|
Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#2 |
Unik
|
![]() Sv: Pannekaker uten egg og melkEg lager enten heilt uten egg, eller med nokre eggeplommer. ( ungane tåler ikkje kviten ) Lager eg uten egg, bruker eg litt "no egg"
![]() |
#3 |
Til tider hjulbeint
|
![]() Sv: Pannekaker uten egg og melkOg det ser ut som vanlige pannekaker? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Unik
|
![]() Sv: Pannekaker uten egg og melkAkkurat som vanlige pannekaker. Men smak den til. Hender eg må hive litt meir oppi av ditt og datt for at den skal smake slik som eg vil. Men havremelk oppfører seg og smaker relativt likt som vanlig melk. Derfor foretrekker eg den i forhold til soya og rismelk.
![]() |
#6 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Pannekaker uten egg og melkJeg blander hvetemel med et par ss potetmel og litt sukker. (rar arv å få - sukker i pannekakerøra må det være...). Blander med melk (ris/havremelk) til passe tykk røre. Må være litt tykkere enn vanlig for å henge sammen når man steker. Bland til slutt i smeltet smør (blå soft).
![]() |
#7 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: May 2010
Hvor: Rogaland
![]() |
![]() Sv: Pannekaker uten egg og melkDersom du kan få tak i råmelk, kan du prøve å lage pannekaker av det. Råmelk inneholder omtrent ikke laktose, og tåles av mange laktoseintolerante (hvis det er det som er ditt problem). Da trenger du ikke egg, siden råmelken inneholder nok bindemidler.
![]() |
|
|