|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Er det noen korps-foreldre her inne?7-åringen vår har veldig lyst til å begynne i korps.
![]() |
#2 |
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det noen korps-foreldre her inne?Kommer helt an på korpset - ambisjoner, størrelse, økonomi etc etc.
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det noen korps-foreldre her inne?Jeg er ikke korpsmamma, men har spilt i korps siden jeg var 6 år. Det som har vært mine foreldres arbeidsbyrde har vært å stille opp på julemesse og noen konserter i året. Man må også regne med å stille opp på en korpstur eller to i løpet av skolekorpstiden. Det gikk med mer tid på å følge meg opp ift håndball og fotball enn korps. Arbeidsmengden vil nok variere fra korps til korps, men alt i alt er det en fin og utviklende hobby. Anbefales! :inhabil: |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
i tåkeheimen
|
![]() Sv: Er det noen korps-foreldre her inne?Det er veldig forskjellig fra korps til korps, så du må nesten snakke med noen som er foreldre i et aktuelle korpset.
![]() |
#5 |
50 & somewhat fab
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Er det noen korps-foreldre her inne?Jeg har ikke erfaring som korpsforelder, men spilte selv som barn og ungdom. Allerede da eksisterte myten om mye dugnadsjobbing for korpsforeldre, men mamma insisterer på at det slett ikke stemmer, og at det som var, var gøy.
![]() |
#6 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Er det noen korps-foreldre her inne?I vårt korps er det ikke så tung foreldreaktivitet. Vakt en øving høst og en vår. Og så baker vi masse.
![]() |
![]() |
#7 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() Sv: Er det noen korps-foreldre her inne?Her er det loddsalg til jul og til markedsdagen i april/mai. Det er også påkrevd å stille opp på dugnad på markedsdagen og 17. mai. Ellers er det kjøring til og fra konserter osv. Gjerne stille opp på et eller annet verv i løpet av tiden.
![]() |
#8 |
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det noen korps-foreldre her inne?Det er mye mer krevende å være håndball/fotball foreldre.
![]() |
#11 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: Er det noen korps-foreldre her inne?Jeg er ikke sikker på om det er noe mindre jobbing om du blir fotballmamma.
![]() |
#12 |
maler
|
![]() Sv: Er det noen korps-foreldre her inne?Varierer veldig fra korps til korps. Her er definitivt fotballen verre enn korpset som bare har en stor dugnad i året (loppemarked) mens fotballen har stadige vakter i kiosken og loddsalg. Men noen korps er innmari dugnadsutsatte.
![]() |
#13 |
Ferdig!
Hvor: Telemark
![]() Sv: Er det noen korps-foreldre her inne?Altså, det er MYE! mer jobb for oss med den dumme fotballen til jentungen. Der er det blandt annet sånn at alle lodd MÅ selges. Klarer du ikke selge dem må du kjøpe dem for de taes ikke i retur. Dugnader osv :blæh:
![]() |
#14 |
Hvor: Oslo
![]() Sv: Er det noen korps-foreldre her inne?Korpsmamma her.
![]() |
#15 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Er det noen korps-foreldre her inne?Hos oss er håndball verst, fotball nr to, korps nr tre. Stort sett er det ikke mer å gjøre med korps enn andre aktiviteter. Også slipper du kamper i ytre enfold klokka 7 om morran i helgene |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Har ikke tittel
![]() Sv: Er det noen korps-foreldre her inne?Jeg har vært korpsmamma, og makan til mas og styr har jeg aldri vært borti før. Jeg har vært fotballmamma også, det var bare barnematen i forhold til å være korpsmamma. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Ferdig!
![]() Sv: Er det noen korps-foreldre her inne?Jeg har vært korpsmamma en liten periode og jeg synes det er mer oppfølging og jobb med håndballen enn det var med korpset. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
frakoblet
|
![]() Sv: Er det noen korps-foreldre her inne?
Toskete råd. Hvor mye arbeid det er varierer selvsagt fra korps til korps. Her er det loppermarket to ganger årlig, samt et par kakelotterier vi baker til. Så er det to foreldrevakter årlig, der vi må være til stede på øvelsen.
![]() |
#19 |
Ferdig!
![]() Sv: Er det noen korps-foreldre her inne?
Ja, nemlig. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|