|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Tilbehør når man grillerJeg skal lage litt tilbehør til grillmat, det er slik at alle som kommer på festen har med egen grillmat, også skal jeg står for tilbehøret. Salat, potetsalat, noe flere forslag til godt tilbehør? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Populærkulturjunkie
|
![]() Sv: Tilbehør når man grillerDersom du har en tyrkisk grønnsakhandel i nærheten, kjøp tyrkiske chili (ser nesten ut som paprika) og hiv på grillen. Nydelig og ikke for sterkt. Ellers griller jeg marinert sopp, marinert løk og masse andre grønnsaker jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
![]() Sv: Tilbehør når man grillerVi baker potetbåter i ovnen, med litt forskjellige krydder på, tomater gratinert i ovn, hjemmelaget potetsalat, jeg synes ofte det kan være godt med en pastasalat til, brød, grille maiskolber.
![]() |
#4 |
Men først, kaffe!
![]() Sv: Tilbehør når man grillerNå ble jeg sulten, god ide å slenge sopp og løk på grillen, pakker dere inn i folie? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Stiv
|
![]() Sv: Tilbehør når man grillerEgen rømmedressing er kjempegodt. 1 boks rømme blandes med 1/2 - 1 pose Tzatzikikrydder fra Maarud (type dipkrydder). (
![]() |
![]() |
#6 |
Jeg bor i en stubbe!
|
![]() Sv: Tilbehør når man grillerKjøp en liten haug digre champignon. Pensle de godt med olje og godt krydder og grill de hele. :sulten:
![]() |
#8 |
Men først, kaffe!
![]() Sv: Tilbehør når man grillerTakk og takk! Nå kan jeg jo brilljere litt! |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() Sv: Tilbehør når man grillerBland olje, salt, søt chilisaus, limesaft, hvitløk og masse fersk basilikum i blender/stavmikser e.l. Veldig fin til å marinere i! Kan også brukes som dressing eller saustilbehør. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Off the map.
|
![]() Sv: Tilbehør når man griller'lun' potetsalat er godt.
![]() |
#11 |
Hvor: Viken
![]() Sv: Tilbehør når man grillerJeg ber snart meg selv på grillparty hos emm!
![]() |
#13 |
Tre små T
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tilbehør når man grillerJeg bruker å steke småpoteter i ovnen på 200 grader i ca 45 minutter og deretter senke til 100 grader i kanskje en halvtime. Krydrer med olivenolje,salt,pepper og rosmarin. Da blir skallet nærmest sprøtt og poteten som bakt potet.Aioli som tilbehør og evt pastasalat.
![]() |
#15 |
Populærkulturjunkie
|
![]() Sv: Tilbehør når man grillerPotetsalat med rødkål er nydelig til grillmat og gir en litt anderledes opplevelse enn tradisjonell potetsalat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() Sv: Tilbehør når man grillerColeslawen Madam Mim la ut før i uken står og godgjør seg i kjøleskapet mitt nå. Den skal være tilbehør til grillede kalkunpølser og grillpoteter senere i dag. Det som er igjen av den da. Den ble sinnsykt god! |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|