|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Fjerning av brystpanel og stikkontakterEndelig, etter 11 år i leiligheta, er planen at jeg skal fjerne det forhatte brystpanelet i stua (og generelt pusse opp, selvsagt). Jeg har tenkt å gjøre alt arbeidet selv, men det jeg ikke har tenkt på før nå, er at alle stikkontaktene så klart blir berørt av dette. Jeg skrur selvsagt av "frontene", men hva må jeg ellers regne med må gjøres? Må jeg ha elektriker inn for å fikse? Klarer ikke helt å se for meg hvordan det blir, nemlig
![]() |
#2 |
Pauset
|
![]() Sv: Fjerning av brystpanel og stikkontakterJeg ville fått elektriker inn for å fjerne, så pusset opp og deretter fått elektriker inn for å sette opp nytt. Hadde ikke turt å la ting stå eller fuzze med det selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Fjerning av brystpanel og stikkontakterUsikker på om jeg skjønner helt hva du mener her. Er stikkontaktene festet i brystpanelet? I så fall må de jo helt ned, ledninger og alt, ikke bare fronten. Jeg hadde plukket dem ned selv og fått en elektriker til å sette opp nye, men det korrekte rådet er sikkert å la en elektriker gjøre alt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
50 & somewhat fab
![]() Sv: Fjerning av brystpanel og stikkontakterProblemet er at jeg ikke helt vet hva jeg mener selv heller. Jeg vet ikke om de er festet i brystpanelet. Vil det si at de liksom "ligger utenpå"?
![]() |
#5 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Fjerning av brystpanel og stikkontakter
Det er da det er kjekt å ha elektrikerlinje på jobb.
![]() |
![]() |
#6 |
I endring
|
![]() Sv: Fjerning av brystpanel og stikkontakterSer du kabel mellom stikkontaktene eller er kabelen skjult? Så lenge kabelen er skjult skal du ikke behøve elektriker, eller det er en sannhet med modifikasjoner så lenge panelet bygger mer en vanlig vegg, men de kan bare ha brukt en utforingsring på boksen som stikkontakten står inni og da er det ikke noe problem å fjerne denne.
![]() |
#7 |
50 & somewhat fab
![]() Sv: Fjerning av brystpanel og stikkontakterHmm. Dere spør vanskelig altså. Må nok skru opp en og se om jeg skjønner hva du mener, Frøy. Mitt anbud prøvde jeg i fjor uten respons. Det er så lange avstander her så nedslagsfeltet for søk er nok begrenset.
![]() |
#8 |
I endring
|
![]() |
#9 |
Dig for victory!
|
Da går det kanskje an å høre om det er en jobb de kan ha med elever på? Ikke at det er tida for det akkurat nå, men... Jeg har hatt en kollega innom for å montere ny stikkontakt der jeg bodde før, men jeg kjenner ham, da. Mindre skole enn deres, tipper jeg.
![]() |
![]() |
#11 |
<This space for rent>
Medlem siden: Jun 2015
![]() |
![]() Sv: Fjerning av brystpanel og stikkontakterAbsolutt ta et bilde
![]() |
#12 |
50 & somewhat fab
![]() Sv: Fjerning av brystpanel og stikkontakterSkal prøve å finne tid i helga til å ta bilde. Mistenker at jeg må ha elektriker.
![]() |
#13 |
<This space for rent>
Medlem siden: Jun 2015
![]() |
![]() Sv: Fjerning av brystpanel og stikkontakterDe mørkegrønne flisene er jo ganske spesielt... men på 80-tallet var veldig mye "innafor"
![]() |
#14 |
heimføing
|
![]() Sv: Fjerning av brystpanel og stikkontakterDet var jo veldig in på åttitallet da. Har selv hatt det - med overlegg, i eget hus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
50 & somewhat fab
![]() Sv: Fjerning av brystpanel og stikkontakterHuset er bygd i 95 - tydeligvis av noen som satt fast i 80-tallet.
![]() |
#16 |
Kjernesnill
|
![]() Sv: Fjerning av brystpanel og stikkontakterBurgunder, mørkegrønn, okergul - 90-talls. Rundt 1990 og litt framover var det råsa og pasteller, tror jeg. Like herlig begge deler!
![]() |
#17 |
50 & somewhat fab
![]() Sv: Fjerning av brystpanel og stikkontakterDa jeg flyttet inn i 2004 var kjøkkeninnredningen også mørkegrønn, og brystpanel, lister, tak og dører var gulnet furu.
![]() |
#18 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Fjerning av brystpanel og stikkontakterSå lenge du må av med mer enn deksel, skal du egentlig ha elektriker for en slik type jobb. Noe direkte "forbud" er det vel egentlig ikke, men kan f.eks. gi avkorting på forsikring hvis det skulle skje noe og vel straffeforfølgelse i henhold til uaktsomhet hvis noe alvorlig skulle skje.
![]() |
#20 |
50 & somewhat fab
![]() Sv: Fjerning av brystpanel og stikkontakterHar vært en smule hektisk her de siste dagene, har ikke rukket å gjøre noe mer.
![]() |
|
|