|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Nybegynner
Medlem siden: May 2009
![]() |
![]() Hva gjør dere? (Barnevogn)Retter et spørsmål til dere som har to forholdsvis tette barn. Jeg venter nr to i januar og da er sønnen vår 2 år. Hvordan løser dere det med barnevogn?
![]() |
#2 |
Aktiv
Medlem siden: Feb 2009
![]() |
![]() Sv: Hva gjør dere?Sovevogn som står i barnehagen hele tiden, og søskenvogn til å trille begge to i når det er behov for det.
![]() |
#3 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva gjør dere?Jeg har nesten 2,5 år mellom mine, og angrer for at jeg ikke kjøpte søskenvogn. Så jeg ville kjøpt søskenvogn, og bruke den nåværende vogna som sovevogn i barnehagen.
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva gjør dere?Det er nesten 2 år mellom mine. Her overtok lillesøster storebrors vogn. Arvet en gammel vogn som han hadde som sovevogn i barnehagen. Søskenvogn har jeg ikke savnet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Nybegynner
![]() |
![]() Sv: Hva gjør dere?Ja jeg har tenkt på det... Ikke så dumt egentlig. Men brukte du da søskenvognen til enhver tid til minstemann?
![]() |
#6 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Hva gjør dere?Det mangler nøyaktig tre uker på at det er to år mellom guttene mine. Jeg kjøpte ei tvillingvogn med en softbag, og lot Lillemann ligge i bagen, og hadde Storebror sittende ved siden av. Funka som bare det. Da Storebror ble eldre og ikke lenger trengte vogn, eller ved anledninger hvor vi bare trengte en vogn, brukte vi vogna som Storebror hadde hatt, og puttet softbagen i den.
![]() |
#7 |
prøver tilpasse seg livet
|
![]() Sv: Hva gjør dere?Kjøpte søskenvogn (les. carena tvillingvogn) som jeg hadde softbag til.. men brukte bare simo vognen og søskensete til å sette oppå vognen... tvillingvognen sto bare i veien.
![]() |
![]() |
#8 |
fornyet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Far out east
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva gjør dere?18 mnd mellom mine. En sovevogn i bhg til eldsten og søskenvogn for transport til og fra bgh ved behov, og trilleturer generelt. Nå har jeg kjøpt søskenbrett og storebror foretrekker det , så da tenker jeg å selge søskenvogna.
![]() |
#9 |
Passiv
|
![]() Sv: Hva gjør dere?Det er 17 måneder mellom mine, og skjønner ikke at jeg ikke skaffet meg søsken- eller tvillingvogn. Det var et pes uten, egentlig. |
![]() |
![]() |
#10 |
Epikur
|
![]() Sv: Hva gjør dere?Det blir 2 år og 2 mnd mellom våre yngste. Vi kommer til å ha OTH til eldste, en eller annen vogn med bag til yngste og en Phil & Ted til begge. Eller noe sånt. Ellers bærer jeg gjerne, enten den ene eller den andre.
![]() |
#11 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hva gjør dere?I barnehagen til lillemann kunne vi velge om barna skulle sove ute eller inne. Da jeg ble gravid med Houdini hadde vi en tilvenning i barnehagen og han sov inne. Dermed trillet jeg til barnehagen med søskenvogna og hentet med den.
![]() |
#12 |
fornøyd
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva gjør dere? (Barnevogn)Jeg hadde søskenvogn som jeg brukte nesten hver dag i over 1 år. Det er det beste babyutstyr kjøpet mitt
![]() |
#13 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Hva gjør dere? (Barnevogn)Er han akkurat 2 år eller litt eldre?
![]() |
![]() |
#14 |
VeloppDragen
|
![]() Sv: Hva gjør dere? (Barnevogn)Det er nøyaktig to år mellom mine to eldste. Vi hadde stor glede av søskenvognen.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hva gjør dere? (Barnevogn)Det kommer vel an på hvordan dere bruker vogn. Vår yngste blir 2 år neste måned og hun bruker bare vogn til soving på dagtid i bhg. Ellers går hun. Vi kjører bil til barnehagen. Hadde vi fått en til nå så hadde vi ikke gått for søskenvogn, mens andre igjen bruker vogn lengre.
![]() |
#16 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() Sv: Hva gjør dere? (Barnevogn)Jeg ville hatt søskenvogn. Absolutt! Men som Verona sier, det kommer an på bruken. Jeg har 20 måneder mellom de to yngste, og hadde de to hjemme sammen, og jeg gikk masse. Etterhvert gikk jo den eldste mer selv, men jeg valgte ofte å bruke vogn i stedet for bil eller buss og dermed gikk jeg mange kilometer hver dag. Kjempekos og flott trim! Hadde jeg brukt bil som oftest, hadde kanskje ikke behovet for søskenvogn vært så stort. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Whatever, never mind
|
![]() Sv: Hva gjør dere? (Barnevogn)Det er to år mellom nr 2 og 3 vi har sjeldent hatt behov for begge to i vogn samtidig. De gangene det har skjedd har vi vært to foreldre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Nybegynner
![]() |
![]() Sv: Hva gjør dere? (Barnevogn)Tusen takk for mange gode tips. Nå er det heldigvis en stund til problemet blir aktuelt, men liker å ha ting på stell i god tid =)
![]() |
#19 |
Tatt på
|
![]() Sv: Hva gjør dere? (Barnevogn)Det er 26 måneder mellom mine og vi har ikke hatt bruk for søskenvogn i så stor grad. Vi har en sovevogn i barnehagen og en vogn til babyen samt en trille til storesøster om vi alle 4 skal på tur.
![]() |
#20 |
bits and pieces
|
![]() Sv: Hva gjør dere? (Barnevogn)23 mnd mellom mine og vi hadde sovevogn i b.hagen til eldste, singelvogn til yngste og en P&T når jeg skulle ha med begge. Veldig greit når jeg trilla storebror i barnehagen og bare hang av setet hans der og da kunne trille singelvogn med lillebror
![]() |
![]() |
|
|