|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sykdom når man har barnevaktOverskriften kunne sikkert vært formulert bedre.
![]() |
![]() |
#2 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() Sv: Sykdom når man har barnevaktNei, det er ikke lov å bruke sykedager på andres barn. Unntaket er om du er gift med vedkommende eller dere har vært samboere i minst tolv måneder, og da må det først gis beskjed til NAV om overføringen.
![]() |
#3 |
heimføing
|
![]() Sv: Sykdom når man har barnevaktJeg tror at hvis jeg skulle tatt passet andres barn på den måten som amo nevner, så kanskje hadde jeg hatt avspasering/fleksitid å ta av - eller jeg hadde måttet jobbe det inn senere. Det er selvsagt verre om jeg har en jobb som må gjøres der og da, og om firmaet må hente inn en vikar for meg hvis jeg forlater jobben. Det hadde sannsynligvis ordnet seg uansett, og jeg hadde ikke tenkt at du skulle betalt meg for det. Problemet hadde altså ikke vært betalingen, men om jeg i det hele tatt kunne forlate jobben. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Born to run
Medlem siden: Nov 2009
![]() Sv: Sykdom når man har barnevaktDersom andre passer ditt barn og barnet blir sykt, har ikke vedkommende rett på lønnet fri fra jobb for å ta seg av barnet. De kan ikke ta sykt barn dag for andres barn. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|