Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Dårlig trampoline på "offentlig" plass

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-06-10, 18:17   #1
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Dårlig trampoline på "offentlig" plass

Eller ikke offentlig, men på en plass der det er mange barn.

Vi var på tur med barnehagen på fredag, til en gård med litt forskjellige dyr og aktiviteter. Har vært der flere ganger før, og det ser ikke ut som ting akkurat blir fornyet så ofte.

Denne trampolinen mistenker jeg er den samme som var her da vi var der da mellomste var 2,5 år. Hun er nå 9,5 år. Da var det ikke nett, men dette nettet her tror jeg er farligere enn ingen nett. Hullete, ytterst på trampolinen, og mildt sagt veldig dårlig.

Minsten ville hoppe på den. Det hoppet to små fra barnehagen på den. En av assistentene sto og så på. Jeg sa til minsten at hun ikke fikk lov av meg, fordi nettet var ødelagt og den ikke var særlig trygt. I det jeg gikk derifra hørte jeg at assistenten sa til de to barna på trampolinen at de måtte hoppe forsikrig, og bare midt på.

Det står riktignok kun et barn om gangen og at hopping skjer på eget ansvar... Men jeg synes det er ganske sprøtt å ha en slik trampoline der... Og at assistenten lot barna hoppe på den. Eller er jeg overforsiktig?

Gammel 19-06-10, 20:20   #2
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dårlig trampoline på "offentlig" plass

Jeg synes jo en trampoline et slikt sted bør være ordentlig. Når det er sagt, hadde jeg ikke nølt med å la et barn hoppe litt forsiktig der så lenge jeg faktisk stod og så på.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-10, 20:33   #3
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Svanen, her.

Det står riktignok kun et barn om gangen og at hopping skjer på eget ansvar... Men jeg synes det er ganske sprøtt å ha en slik trampoline der... Og at assistenten lot barna hoppe på den. Eller er jeg overforsiktig?

Eier tror sikkert at de kan fraskrive seg ansvaret ved å si at det skjer på eget ansvar, men det kan de faktisk ikke.
http://www.bt.no/forbruker/husoghjem...e-1079294.html

Sitat:

Ifølge Gravdal er det størst sjanse for at du blir erstatningspliktig hvis du har en trampoline som verken er godt vedlikeholdt, sikret eller montert riktig.
- Hele kjernen ligger i trampolinens forfatning og plassering. Lar du egne og andres barn benytte en trampoline som står på et uansvarlig sted eller er i dårlig stand, kan du risikerer å komme i ansvar nettopp fordi du lar barn leke på denne.

Gammel 19-06-10, 21:41   #4
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Enig at jeg kunne latt henne hoppe litt forsiktig, det var vel en slags "stille" protest fra meg... Hun ble ikke sur i det hele tatt, fant seg heller en traktor å sykle på.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:22.