Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Renaa Restaurant i Stavanger - Gastronomisk orgasme

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-06-10, 10:51   #1
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Renaa Restaurant i Stavanger - Gastronomisk orgasme

Vi var på date i går, på Renaa Restaurant i Stavanger. Mannen min er kokk og er veldig glad i fine dining, og da sjefen ba ham ta kjerringa med seg ut på middag så ville han gå på den nye restauranten til Stein Erik Renaa. (Kjent fra peppes-reklamen. ) Som sagt, så gjort. Etter noen timer med sminking og hårdilling så var jeg klar.

Vi kom til restauranten klokken syv, en halvtime tidligere en vi egentlig hadde planlagt. Men bordet var ledig, så det gjorde ikke noe. Først var det aperitif, champagne til meg og øl til mannen, og sammen med den fikk vi en en før-forretten-rett som jeg ikke husker navnet på. Det var i hvertfall noe potettoast med sild og rogn, en rødbetmakron med makrellkrem inni, og en slags bakelse med pisket chevre. Så var det på tide med første forrett.

Fois gras terrin med vaktel og noe sausgreier. Og det var faktisk bladgull på fois grasen! :imponert: Vi måtte jo spøke litt med at vi kom til å drite penger, og at hvis jeg turnet litt så kom det kanskje en øredobb i stedet. Andre forrett var lettrøkt salmalaks med noe kaviargreier og noen grønne blader på toppen, brønnkarse og noe til. Den kom faktisk røykende inn på bordet under en klokke, så det ble nesten litt hosting og harking da servitøren tok av klokken. VELDIG godt! Tredje forrett var skalldyrroyale med sjøkreps og kamskjell. Ikke helt suppe, men mer en creme brulee-konsistens, og helt fantastisk nydelig! Fjerde forrett var pannestekt torsk med asparges og nøtteskum og den var intet mindre enn orgasmisk! Hovedretten var pattegris med noe asiatisk kål-greier jeg aldri husker navnet på, bakt hvitløk, hvitløksskum, noe potetgreier og en saus som fikk munnen min til å juble. Vi glemte helt å prate mens vi spiste, for det var så sinnsykt godt!

Etter hovedretten var det en hvilerett, basilikumsorbet med salt agurk, før vi gikk videre til fordessert. Den het egget, og var råmelkspudding servert i et tomt egg, med en mangokule. Når jeg fisket opp mangokulen tygget jeg den med den kraft man bruker når man skal tygge mangokjøtt. Men det var ikke mangokjøtt! Det var mer som en kule mangogele fyllt med mangojuice! kulen sprakk i munnen og juicen rant ut. Jeg ble så overrasket at jeg nesten begynte å le! For en utrolig morsom og fantasifull rett!

Desserten var noe sjokoladegreier jeg ikke husker navnet på. Konsistensen var som en blanding av mousse og pudding, og den var laget av melkesjokolade. Mannen prøvde å snakke til meg mens jeg spiste, men jeg registrerte ikke noe. Oppå denne var det et egg av geitemelksorbet og karamellisert hvit sjokolade, og så var det noe sitron dulche de leche saus. Himmelsk!

Til alt dette var det naturlig nok vin. Masse vin. Så jeg var passe brisen da vi skulle gå derfra. Hr. Renaa kommer som regel ut i restauranten i løpet av kvelden for å hilse på gjestene, og han ble overrasket da han så mannen min. (De kjenner hverandre fra noe jobbgreier.) Etter siste desserten fikk vi et fat med petit fours, blant annet hjemmelaget bringebærmarshmallows og masse annet godt.

Da vi skulle gå tipset mannen generøst, og Hr.Renaa hjalp meg på med jakken. Vi var faktisk ikke ute av restauranten før klokken var halv elleve, og det var på tide å gå hjem.

Og jeg kunne ikke annet enn å ta bilde av kvitteringen. Ikke ofte man betaler slike beløp for en middag.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Sist redigert av Fibi : 27-06-10 kl 11:07.
Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-10, 10:56   #2
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Renaa Restaurant i Stavanger - Gastronomisk orgasme

Høres ut som en perfekt date Hvor ligger denne restauranten....gjerne en plass å feire bryllupsdagen vår

Får forresten ikke se bilde av kvitteringen - ser bare et rødt kryss

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-10, 10:59   #3
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg prøvde å sende bildet som mms til mailen, og så ble det et rart format når jeg lagret det på pcen, så jeg får ikke lastet det opp her.

Restauranten ligger der hvor Jans mat og vinhus lå før, bak kulturhuset.

Gammel 27-06-10, 11:07   #4
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Aha...har de bare en meny, eller har de flere retter å velge mellom *har en litt kresen mann*

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-10, 11:09   #5
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Standard

De har to menyer å velge mellom, den vi hadde (Circus Renaa) som består av kjøkkenets spesialiteter, og så har de en femretters som er sesongbasert. Den så også veldig god ut, men vi valgte å gå for den med flest retter siden vi ikke betaler gildet selv. Men om man er kresen, så er kanskje ikke dette stedet å gå.

Gammel 27-06-10, 11:28   #6
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Høyres heilt fantastisk ut! Og prisen var det jo egentlig ikkje så mykje å seie på, takk i betraktning arbeidet og kunstarten!

Gammel 27-06-10, 11:33   #7
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Standard

Heldigvis slapp vi å betale regningen selv. Maten og opplevelsen er verd hver eneste krone, uten tvil. Men betale over 3000 for middag er ikke noe man gjør en gang i uka, liksom.

Gammel 27-06-10, 11:35   #8
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

hørtes deilig ut.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-10, 11:38   #9
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Standard

Den skalldyrsuppepuddinggreia, egget med mango, og torsken kommer jeg aldri til å glemme. Noe så godt er det lenge siden jeg har smakt! Jeg elsker å spise denne type middag, og har vært på litt forskjellige restauranter hist og her. Og hver gang er det en eller to ting som sitter igjen som jeg aldri glemmer. En soppsuppe på cafe de france, piggvar på Søder Hostrup Kro, og en brønnkarsesuppe på Jans er favorittene.

Gammel 04-07-10, 16:28   #10
Nekinna2402
*gjesp*

Nekinna2402 sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Stavanger område
Nekinna2402 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Høres ut som en fin og kjekk kveld!
høres ut som mye spennende mat

Men tror ikke det er en plass jeg kommer noen gang til og gå hehe

Nekinna2402 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-10, 16:31   #11
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åh det høres helt perfekt ut. Men ikke billig, nei.

Gammel 04-07-10, 16:47   #12
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ååååå det hørtes lovely ut! Det er en ting jeg savner, restauranter med fantastiske smaksmenyer. Her er er det også restauranter med god mat, men porsjonene er stort sett så store at det holder å bestille en forrett og da orker man ikke hovedrett eller dessert etterpå. Vi hadde smaksmeny en gang på en god restaurant, fem retter, og det ble bare helt latterlig for vi fikk jo fem retter som i Norge ville kvalifisert som fulle hovedretter.

Hørtes ut som en perfekt date, fibi. Skal definitivt forsøke den restauranten neste gang vi er i Norge.

Gammel 04-07-10, 17:04   #13
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Høres ut som en flott matopplevelse Elsker å gå ut og spise mangerettersmiddag med god vin til.....Ikke synes jeg prisen var så ille heller. Kanskje jeg skal prøve å få jobben min til å spandere på meg også

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-10, 23:47   #14
Cazandra
Erfaren

Cazandra sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Egersund
Blogginnlegg: 10
Cazandra er populærCazandra er populærCazandra er populærCazandra er populær
Standard

Hadde vært ufattelig deilig å prøvd noe slikt, men da ville jeg ikke sett regningen.

Gammel 08-07-10, 07:18   #15
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Standard

Mener å huske at ca 650 var vin, men er ikke helt sikker. Vi hadde vinpakken til, men man kan også velge viner selv.

Gammel 08-07-10, 12:09   #16
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det hørtes virkelig fantastisk ut.

Vi går og lurer på når vi skal unne oss tur på restaurant Oscarsgate. Det er i samme prisklasse, så det bør være en fryktelig god anledning. Noen forslag?

Gammel 08-07-10, 19:06   #17
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Det hørtes virkelig fantastisk ut.

Vi går og lurer på når vi skal unne oss tur på restaurant Oscarsgate. Det er i samme prisklasse, så det bør være en fryktelig god anledning. Noen forslag?

Fullført Oslo Marathon sjølsagt!

Gammel 08-07-10, 19:47   #18
Carpe Diem

Carpe Diem sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det hørtes ut som en fin aften med vidunderlig mat! det må være den ultimate smaksopplevelsen man kan få
Skal til Stavanger i helgen...kanskje vi skal skeie ut med et besøk på Renaa´s? Fristende i hvertfall

Gammel 08-07-10, 20:39   #19
Finni

Finni sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 5
Finni er populærFinni er populærFinni er populærFinni er populær
Standard

Åh, hørtes herlig ut

Mulig vi går der en gang, ja.

Gammel 08-07-10, 21:03   #20
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hørtes ut som en fantastisk kveld Men selv hadde jeg ikke klart å spise så mye, liker ikke skalldyr/fisk, egg eller bringebær. Men hadde nok fått ned noe gratis vin

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:19.