største siden vi hele tiden reiste "riktig" vei. Det var intensivt, vi flydde 15 ganger på 17 dager, men det var tid til kos innimellom også. Hadde 3 dager i Brasil helt til slutt (Copacabana). Det var GODT! Trengte litt luksus og noen ordenlige doer da! *fnis* |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Permakulturell
|
![]() Sv: Planlegging av tur til PeruJeg mener å huske at det er en begrensning på antall personer ute på Inca trail, men er litt usikker der. Verdt å sjekke uansett.
![]() |
#6 |
Aktiv
![]() |
![]() Sv: Planlegging av tur til PeruDet hørtes ut som en fantastisk opplevelse, cilen! Jeg blir så reisesyk av dette. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Aktiv
![]() |
![]() Sv: Planlegging av tur til Peru
Ja, det tror jeg du har rett i. Husker ikke helt jeg heller, men det er bl.a. derfor jeg ser for meg å ha et arrangert opplegg akkurat for denne delen av turen.
Nå måtte jeg google. Takk for tipset! Jeg skal finkjemme forumet der.
Gleder meg veldig! Spesielt siden det er ment som en overraskelsesbursdagstur for faren min, som har ønsket seg til Peru i alle år. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() Sv: Planlegging av tur til PeruJeg var der i 2004, og like etterpå la de restriksjoner på antall besøkende til Macchu Picchu. Jeg vil nesten tro restriksjonene gjaldt Inkastien også. I så fall må turen forhåndsbestilles.
![]() |
#9 |
Permakulturell
|
![]() Sv: Planlegging av tur til PeruÅh! Shute, jeg ville så gjerne til kysten, men vi måtte prioritere. Jungelen hørtes eksotisk ut også, men ble igjen prioritert bort.
![]() |
#10 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Planlegging av tur til PeruDet er flott å ta tog fra Cuzco til Titicacasjøen. Min favoritt var uten tvil overnatting på øya Taquile i Titicaca. Øyen der alle hvisker og ingen krangler. Ingen biler og alle strikker og spinner mens de går rundt, fordi arbeid er viktig. :hjerte:
![]() |
#11 |
Aktiv
![]() |
![]() Sv: Planlegging av tur til PeruTusen, tusen takk for at dere deler! |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|