|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Born to run
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Bryllupsgave når man ikke skal delta på festenMin mann og jeg er invitert i bryllup til en venninne av meg fra videregående. Vi har hatt lite kontakt det siste tiåret. Ingen av oss har møtt hennes kommende mann. Det er snakk om et utebryllup. Dessverre kan vi ikke delta da vi har besøk den helga og bryllupet er så langt unna at vi måtte ha overnattet på stedet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: Bryllupsgave når man ikke skal delta på festenNei, jeg synes ikke man gir det samme uavhengig av om man skal i et bryllup eller ei.
![]() |
#3 |
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() Sv: Bryllupsgave når man ikke skal delta på festen4-500 ville jeg gitt.
![]() |
#4 |
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Bryllupsgave når man ikke skal delta på festenJeg hadde gitt 500 kr i cash/reisegavekort.
![]() |
#6 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() Sv: Bryllupsgave når man ikke skal delta på festen
Jeg hadde ikke gitt så mye nei. 2-300 kr maks. :gniten:
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Bryllupsgave når man ikke skal delta på festenJeg har gitt det samme om jeg går eller ikke i bryllup. For meg er det invitasjoen og ikke det om jeg faktisk har mulighet til å komme som avgjør størrelsen på gaven.
![]() |
#8 |
Skummelt distré...
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bryllupsgave når man ikke skal delta på festenEnig med Huldra i denne. Hadde nok gitt 300,- eller noe i den stilen.
![]() |
#9 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Bryllupsgave når man ikke skal delta på festenJeg ville ikke gitt noe. Send et kort.
![]() |
#10 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Bryllupsgave når man ikke skal delta på festenJeg tror kanskje jeg hadde gitt en gave jeg, selv om de ønsket seg penger. Om jeg skulle i bryllupet ville jeg nok ha bidratt til reisekassa. Vi bruker vel å gi rundt 5-600,- i gave til venner vi skal i kaffebryllup til. (Til helt nære gir vi noe mer.) Tror kanskje jeg hadde lagt meg på rundt 400,- i den type bryllup og relasjon du beskriver.
![]() |
#12 |
Protonterapeut
|
Det minner meg om tipset vi fikk fra butikken der vi hadde ønskeliste: "Det er alltid lurt å ha noen mindre/billigere ting på listen, slik at alle får mulighet til å kjøpe noe om de vil."
![]() |
#13 |
En Som Trener
|
![]() Sv: Bryllupsgave når man ikke skal delta på festenEr det slik at det er selve invitasjonen som trigger gaven altså? Om man blir bedt til "gud og hvermann" som man bare har et perifert forhold til for tiden, så må man altså ut med gave selv om man ikke kommer til bryllupet?
![]() |
#14 |
Protonterapeut
|
Nei, det synes jeg ikke. Man velger da fint selv om man vil gi gave eller ikke?
![]() |
#15 |
maler
|
![]() Sv: Bryllupsgave når man ikke skal delta på festenHvis jeg er invitert i bryllup gir jeg definitivt gave. Kanskje litt mindre enn om jeg faktisk kommer, men gave blir det. Her er det en litt merkelig situasjon med en invitasjon til venn man har mistet kontakten med. Derfor er det vanskelig å bestemme gavenivået. Invitasjon betyr stort sett slekt eller nære venner og gave til 500-1000 kr. Mens perifer venn som gifter seg innebærer kort eller liten oppmerksomhet til 2-300 kr. Jeg hadde nok kjøpt gave tror jeg, evt sendt blomster. Det er litt uangripelig.
![]() |
#16 |
bits and pieces
|
![]() Sv: Bryllupsgave når man ikke skal delta på festenJeg gir nok kanskje litt mindre hvis vi ikke drar i bryllupet enn hvis vi drar ja.
![]() |
![]() |
#17 |
Jordbærpiken
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bryllupsgave når man ikke skal delta på festenJeg ville gitt 500 kr. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Trapper opp igjen !
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bryllupsgave når man ikke skal delta på festenEn 200-300 kr. ville jeg ha gitt.
![]() |
|
|