Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

I hvilke situasjoner blir du nervøs?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-05-10, 11:51   #1
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1273
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

I hvilke situasjoner blir du nervøs?

Jepp, det lurer jeg på i dag. Hva er skummelt?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-10, 11:52   #2
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I hvilke situasjoner blir du nervøs?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

. Hva er skummelt?

Det meste.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-10, 11:54   #3
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hmmm...

Jeg blir nervøs om jeg venter på svar på en prøve, lånesøknad, eksamen eller lignende. Avgjørelser som har betydning for meg som jeg ikke lenger kan påvirke, på en måte.

Ellers er det ikke så veldig mye som kan vippe meg av pinnen egentlig.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-10, 12:01   #4
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

tja, det varierer jo veldig.
Jeg blir vel nervøs når ikke ting går slik som jeg forventer eller håper. Jeg er en planlegger. Jeg liker å vite hva som skal skje, og hva som bør skje. Så når jeg ser at det ikke skjer så stresser jeg/blir nervøs.

Og på jobb blir jeg alltid litt nervøs når jeg "traumecallingen" går, pulsen går rett opp på vei til mottakelsen. Det er fordi jeg ikke aner hva som venter meg. Og jeg blir irritert over meg selv hver gang at det skjer, selv etter 10 år. Men slapp av, den roer seg når jeg kommer frem.

Gammel 10-05-10, 12:04   #5
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg blir nervøs når jeg skal ut og reise, og når jeg skal holde presentasjoner. Og når jeg skal til gynekolog.

Pepper Lemon er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-05-10, 12:05   #6
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Å vitne i retten er veldig skummelt... Har vel aldri vært så nervøs som når jeg skulle gjøre det.

Det er skummelt å gå og vente på en avgjørelse som betyr mye for meg - er det noe veldig viktig kan jeg bli helt opphengt og tenker ikke på noe annet, krisemaksimerer gjerne og ser for meg de verste scenarioer.

Nå skal jeg heldigvis aldri gå gravid igjen, men å skulle på ultralyd var veldig skummelt - foran hver UL var jeg nærmest lammet av skrekk, og jeg har vært på MANGE ultralydundersøkelser...

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-10, 12:07   #7
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For mye ansvar. Jeg har litt autoritetsangst og angst for mye ansvar, jeg har litt dårlig selvtillit på sånne ting og tror aldri jeg duger og føler meg veldig mindreverdig i forhold til sjefer og sånt. Irriterende, for fornuften min sier jo at jeg ER flink og sjefer pleier å like meg, jeg har jo kun de beste referanser og blir alltid veldig god venn med sjefene mine og har vært flink i alle jobber, men allikevel ... Urk! Jeg er skikkelig redd for å tabbe meg ut i jobber og sånt.

Gammel 10-05-10, 12:08   #8
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

jeg er jo nervøs før jobbintervju, eksamener og sånn - steder hvor mine evner og egenskaper skal måles.

Gammel 10-05-10, 12:09   #9
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Embriksmamma, her.

Nå skal jeg heldigvis aldri gå gravid igjen, men å skulle på ultralyd var veldig skummelt - foran hver UL var jeg nærmest lammet av skrekk, og jeg har vært på MANGE ultralydundersøkelser...

Åh, ja! Ultralyd er forferdelig, jeg har også alltid blitt lammet av nervøsitet av det.

Pepper Lemon er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-05-10, 12:11   #10
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1273
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gynekolog, ja. Yikes.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-10, 12:12   #11
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Og når jeg skal til gynekolog.

Det er det absolutt verste jeg gjør.

Ellers blir jeg veldig nervøs ved jobbintervju, så nervøs at det kommer negativt ut. Og ved muntlige eksamener.

Gammel 10-05-10, 12:13   #12
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 638
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når jeg skal holde presentasjoner, og, som jeg har oppdaget etter å ha fått lappen, når jeg må kjøre gjennom (noen) tunneler.

Jeg kan også få litt prestasjonangst i forhold til jobbgreier jeg vil at skal gå bra.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-10, 12:15   #13
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 37
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Jeg blir nervøs om jeg venter på svar på en prøve, lånesøknad, eksamen eller lignende. Avgjørelser som har betydning for meg som jeg ikke lenger kan påvirke, på en måte.

Samme her. I tillegg har jeg et snev av telefonskrekk, så jeg blir smånervøs av å ta telefonen når jeg ikke veit hvem det er, i alle fall i perioder. Jeg pleide å være nervøs før jeg skulle snakke i forsamlinger, men det gikk over etter at jeg ble lærer. Ultralyden var skrekkelig, jeg tror jeg var ekstra kvalm før den.

Gammel 10-05-10, 12:17   #14
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

når jeg må kjøre gjennom (noen) tunneler.

Hehe, der kjenner jeg meg igjen. Jeg var livredd tunneller tidligere, aner ikke hvorfor, men jeg har jo et snev av klaustrofobi da. Husker første gangen jeg skulle kjøre gjennom Rennfast, den tunnellen som går langt under sjøen og er evighetslang! Jeg hadde vært passasjer gjennom den før, og lukket da øynene og tenkte på blomsterenger og klorin og sånt, men nå måtte jeg jo kjøre selv og da var det plutselig verre. Jeg hyperventilerte omtrent. Men det gikk bra.

Nå har jeg ingen skrupler med tunneller, selv om jeg synes Rennfast er litt ekkel. Men køkjøring gjør meg nervos. Jeg HATER køkjøring og rush, jeg vil helst at alle andre biler skal forsvinne så jeg alltid er alene på veien!

Gammel 10-05-10, 12:20   #15
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 263
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Om jeg må holde foredrag/forelesning/tale/internundervisning :grøss:

Hadde jeg kunnet velge mellom å holde et 5 minutters foredrag en gang i måneden,
og å gå til gynekolog hver eneste dag,
hadde jeg glatt valgt gynekologen

Gammel 10-05-10, 12:22   #16
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eksamen. :angst:

Og så ting som er veldig høyt, og ting som går altfor fort ned. Jeg dør nesten i køen til berg-og-dalbaner og sånt på tivoli og vil aller helst bare slippe. (Men av og til må man, feks når barna er for små til å kjøre uten voksne og sånt.)

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-10, 12:22   #17
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 638
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Hehe, der kjenner jeg meg igjen. Jeg var livredd tunneller tidligere, aner ikke hvorfor, men jeg har jo et snev av klaustrofobi da. Husker første gangen jeg skulle kjøre gjennom Rennfast, den tunnellen som går langt under sjøen og er evighetslang! Jeg hadde vært passasjer gjennom den før, og lukket da øynene og tenkte på blomsterenger og klorin og sånt, men nå måtte jeg jo kjøre selv og da var det plutselig verre. Jeg hyperventilerte omtrent. Men det gikk bra.

Nå har jeg ingen skrupler med tunneller, selv om jeg synes Rennfast er litt ekkel. Men køkjøring gjør meg nervos. Jeg HATER køkjøring og rush, jeg vil helst at alle andre biler skal forsvinne så jeg alltid er alene på veien!

Ja, jeg håper det går over, det er jo helt idiotisk. Det kom virkelig som en overraskelse, jeg har aldri vært redd for tuneller som passasjer, og vips! når jeg skulle kjøre til Fredrikstad og måtte gjennom en ganske lang tunnel ved Tusenfryd så fikk jeg plutselig hjertebank og det begynte å prikke i armene. Neste gang jeg skulle kjøre der tenkte jeg på den dumme tunnellen i tre dager før jeg kjørte. Oslofjordtunnellen tror jeg at jeg skal vente litt med.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-10, 12:24   #18
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg blir nervøs når jeg skal snakke foran folk. Vis meg en mikrofon og det svartner for meg. Jeg blir nervøs når jeg skal ta viktige telefoner, og jeg blir nervøs når jeg skal i familieselskaper. Jeg er også nervøs foran hver eneste treningsøkt. Men jeg er helt rolig før jeg skal til gynekolog og tannlege.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-10, 12:26   #19
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Tannlegen. :svett:

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-10, 12:27   #20
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, tannlege har jeg fortrengt. Gynekolog er ikke noe problem, men den tannlegen.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:55.