|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Møllspist fletthurpe
|
![]() Har jeg ansvar? (Feiladressert post)Hun som bodde her i denne leiligheten før meg får post her enda. Sånn innimellom.. Det er innkasso, kemneren, namsmannen, telefonregninger, forsikring osv. Hittil har jeg bare samlet det og sendt det i retur til posten.
![]() |
#2 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Har jeg ansvar?Har du ikke adressen til den som bodde der før? Isåfall er det bare å skrive ny adresse på brevene og slenge dem i postkassa.
![]() |
#3 |
Leser
|
![]() Sv: Har jeg ansvar?Jeg synes det du har gjort er veldig ryddig.
Slike ting kan pågå i åresvis, og jeg kan godt skjønne at det er irriterende. Det er stor forskjell på å gjøre noe 1 gang og 50 ganger.
![]() |
#4 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har jeg ansvar? (Feiladressert post)Jeg hadde også en sånn tidligere beboer som ikke omadresserte, og det var stort sett inkasso.
![]() |
#7 |
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: Har jeg ansvar? (Feiladressert post)Vi hadde en sånn runde forrige sted vi bodde. Ikke inkasso, men store mengder post som kom igjen og igjen. Stadig fra de samme avsenderne. Jeg sendte i retur. Og i retur. Til slutt skrev jeg e-post til avsenderne og ba dem slutte å sende post til oss, siden mottakeren åpenbart ikke bodde på den adressen lengre. Det ga seg, men det tok faktisk flere år.
![]() |
#8 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Har jeg ansvar? (Feiladressert post)Slikt er vanvittig irriterende. Vi holdt på i evigheter med posten til de vi kjøpte av også, men visste i det minste adressen så vi kunne endre og sende videre. Og siden dette var for 10 år siden, var postverket tydligvis slappere på regler og slikt, for til slutt ble jeg pisselei, gikk på posten og fylte ut flyttelapp for de forrige eierne. Skreiv på navnet på hele husstanden (visste tilfeldigvis navn på ungene med) - undertegnet med noe skriblerier, og sendte det inn.
![]() |
#9 |
Utenlands
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har jeg ansvar? (Feiladressert post)Jeg ville sendt det tilbake til avsender med beskjed om at vedkommende ikke bor paa den adressen mer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Trapper opp igjen !
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har jeg ansvar? (Feiladressert post)Jeg er flyttet flere ganger, og har alltid sendt tidligere beboeres post retur til avsender.
![]() |
#11 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Har jeg ansvar? (Feiladressert post)Inkassoselskaper o.l sender vel til den adressen som en er ført opp i folkeregisteret med? De klarer ihvertfall oppspore våre kunder
![]() |
#12 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har jeg ansvar? (Feiladressert post)Jeg syns du har gjort en god innsats. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
WF: Isbjorn
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Har jeg ansvar? (Feiladressert post)For å få slutt på dette må jo avsender bli gjort oppmerksom på at mottaker har ny adresse. Om man tar seg bryderiet og stryker ut feil adresse og skriver "adresse ukjent og Retur avsender", og deretter putter brevet i en rød postkasse, vil brevet komme i retur til avsender. Det skulle holde å gjøre dette en gang pr avsender, sånn i teorien.
![]() |
#15 |
Men først, kaffe!
![]() Sv: Har jeg ansvar? (Feiladressert post)Må bare tilføye at vi slet med dette i over et år etter flytting, selv om adresseendringen var meldt i god tid. De som kjøpte huset vårt fikk mye av vår post. Man melder endring til posten, men derfra til at alle som skal ha fatt i det får vasket adresselistene sine opp mot hva som er registrert tar lang tid. De sparer penger på å ikke gjøre det, selv om de er lovpålagt å ha orden på slikt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Møllspist fletthurpe
|
![]() Sv: Har jeg ansvar? (Feiladressert post)
men det er jo vitterlig dette jeg har gjort i 6 mnd nå..
![]() |
#17 |
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
![]() Sv: Har jeg ansvar? (Feiladressert post)Det er vel egentlig postens ansvar at riktig post ender i riktig postkasse? Iflg min samboer som hadde sommerjobb i posten i mange år så skal man ha adresselister med hvem som er registrert på hvilken adresse, og bare levere post til de som er registrert på den adressen.
![]() |
#18 |
Ustabil
|
![]() Sv: Har jeg ansvar? (Feiladressert post)Ansvar og ansvar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Ustabil
|
![]() Sv: Har jeg ansvar? (Feiladressert post)
Det er dette som er problemet. Hvis hun som har bodd der før ikke har meldt adresseendring, så har posten registrert henne på adressen. Da er det "riktig" adresse. Man kan ikke melde adresseendring på andres vegne heller. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Kom ut av tellinga.
|
![]() Sv: Har jeg ansvar? (Feiladressert post)Jeg leverte samvittighetsfullt til posten i et år omtrent. Da fikk jeg nok. Nå får det samle seg opp over et par måneder før jeg skribler ukjent adresse på dem og slenger dem i ei rød postkasse. Det har funka bedre enn å gi beskjed til posten om at den er feiladressert, for nå kommer det ikke så ofte lenger.
![]() |
|
|