Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Deilig sjokoladekake med kokos og valnøttopping

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-06-10, 08:48   #1
Olifant
Fersk i gamet
 
Olifant sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.813
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Deilig sjokoladekake med kokos og valnøttopping

Nå har jeg fått så mange gode tips og oppskrifter her inne at jeg tenkte det var på tide å dele litt. Denne kaka blir saftig og god og holder seg godt. Blir nesten bedre etter et par dager. Jeg liker den best lun.

Smelt:
1 kopp margarin
1 kopp vann
1/4 kopp kakao
1 ts. vaniljeessens

Bland:
2 kopper mel
2 kopper sukker
1 ts. kanel
1 ts. natron

Pisk lett:
2 egg
1/3 kopp kefir ( kan erstattes med melk + saft av 1/2 sitron )

Bland det hele sammen til en glatt røre i gryten som er brukt til smelting ( tatt av varmen ). Ha røre over i springform.

Stekes ved 180 grader i 40 min.

Topping:
Smelt:
6 ss melk
1/4 kopp kakao
margarin ( så mye som trengs for å få en grei røre)

Bland i:
2 kopper melis
2 kopper kokos
1 kopp grovhakkede valnøtter
1 ts. vaniljeessens
Bland alt og smør det på kaken mens den fortsatt er varm.

Jeg bruker smør, ikke margarin.


Sist redigert av Olifant : 07-06-10 kl 21:48.
Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 19:41   #2
Nelly
Superduperaktiv
 
Nelly sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 611
Nelly er litt kulNelly er litt kul
Standard

Sv: Deilig sjokoladekake med kokos og valnøttopping

nam den må prøves en gang

Nelly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 21:22   #3
Olifant
Fersk i gamet
 
Olifant sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.813
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Deilig sjokoladekake med kokos og valnøttopping

Opprinnelig lagt inn av Nelly, her.

nam den må prøves en gang

Håper den faller i smak.
Den er bedre enn den høres ut. Jeg synes ihvertfall ikke de høres spesielt god ut når jeg ser på ingrediensene, men det er en av favorittkakene mine.

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 21:23   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Deilig sjokoladekake med kokos og valnøttopping

Jeg synes den høres veldig god ut. Vel og merke om man selvsagt bytter ut skokrem/margarin med ekte smør.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 21:37   #5
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.923
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Deilig sjokoladekake med kokos og valnøttopping

kopper, er det amerikanske måleenheter, eller en hvilken som helst kopp?

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 21:50   #6
Olifant
Fersk i gamet
 
Olifant sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.813
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Deilig sjokoladekake med kokos og valnøttopping

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg synes den høres veldig god ut. Vel og merke om man selvsagt bytter ut skokrem/margarin med ekte smør.

Har bare kopiert oppskriften fra mailen min der jeg hadde liggende og så meg helt blind på det. Jeg bruker ALDRI margarin når jeg baker, så jeg leser rett og slett smør når det står margarin i oppskrifter.

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 22:24   #7
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Deilig sjokoladekake med kokos og valnøttopping

Jeg har en innebygget anti-margarin-alarm. Irriterer sikkert vettet av folk her inne.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 22:39   #8
Olifant
Fersk i gamet
 
Olifant sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.813
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Deilig sjokoladekake med kokos og valnøttopping

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

kopper, er det amerikanske måleenheter, eller en hvilken som helst kopp?

Det viktigste er jo at det stemmer med forholdene. Jeg har bakt den med vanlig kopp når jeg ikke har hatt tilgang til dl målet mitt (som også angir cups), og det funker fint det. Evt runder jeg en kopp til 2,5 dl.

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-10, 17:11   #9
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.211
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Deilig sjokoladekake med kokos og valnøttopping

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg har en innebygget anti-margarin-alarm. Irriterer sikkert vettet av folk her inne.

Nesjda, vi liker ånklie råvarer når vi skal lage mat og slike påminnelser er bra.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no