|
Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
ctrl+z
|
![]() HodepinediettenNoen som har erfaring med å spise hodeverken bort? Jeg er veldig interessert i forskjellige erfaringer, for å få testet ut hva som eventuelt kan funke for meg.
![]() |
#2 |
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: HodepinediettenHusk at kaffekutt kan gi abstinenshodepine. Det går fort en uke eller mer før den eventuelt blir borte, så ikke gi deg.
![]() |
#3 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: HodepinediettenMindre gjærholdig mat bl.a og evt. sjekke ut muligheten for at du har låsninger i kjeven eller "feil" bitt.
![]() |
#4 |
Tilpasser tittel
|
![]() Sv: HodepinediettenDe første 48 timene er verst, og kan mildnes ved å trappe jevnt ned og ikke kutte tvert.
![]() |
#5 |
ctrl+z
|
![]() Sv: HodepinediettenUff ja, kaffeavvenning er langvarig og heftige saker. Jeg har kuttet ut i graviditetene tidligere, så jeg vet jeg kan.
![]() |
#6 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: HodepinediettenMannen min er blitt kvitt sin ved å kutte kaffe. Han får flimring som han kaller det.
![]() |
#7 |
villende
|
![]() Sv: HodepinediettenJeg ville også vurdert en tur til tannlegen for å få sjekket ut at du ikke gnisser tenner om natten. Det kan nemlig også utløse spenningshodepine. Koffeinkutt gir kraftige hodepiner de første dagene, ja. :btdt: |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ctrl+z
|
![]() Sv: HodepinediettenJeg har vært hos tannlegen (og øyelegen, fysioterapeuten og naprapat). Min hodepineproblematikk er langtfra ny, men nå preger den så store deler av livet mitt at jeg vil prøve det meste. Nå som jeg er sykemeldt for å finne ut av dette, tenkte jeg det ville være greit å tenke gjennom hva jeg kan forandre på.
![]() |
#9 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: May 2010
Hvor: Rogaland
![]() |
![]() Sv: HodepinediettenMer nøtter og frø da de inneholder magnesium. Magnesium er til god hjelp ved migrene.
![]() |
#11 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: HodepinediettenJeg har etter råd herfra (takk for det!) kuttet sukker og nesten all kaffe nå. Har hatt store og langvarige hodepineproblemer, og fikk migrenetabletter hos legen. De hjalp, men jeg blir så himla kvalm av de, så jeg må forsøke å forebygge mest mulig. Det kan være migrene jeg har, nå skriver jeg hodepinedagbok og lærer endel utfra den. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Hertuginne
|
![]() Sv: HodepinediettenJeg har måttet gå over til lavkarbo for å holde hodepinen min i sjakk. Sannsynligvis har det samme årsak som Emm, nemlig at hodepinen min trigges av svingninger i blodsukker. I tillegg har jeg funnet ut at mat (ok da, godterier) med mye rare tilsetningsstoffer fører til at jeg blir dårlig dagen etterpå, så det har jeg rett og slett måtte kutte ut. :hulk:
![]() |
#13 |
ctrl+z
|
![]() Sv: HodepinediettenGodteri, ja.
![]() |
#14 |
Epikur
|
![]() Sv: HodepinediettenAll min hodepine er borte etter at jeg begynte å svinge på armene og ble kvitt spenningshodepinen, samt kuttet p-piller, tilsetningsstoffer, kunstig søtning, det meste av sukker og kuttet drastisk ned på kaffen. Jeg drikker fremdeles litt kaffe, men kanskje en liten kopp eller to om dagen.
![]() |
#15 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: HodepinediettenMigrene har jeg heldigvis ikke ( |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Passiv
|
![]() Sv: HodepinediettenLavkarbo og lett trening av nakke/skuldre er forskjellen på mye smerter og hundre prosent smertefri på meg. |
![]() |
![]() |
#17 |
Hertuginne
|
![]() Sv: HodepinediettenMim sitt innlegg minnet meg på at jeg også har kuttet ut hormonprevensjon, som er en sikker hodepinetrigger for meg.
![]() |
#18 |
Søkende
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: HodepinediettenJeg får kraftig hodepine ved inntak av E211 (Natriumbenzoat) og glutamat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Hodepinedietten
Hva slags lavkarbo-filosofi? Jeg må ha A til Å-innføring og har søkt på nett, men klarer ikke å finne ut av hva som funker best for meg.
![]() |
#20 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Hodepinedietten
Jeg er en enkel sjel, og har derfor ingen voldsom filosofi.
![]() |
Emneord |
hodepine |
|
|