Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvilken dag er det best å dra på Tusenfryd?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-07-10, 11:44   #1
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Hvilken dag er det best å dra på Tusenfryd?

Jeg og ungene skal til Oslo og Tusenfryd kommende uke. Vi skal i en 85-års dag til helga og har tenkt å kombinere det med noen dager i Oslo først. Vi reiser onsdag eller torsdag, dvs det blir Tusenfryd torsdag eller fredag. Det jeg ikke hadde tenkt på er at det er Norway cup denne uken. Det vil vel si at det kommer til å bli masse folk og køer på Tusenfryd hele uken men er noen dager bedre enn andre?

Gammel 31-07-10, 11:55   #2
Beathe
thirtysomething

Beathe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken dag er det best å dra på Tusenfryd?

Vi hadde sesongkort i fjor, og fant ut at de dagene det regnet her hjemme regnet det lite eller ingenting på Tusenfryd. Hadde med/på regntøy. De dagene var det så godt som ikke noe køer der og jeg husker det som de beste dagene!

Gammel 31-07-10, 11:56   #3
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De dagene det ikke er strålende sol, og ikke helg.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-10, 12:20   #4
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

De dagene det ikke er strålende sol, og ikke helg.

Tja...vet ikke helt jeg. Jeg sto i kø på E6 fra Ryen til etter avkjøringen til Tusenfryd på strålende solskinnsdag 24.juli...allemann til Tusenfryd da i hvert fall. Tror det er lurt å holde seg unna helger samt fellesferien. Fra mandag av tror jeg det er mindre køer...

Gammel 31-07-10, 12:22   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var overskyet og regnet litt da vi dro til Tusenfryd forrige tirsdag. Køer herfra til helvete, og "desverre" ble det strålende vær utover dagen slik at enda flere kom til. Er nok bedre etter fellesferien ja. Skulle ønske jeg bodde nærmere parken, vi fikk ikke tatt den grøssergreia i 5D pga. køene, jeg har aldri vært så lei meg, det var noe jeg hadde gledet meg til å månedsvis.

Gammel 31-07-10, 12:25   #6
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Ser ut som det er meldt litt regn både torsdag og fredag. Håper det ikke blir altfor mye køer uansett hvilken dag vi drar dit. Det må bli en av de to dagene uansett, ikke hver dag vi kan kjøre 50 mil for å dra på Tusenfryd Nå er også begge ungene over 120 cm også så de kan ta det meste, gleder meg

Gammel 31-07-10, 12:29   #7
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karina, her.

Ser ut som det er meldt litt regn både torsdag og fredag. Håper det ikke blir altfor mye køer uansett hvilken dag vi drar dit. Det må bli en av de to dagene uansett, ikke hver dag vi kan kjøre 50 mil for å dra på Tusenfryd Nå er også begge ungene over 120 cm også så de kan ta det meste, gleder meg

Akkurat som her, eldste var akkurat stor nok til å ta alle berg- og dalbanene i år, det var stas! Men hun fikk ikke tatt den store i tre fordi køene stengte rundt 18 uten at vi visste det (pga. mye folk) og vi sparte den til slutt, dumme oss. Så pass på klokka, er det mye folk stenger køene tidlig, og tiden FLYR når man er der, timene var som sekunder! Og nå er vi tilbake i Stavanger og må vente til neste år med å prøve igjen (hvis jeg ikke tar meg en tur alene i september).

Gammel 31-07-10, 12:31   #8
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Åpningstidene er forresten en vits. Stengetid kl. 19 er jo helt latterlig, spesielt når køer blir stengt en time før om mye folk. I Tivoli i Danmark har de åpent til midnatt.

Gammel 31-07-10, 12:37   #9
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ville i alle fall kjøpt billetter på nettet og skrevet ut ferdig så dere slipper billettkøen i tillegg til inngangskø. Ville vært der i litt god tid før de åpner sånn at dere får utnyttet første timen de har åpent til å ta det dere helst vil ta som det etterhvert kan bli lange køer på.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-10, 12:42   #10
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Akkurat som her, eldste var akkurat stor nok til å ta alle berg- og dalbanene i år, det var stas! Men hun fikk ikke tatt den store i tre fordi køene stengte rundt 18 uten at vi visste det (pga. mye folk) og vi sparte den til slutt, dumme oss. Så pass på klokka, er det mye folk stenger køene tidlig, og tiden FLYR når man er der, timene var som sekunder! Og nå er vi tilbake i Stavanger og må vente til neste år med å prøve igjen (hvis jeg ikke tar meg en tur alene i september).

Da skal vi prøve å få tatt de først. Eneste problemet er minsten som trenger litt tid å tenke gjennom om hva han vil før han bestemmer seg. Men denne gangen har han ikke valg siden det bare er jeg og ungene som drar dit

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Ville i alle fall kjøpt billetter på nettet og skrevet ut ferdig så dere slipper billettkøen i tillegg til inngangskø. Ville vært der i litt god tid før de åpner sånn at dere får utnyttet første timen de har åpent til å ta det dere helst vil ta som det etterhvert kan bli lange køer på.

Det har vi planer om ja! Og ta med regnklær for vi skal dit uansett vær

Gammel 31-07-10, 14:41   #11
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Åpningstidene er forresten en vits. Stengetid kl. 19 er jo helt latterlig, spesielt når køer blir stengt en time før om mye folk. I Tivoli i Danmark har de åpent til midnatt.

Typisk norsk det da! Her til lands stenger jo restaurantene kjøkkenet kl 2130 også. I Spania ser man ikke en spansk sjel på restuarant før kl 21 om kvelden...

Gammel 31-07-10, 14:43   #12
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg irriterte meg over at de ikke pushet "to og to" på barnekarusellene der det var plass til to barn. Foreksempel i flyene og på motorsyklene. Det var lang kø, og likevel satt det bare barn i forsetene. Det ble ikke en gang spurt om noen i køen ville sitte bak i stedet for å vente.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-10, 14:59   #13
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Jeg irriterte meg over at de ikke pushet "to og to" på barnekarusellene der det var plass til to barn. Foreksempel i flyene og på motorsyklene. Det var lang kø, og likevel satt det bare barn i forsetene. Det ble ikke en gang spurt om noen i køen ville sitte bak i stedet for å vente.

Ja!! Jeg ristet av sinne i køene. Til og med kort tid før de stengte, når de burde skynde seg litt, kjørte de berg- og dalbanene med halvveis tomme vogner til tross for lang kø. Hvorfor??

Gammel 31-07-10, 15:15   #14
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Vi drar i juni og opplever lite eller ingen kø. Spesielt om det er mandag eller tirsdag.

Nettopp kommer hjem fra Liseberg :svett: Der var det kø der..

( Og den 5D greia var skuffende )

Gammel 31-07-10, 15:16   #15
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Superior, her.

( Og den 5D greia var skuffende )

Var den?? Fortell! Jeg og venninna mi døde da vi ikke kom inn, vi har ikke snakket om annet i flere måneder! Hvordan var det? Det stod at folk med nakkeskader ikke kunne/burde ta den, hvorfor det? Hun sliter med nakken etter en voldsom bilulykke for et par år siden, men hun kan fint ta feks. Tømmerrenna og Supersplash og sånt, burde hun ikke ta denne?

Gammel 31-07-10, 15:21   #16
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Man sitter i stoler på en stor plate som beveger seg. Man får et våpen man skal skyte med, også snurrer man stadig rundt for å se en dame som prater ( hun du ser på reklamen og i traileren ) Hva hun snakker om eller hvorfor hun er "sint" på at vi kommer aner jeg ikke, men det nytter altså ikke å skyte henne. Vi skyter masse, snurrer rundt igjen, skyter igjen, snurrer en annen vei,hører en mann som er sint på denne dama, ber oss om å drepe henne elns. Snurrer igjen, får litt vann på oss som skal virke som blod...
Det var utrolig dårlig animasjon, dårlig 5D, ble absolutt ikke redd, synes bare det var teit. Virker som du har veldig høye forventninger, men du blir skuffet Iset. Beklager

Gammel 31-07-10, 15:22   #17
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Ånei. Jeg hadde faktisk tenkt å ta meg en Oslotur i september ene og alene pga. denne, da tenker jeg at jeg kanskje sparer de pengene.
Men sånn i tilfelle det en gang blir aktuelt; tror du det er belastende for nakken?

Gammel 31-07-10, 15:22   #18
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Standard

Ja, også brillene var grisete og ripete. Følte for å desifisere ansiktet etterpå

Gammel 31-07-10, 15:25   #19
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Tja...vet ikke helt jeg. Jeg sto i kø på E6 fra Ryen til etter avkjøringen til Tusenfryd på strålende solskinnsdag 24.juli...allemann til Tusenfryd da i hvert fall. Tror det er lurt å holde seg unna helger samt fellesferien. Fra mandag av tror jeg det er mindre køer...

Ja det er det jeg sier jo. Ikke dra når det er strøkent vær.

Nå er det garantert uholbart der pga Norway Cup. Don't go there.....

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-10, 15:26   #20
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Standard

Ånei. Jeg hadde faktisk tenkt å ta meg en Oslotur i september ene og alene pga. denne, da tenker jeg at jeg kanskje sparer de pengene.
Men sånn i tilfelle det en gang blir aktuelt; tror du det er belastende for nakken?

Hmm, ikke godt å si. Men jeg synes absolutt tre-banen, speedmonster og alle de er verre. Man snurrer jo litt rundt uten å vite når man snurrer, og setet beveger seg o.l. Jeg tør ikke si noe sikkert, men det er en sjanse å ta.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:18.