Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kjenner du mange fra FP i RL?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-04-10, 13:25   #1
Høst
Ad astra

Høst sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 339
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Kjenner du mange fra FP i RL?

Etter å ha lest en del tråder, finner jeg at det synes å være mange som kjenner hverandre godt. Kanskje fordi man har tilbrakt mange år i VL sammen? Eller kjenner dere andre på FP i RL, og kom da RL-bekjentskapet før eller etter FP-kjennskapet? Det virker som om mange har en historie, på en måte..

Jeg har selv vært aktiv noen år tidligere på et annet forum, og følte nok der inne at jeg "kjente" mange, selv om det bare var i VL. Så jeg tror slike VL-bekjentskaper også kan skape slik intern tone som synes å bunne i langvarig bekjentskap. Her inne er det enkelte jeg nok føler at jeg kjenner bedre enn andre, fremdeles bare i VL, men fordi de har vært i samme nettverden som meg lenge. Jeg har møtt VL-bekjentskaper i RL, men ikke mange, og ikke fordi det var planlagt, mer fordi jeg kjente igjen barna eller personene ut fra andre ting...

Jeg aner ikke om noen kjenner igjen meg i RL om de hadde truffet meg, jeg vet heller ikke om noen jeg kjenner er på FP uten at jeg vet det?

(FP-foreldreportalen, RL- real life, VL-virtual life)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-10, 13:28   #2
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjenner du mange fra FP i RL?

Jeg kjente noen fra før, noen fant jeg igjen (kjente igjen/ble kjent igjen av gamle klassekamerater), noen har jeg lurt med hit og mange har blitt mine ekte virkelige venner.

Gammel 28-04-10, 13:29   #3
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg kjenner endel. Noen møter jeg ofte, andre bare i arrangerte anledninger som trefff og slikt. Jeg har ikke kjent noen av dem fra tidligere, men blitt kjent med dem på nett.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-10, 13:31   #4
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg kjenner mange, og alle untatt én (min svigerinne) har jeg blitt kjent med her eller på NM.

Gammel 28-04-10, 13:31   #5
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg kjenner ingen som er aktiv, men jeg har jo reklamert såpass for denne siden at jeg har noen venninner som er inne og leser. Tror søstra mi har skrevet to innlegg.

Gammel 28-04-10, 13:33   #6
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjenner en hel røys, og stort sett alle har jeg blitt kjent med på nett.
Ja, også har jeg snublet over en som jeg studerte samtidig med og så har jeg drasset en med meg.

Gammel 28-04-10, 13:34   #7
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Jeg kjenner faktisk ingen.

Elinblue har vært hjemme hos meg da, kjøpte spinningsykkelen min.

Ellers så er jeg på et annet forum med et par brukere -som jeg dermed føler at jeg kjenner litt bedre, men har ikke møtt noen av dem heller.

Gammel 28-04-10, 13:34   #8
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har møtt ganske mange herfra i "virkeligheten" - sikkert over 50. Noen kjenner jeg fra tidligere fora, og noen få kjente jeg fra før, men de fleste har jeg blitt kjent med etter at jeg kom til FP høsten 2006.

Gammel 28-04-10, 13:35   #9
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Ja, har blitt kjent med noen her som er gode venner IRL.

Kun en via FP, men flere fra Annet Sted som har flyttet over hit.

Gammel 28-04-10, 13:35   #10
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

To av mine beste venninner gjennom mange år er aktive på FP, og det er også mannen min og broren min. I tillegg til disse, som jeg altså kjente fra før, har flere nettbekjentskaper (fra NM og FP) i årenes løp blitt svært gode, nære venner i RL også. Og så er det mange, mange som jeg har møtt flere ganger og omgås flittig, både på nett og utenom, og som jeg helt klart regner som venner, uten at jeg føler behov for å kvalifisere dem som "RL-" eller "FP-"venner.

Tallfesting er ikke så lett. Jeg har møtt veldig mange (langt over hundre) FP-ere - hvor stor andel av disse som er "venner" og hvor mange som er "bekjente" skal jeg ikke begi meg ut på å vurdere.

Gammel 28-04-10, 13:35   #11
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jepp, kjenner mange IRL.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-10, 13:36   #12
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjenner ingen godt, men jeg har møtt noen. 4 eller så.

Gammel 28-04-10, 13:40   #13
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Jeg har gått på skole eller studert med tre FP-ere, så de kjente jeg på sett og vis fra før. Jeg har ingen omgangsvenner her, og jeg reklamerer ikke for forumet blant de jeg har, skjønt noen av dem ville kanskje trives her. De får finne fram selv.

Ellers er det en del som jeg føler jeg er i ferd med å bli litt kjent med, og det er veldig hyggelig! Selv om jeg er ganske ny synes jeg bare det er trivelig at det er mange andre som tydeligvis kjenner hverandre godt. Det har vel kommet kommentarer før på at det kan virke litt "klikkete", det inntrykket har ikke jeg. Jeg kommer sikkert aldri til å tørre å dra på noe treff da, og det er vel sånn man blir ordentlig kjent, vil jeg tro. :pyse:

Gammel 28-04-10, 13:42   #14
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå måtte jeg telle etter, og jeg har visst møtt over 80 av FP-brukerne. Noen har jeg bare så vidt hilst på, og noen treffer jeg jevnlig.

Gammel 28-04-10, 13:42   #15
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ingen. Så vidt jeg vet. Jeg har aldri vært på treff el.l.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-10, 13:44   #16
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har sikkert møtt rundt 150 stk. her inne, så jeg vet hvem veldig mange er. Jeg synes jeg har fått venner som jeg også betrakter som irl-venner og som jeg møter jevnlig. Eller ujevnlig.

Sist redigert av Irma : 28-04-10 kl 14:01.
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-10, 13:45   #17
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har møtt og kjenner en del, alle har jeg truffet på nett. Med noen få unntak, som har vist seg å være tidligere bekjente.

Gammel 28-04-10, 13:45   #18
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har forresten vært utenfor huset til Irma når jeg tenker meg om. Det er vel det nærmeste.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-10, 13:46   #19
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Jeg har forresten vært utenfor huset til Irma når jeg tenker meg om. Det er vel det nærmeste.

Jeg har vært inni.

Gammel 28-04-10, 13:47   #20
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Det teller ganske mye.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:53.