|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Glamorøs
|
![]() Jeg trenger noen som kan skjære i glass!Jeg har funnet noen fantastiske glass på nett som er laget av fine flasker som er skåret over, og kanten er smeltet glatt.
![]() |
#2 |
Tøff
|
![]() Sv: Jeg trenger noen som kan skjære i glass!Det å kutte i glass er en kunst, og jeg vil tro det ikke blir så pent, om du i det hele tatt får det til, om du gjølr det selv. Ta kontakt med en glassmester i nærheten og spør om de kan gjøre det eller vet om noen som kan hjelpe deg?
![]() |
#4 |
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jeg trenger noen som kan skjære i glass!Det var kule glass, om ikke annet!
![]() |
#5 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Jeg trenger noen som kan skjære i glass!Ja, ikke sant? Jeg har til og med de samme flaskene.
![]() |
#6 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Jeg trenger noen som kan skjære i glass!Si fra hvis du får det til da! Mulig jeg må herme litt |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Tøff
|
![]() Sv: Jeg trenger noen som kan skjære i glass!Hehehe, mye mulig. Sats på å få tak i en som brenner for yrket sitt og vil gjøre det for en billig penge fordi det er så kult!
![]() |
#8 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Jeg trenger noen som kan skjære i glass!Man får vel kjøpt utstyr til å kutte glass, men det krever vel både øvelse og tålmodighet, og en mengde glass før man får det pent. Å få smeltet kanten så den blir rund og trygg, det er vel verre for en "vanlig" person vil jeg tro, så der må nok proffe inn.
![]() |
#10 |
lurer
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jeg trenger noen som kan skjære i glass!Mannen jobber med å "lage ting" i industrien. Han mener det bør gjøres med en type sag (diamantskjærer) og at det nok er glassmester eller evnt. noen som skjærer stein (granitt, skifer o.l.). Og, nei, de kan ikke gjøre det på jobben hans, selv om jeg trodde han kunne lage hva som helst der.
![]() |
![]() |
#11 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Jeg trenger noen som kan skjære i glass!
![]() |
#13 |
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Jeg trenger noen som kan skjære i glass!Jeg har jo relativt mye erfaring med glass siden jeg lager glasskunst selv, og det er ingen enkel sak å få laget slike. De kan ikke kuttes med hva som helst slags skjærer, fordi det kan etterlate seg en kant som har mikroporer, som vil boble seg når glasset smeltes for å gjøre kanten glatt. Etter å ha blitt smeltet må også glassene avspennes i en ovn slik at de ikke sprekker senere. Glass utvider seg når det varmes opp, og kjøler seg ikke jevnt ned igjen, så det er veldig utsatt for sprekker dersom du ikke avkjøler det langsomt.
Snupsen -05 og Rusket -10 Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs Sist redigert av Mrs. Longbottom : 16-06-10 kl 22:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Jeg trenger noen som kan skjære i glass!Takk, lillebulla! Jeg ante ikke at du drev med glasskunst, så spennende! Det høres ut som det er en så omfattende prosess at det kanskje er like greit å bare bestille dem. Jeg gjør et siste forsøk på å finne en glassblåser, bare sånn for sikkerhets skyld.
![]() |
#15 |
Passiv
|
![]() Sv: Jeg trenger noen som kan skjære i glass!LilleBulla sa det. Du må til en glassblåser. Jeg vil tro at det er en del av dem i Osloområdet? |
![]() |
![]() |
#16 |
Sangfugl
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvis du er interessert i en dagstur så er de veldig flinke på www.klartglass.no |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Keep calm and trot on
En teknisk glassblåser, om du kan finne en, f.eks en som er tilknyttet en bedrift noen du kjenner jobber i, vil antagelig være billigere enn en kunstglassblåser, jeg vil bli veldig overrasket om det blir noe billigere enn å bestille.
![]() |
#19 |
Keep calm and trot on
Tusen takk
![]() |
|
|